כבר לא על הלייק לבדו. פייסבוק עומדת להשיק סדרה של חיוויים חדשים המכונים “תגובונים” (Reactions) לאחר תקופת ניסוי.
החיוויים החדשים מאפשרים למשתמשים להביע את התחושות שלהם לפוסטים באופנים מגוונים יותר.
בשיחת ועידה עם אנליסטים בעקבות רבעון שיא נוסף, מארק צוקרברג אישר כי התגובונים – בהם נערך ניסוי בספרד, אירלנד ובמקומות נוספים – יופיעו אצל משתמשים בכל העולם ממש בקרוב.
“הרעיון הוא להוסיף מעט מורכבות לדבר די פשוט”, הסביר צוקרברג, “כאשר יש רק כפתור לייק, אם אתם משתפים תוכן עצוב או מכעיס, לאנשים אין דרך להגיב לו”.
הלייק עם האגודל המורה מעלה הוא במידה רבה הסמל הכי מזוהה עם פייסבוק אך גם נפל קורבן להצלחתו הגדולה.
אנשים משתמשים בו לכל כך הרבה מובנים: לאותת לכותב שאהבו, לסמן לאחרים שקראו, לשמור לעצמם לקריאה מאוחרת, באופן סאטירי, להעיד שהתוכן מעניין עבורם למרות שלא הסכימו איתו או דווקא כן הסכימו איתו ועוד.
לכן פייסבוק ערכה ניסוי בפרצופונים בתיוג love, wow, haha, sad ו-angry. כמובן שיהיה ניתן גם לעשות לייק.
פייסבוק מקווה כי סדרת הפרצופונים החדשה תשמש בסיס ליצירת קשרים רגשיים חדשים בין משתמשי הרשת החברתית, ללא צורך במילים, ובכך תחזק את היחסים ביניהם ותתרום לקהילתיות.
חיווי נוסף שהשתתף בניסוי, בשם yay, הוסר לאחר שהנסיינים לא הצליחו להבין במה מדובר.
עבור מיליארד המשתמשים של פייסבוק מדי יום תהיה מן הסתם תקופת הסתגלות אשר בתחילתה רובם ימשיכו להשתמש ככל הנראה בלייק הרגיל ורק לאחר מכן יתברר אם הם מאמצים את החיוויים החדשים.
מי שהרבה יותר נלהבים לקראת השינוי הם המפרסמים, שרואים בחיוויים החדשים דרכים חדשות בהן הם יוכלו לפנות לצרכנים וללמוד עליהם, על התגובות הרגשיות שלהם ביחס למוצרים ושירותים.