Uncategorized

ניסוי המראה מגלה מה זרים באמת חושבים עליכם

מראה מראה שעל הקיר, מי עף על עצמו הכי הרבה בעיר? אנחנו נוטים לחשוב על אנשים שמתבוננים במראה כמאוהבים בעצמם בעוד שבפועל, לעתים מדובר בהשתקפות של תיעוב עצמי. במצב כזה, מראות יכולות לתעתע ולעוות את המציאות, בעוד פוטושופ יכול להיות ידיד נאמן לדרך (לפחות, לרוב).

ראו גם: אדם מתמוטט ברחוב פעמיים – התגובות של הקהל כל כך שונות בשני המקרים

האם מראות מספקות לנו השתקפות כנה של עצמנו, בידיעה שהמראה הנשקף עובר עיבוד די קטלני לרוב של התפישה העצמית המחמירה של רבים מאיתנו, הרסני לא פחות מהריטוש הכי גרוע? לא רק אמא החורגת של שלגיה ידעה לבסוף שאסור לסמוך על מראות. בראיה כה ביקורתית, האם לא כבר עדיף להתנחם בפוטושופ או להצטלם בסלפי ולהעלות לאינסטגרם ולקבל ביקורת מחמיאה?

זה הרעיון הכללי של הניסוי "מה זרים חושבים עליך" של באזפיד. במסגרת הניסוי, המשתתפים התבקשו לעמוד לפני מראה ולתאר את עצמם בכנות. בו בזמן, מבלי שידעו, זרים בחדר סמוך התבקשו לומר מה הם חושבים על האדם במראה.

באופן לא מפתיע, האנשים שהעידו על דמותם במראה היו המבקרים הכי מחמירים של עצמם. נקודות התורפה שהם התייחסו אליהם לא אוזכרו כלל על ידי הזרים, או שנתפשו כחוזקות.

סרטון זה נוצר בהשראת סרטון הציורים יופי אמיתי של Dove שהמחיש איך נשים רואות את עצמן באור שלילי יותר מכפי שהן נתפשות על ידי אחרים.

בשורה התחתונה, אתם יפים יותר מכפי שנדמה לכם, לפחות בעיני אחרים.

תודה ל-Martin Vainstein על הטיפ.

אודות הכותב

גל מור

גל מור

גל מור הוא המייסד והעורך הראשי של "חורים ברשת". גל הוא מאנשי התוכן הוותיקים והבולטים בתחום הדיגיטל. הוא היה כתב המחשבים הראשון של אתר ynet ומאוחר יותר עורך ערוץ המחשבים ומנהל פיתוח התכנים באתר. בשנת 2016 ייסד את Bemedia, חברת מדיה ופרסום חדשה העוסקת בהקמה ותפעול של נכסי תוכן לקהלים ממוקדים

Your reaction

חביב
עצוב
מצחיק
OMG
WTF
וואו

תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה

הקליקו כאן כדי להוסיף תגובה



OR


Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.