עד לפני שבוע ג’ון יוטון היה מנחה לייט נייט מקומי בספרינגילד, מיזורי. היום מכירים אותו בכל העולם בזכות Instagram Husband, סרטון סאטירי בתקציב נמוך שחשף את האנשים מאחורי הסמרטפונים שעוזרים לכוכבניות האינסטגרם ליצור ולעצב את התדמיות שלהן כנערות הרגע.
“מאחורי כל בחורה חמודה באינסטגרם יש בחור כמוני וקיר לבנים”
בקיצור, מדובר בעבודה אפורה ולא מתגמלת. יוטון יצר את הסרטון עבור תוכנית הטלוויזיה שלו, The Mystery Hour. כאשר הוא העלה את הסרטון ליוטיוב הוא החל להתפשט מאלפי צופים למיליונים תוך שלושה ימים בלבד.
ביום חמישי “בעלי האינסטגרם” כבר חלף על פי דונלד טראמפ והפך לנושא הטרנדי ביותר בפייסבוק בארצות הברית לזמן קצר.
“למעשה אני מקל סלפי אנושי”
יש כבר אתר רשמי המלקט את בעלי האינסטגרם ומציג אותם בגלריה, מאינסטגרם כמובן.
“הסרטון מתאר בהגזמה את המציאות של אשתי ושלי, כמו גם חברים שלנו”, אומר יוטון בראיון ל-Adweek, “חשבתי על הקיץ ושיתפתי את הנושא עם כמה חברים והם התלהבו ממנו כמוני. זה הרגיש אוניברסלי כך שידעתי שיש לנו משהו ביד אך לא ניחשנו שזה יצליח כך”.
“הדרך לכל מקום אורכת שעות כי אנחנו צריכים לצלם את הנעליים שלנו כל הזמן”
הוא נעזר בצוות ההפקה מתוכנית הטלוויזיה שלו לצורך התסריט והצילומים של הווידאו. לדבריו, הכוונה מעולם לא הייתה ללעוג לאינסטגרמרים האלה שכן הוא מתאר תופעה שמאפיינת גם את החיים האישיים שלו. על אף שהסרטון מציג את כוכבת האינסטגרם כאובססיבית ביחס לתמונה המושלמת, במציאות, לדבריו, אותם צלמים הם אלה שדבקים במטרה של השגת הסלפי המושלם לא פחות מהמצולמת.
“פעם היינו אוכלים. היום אנחנו מצלמים את האוכל שלנו”