ילדת האינקה שקפאה בזמן (תמונות)

המומיה של הנערה בת ה-15 שמתה זה כ-500 שנים לפחות נמצאה בכלל ב-1999, ובימים האחרונים צפה מחדש ברשתות חברתיות.

מרחוק היא נראית כנערה רגילה המטופלת על ידי רופא. משלחת של חוקרים פרואינים-ארגנטינאים מצאו אותה בהר הגעש ליוליאקו בארגנטינה-צ’ילה בגובה 6739 מטר.

הגופה שהתגלתה הייתה משומרת היטב, ממש כמו מומיה. החוקרים כינו אותה La doncella, “הנערה”, בתרגום ישיר.

בני האינקה מאמינים כי היא בחרה לעלות להר כדי לחיות עם האלים. למעשה היא נרצחה באכזריות בשם הדת והוקרבה לאלי האינקה.

עם זאת, המדענים מציינים כי האיברים שלה השתמרו כמעט בשלמותם כאילו מתה לפני כמה שבועות. על פי דגימות מהשיער שלהם הם יכלו לקבוע מהי התזונה שהזינה אותה לפני מותה. המדענים קבעו כי בזמן המוות הנערה סבלה מזיהום בקטריאלי.

כך התגלה כי האינקה האביסו את הילדים לפני שהקריבו אותם בטקסים שכונו “קפצ’וצ’ה (capacocha). בחודשים ואף בשנים לפני ההקרבה ילדים אלה הועברה לתזונה עשירה בחלבונים.

על פי מצב הגופה, החוקרים מאמינים כי היא סוממה ונזנחה לגורלה האיום בהרים. סביר להניח כי המוות הגיע די מהר בהתחשב בתנאים הקשים על ההר. מנהיגי הדת של האינקה לקחו את הקורבנות שלהם לפסגת ההרים לצורך הקרבת קורבן. הקורבנות סוממו בעלי קוקה כדי לסייע להם בתהליך הנשימה ולאפשר להם להגיע לאתר הקורבן בחיים. כאשר הגיעו למקום, ניתן לילדים משקה משכר כדי להפחית כאבים, פחד והתנגדות, ולאחר מכן הרגו אותם באמצעות חנק, מהלומה בראש או שפשוט השאירו אותם למות מקור על ההר. ילדי אינקה רבים מתו בדרך נוראה זו בעקבות אירועים משמעותיים כמו מותו של סאפה אינקה, השליט.

דרך livescience.com

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן