לפני חודשיים הוסיפה פייסבוק את האפשרות להגיב לפוסטים באמצעות תמונה, וכך חתרה לעשות לתגובות את מה שכבר עשתה לפוסטים בניוזפיד. כלומר, דחיקה של הטקסט הארוך לטובת תמונות גדולות. הגורמים לטרנד הוויזואלי די מובנים מאליהם: ככל שאנחנו מוצפים במידע רב יותר, כך קשה יותר להקדיש זמן לקריאה. התמונות בתגובות בולטות בשטח, לא דורשות זמן קריאה ועדיין יחסית נדירות. לא משנה עד כמה התגובה שלכם מעמיקה או תורמת, ככל שהיא תהיה ארוכה יותר, יפחת הסיכוי שמישהו עומד לקרוא אותה.
התגובות הוויזואליות הן שונות. אפשר לשנוא אותן, אפשר לאהוב, אך אי אפשר להתעלם מהאפקטיביות שלהן בשלב זה. ליתר דיוק, הפידבק הוויזואלי הזה אינו תמונות אלא ממים שעושים שימוש בתגובות החדשות של פייסבוק המציפות לראש הדיון תגובות ויראליות. במשך שנים ארוכות התגובות לפוסטים בפייסבוק לא היו אלא שובל ארוך ולא מסודר של טקסטים.
בדפים פופולריים כמות התגובות כל כך גדולה עד כי קשה לעקוב אחריהן. ואז ביצעה פייסבוק כמה מהלכים משמעותיים: הרשת החברתית איפשרה להגיב בתגובה לתגובה, בחודש יוני פייסבוק החלה לאפשר לבעלי דפים לסדר מחדש את התגובות.
ברירת המחדל מציגה “תגובות מובילות” (Top Comments) בראש – התגובות שזכו לפידבק (לייקים, תגובות) גדול יחסי. אז החלו להופיע תגובות מצחיקות, שנונות ומעוררות דיון בראש הדיון. מגיבים מסוימים החלו לככב שוב ושוב.
החידוש האחרון, תגובות ויזואליות, קל יחסית לשימוש. מחברים מם יצירתי באמצעות מחולל ממים כמו של תןגאג, אני לקבל יכול פלאפל או Meme Generator, מעלים לדיון באמצעות סמל המצלמה המשולב מצד ימין בכל שדה תגובה והנה לכם. סביר להניח שבשבועות ובחודשים הקרובים נוצף בתגובות ויזואליות עד כדי רצון להקיא. בינתיים הנה לקט של תגובות ממים שליקטנו בדפי פייסבוק שונים בהם סטטוסים מצייצים ו-Welcome To The Internet. מתחת לכל תמונה מופיע שם המשתמש שהעלה את התמונה – לא בהכרח מדובר במחבר המקורי של המם.