אינסטגרם הכריזה על השינוי הכי דרמטי שצפוי בטיימליין שלה מאז השקת האפליקציה.
למעשה, החברה בבעלות פייסבוק בישרה על ביטול הטיימליין שלה. פלטפורמת המדיה החברתית תבצע שינוי מרחיק ללכת בממשק ובחווית השימוש באפליקציה, כך שתהיה דומה לניוזפיד של פייסבוק.
המשמעות היא כי אינסטגרם תציג את הפיד על פי התכנים שהאלגוריתם שלה חושב שיעניינו אתכם ולא על פי סדר כרונולוגי של תמונות מכל החשבונות שאתם עוקבים אחריהם.
על פי אינסטגרם, “אתם עשויים להיות מופתעים לגלות שאנשים מפספסים כ-70% מהעדכונים בפידים שלהם. ככל שאינסטגרם צומחת, קשה לעמוד בשטף התמונות והסרטונים שאנשים משתפים. המשמעות היא שלעתים קרובות לא תראו את הפוסטים שחשובים לכם יותר מכל. כדי לשפר את החוויה, הפיד שלכם יציג בקרוב את הרגעים שאנחנו מאמינים שהכי חשובים לכם”.
לכאורה, השינוי הזה צפוי והגיוני. עולם המדיה החברתי נשלט היום על ידי פלטפורמות שקובעות את סדר הצגת התכנים בהן על פי אלגוריתמים (למשל, פייסבוק, גוגל פלוס ורבות אחרות), אם כי יש עדיין יוצאות דופן שמציגות למשתמשים את כל התכנים מהאנשים שהם עוקבים אחריהם על פי סדר כרונולוגי (למשל, טוויטר, ששקלה לעבור לניוזפיד במתכונת של פייסבוק ובינתיים לא מימשה את התוכנית בעקבות הביקורת).
למרות הרצון המובן לחסוך מהמשתמשים עומס קוגנטיבי ולספק להם רק את הפוסטים הרלוונטיים עבורם, הניסיון של פייסבוק מלמד כי גם אלגוריתמים רחוקים מלהיות מושלמים והתכנים שהם חושבים שיעניינו אתכם אינם בהכרח כאלה בעוד תכנים אחרים שעשויים דווקא לעניין נשמטים מהניוזפיד. עניין אחר, שאינסטגרם בוודאי לא ששה להתייחס אליו, הוא הצורך לספק לתכנים של מפרסמים נראות טובה יותר בניוזפיד.
בשורה התחתונה: אינסטגרם הופכת לפייסבוק בגירסה הוויזואלית. כמו תמיד במקרים כאלה, כאשר אינסטגרם תתחיל להטמיע את הניוזפיד החדש צפויות לא מעט מחאות של משתמשים הזועמים על כך שהזיזו את הגבינה שלהם.