מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs
הלוואי ויכולנו לבחור את האנשים שאיתם אנחנו עובדים. אבל בדיוק כמו שלא בוחרים משפחה, גם כשזה נוגע לעמיתים או לבוסים, אין לנו הרבה בחירה. ולא, לא נהוג לברר בראיון, אם האנשים שיעבדו איתנו נודניקים או אחלה אנשים…
קרא עוד: רוצה שנעזור לך למצוא עבודה?
אך בעוד שאפשר לצמצם את המשפחה לסופי שבוע, עם האנשים בעבודה צריך לתקשר על בסיס יומי. איך עושים את זה? אליסון סטאד, אשת שיווק ובלוגרית עצמאית מניו יורק, בטור שכתבה עבור Brazen Careerist, פירטה 5 שיטות להתמודדות עם האנשים שמצליחים לעצבן אותנו בעבודה. לשמור לרגעים קשים:
1. התמקדו בביצועים, לא באישיות
זה אמנם כיף למצוא את השילוב המושלם בין תפקיד, שכר ואנשים, אבל אל תשכחו שאתם לא נמצאים בעבודה כדי לרכוש חברים. וגם אם הצלחתם לרכוש כמה וכמה חברים במקום העבודה שלכם, זה לא שולל את האפשרות שעדיין יהיו כמה אנשים שיהרסו את השמחה.
לפיכך, חשוב להתייחס לדברים במקצועיות, להתמקד בעבודה שצריך לעשות על הצד הטוב והמרשים ביותר, ובכל פעם שעובד מעצבן נקרה בדרככם, שננו את המנטרה הבאה: “אם מה שהם עושים לא מפריע למקצועיות עבודתם, ולא משפיע על ביצועי העובדים שסביבם, זה לא אמור להפריע לי.”
2. טפלו בטעויות שאתם עושים מולם באלגנטיות של חתול
במקרים רבים, אנשים מעצבנים גורמים לנו למתח, ובהמשך גם לטעויות. בעצם, דברים שהולכים לנו ממש טוב עם כל אחד אחר, כנראה יתפקששו דווקא עם הטיפוסים המעצבנים. או שאפילו יצליחו להוציא מאיתנו את האדם שאנחנו לא רוצים להיות.
המפתח להתמודדות הוא הכרה בטעות, התנצלות כנה ותמציתית בארבע עיניים ופשוט להמשיך הלאה. כי דווקא בגלל שהתקשורת שלכם עם האדם המעצבן אינה אידיאלית, לא כדאי לכם לספק לו ראיות לבניית תיק נגדכם.
3. הבינו איפה ההתנהגות המתסכלת מתחילה
אולי הטיפוס המעצבן צעיר מכם בצורה משמעותית, ולכן, אולי ההתנהגות שלו נובעת מחוסר בגרות? אולי הוא מגיע מרקע שונה לחלוטין משלכם, ונחשף למודלים שונים שעיצבו אותם ולמעשה, אין לו בכלל מושג כמה ההתנהגות שלו מוציאה אתכם מדעתכם?
קרא עוד: רוצה שנעזור לך למצוא עבודה?
הבנת מקור ההתנהגות המעצבנת לא תהפוך את ההתנהגות לפחות מעצבנת, אבל היא תעזור לכם להבין למה.
4. שימו את עצמכם בנעליים של המעצבן
יכול מאוד להיות שהאדם המעצבן מרגיש בדיוק אותו דבר כלפיכם – זאת אומרת שבעיניו, אתם בכלל המעצבנים. אולי קידמו אתכם על פניו, אולי בכלל לא. אולי הגישה שלכם לא מקובלת עליהם וגם לא שיטות העבודה. אבל בעצם, מה זה משנה? אולי הם פשוט לא סובלים את הטעם שלכם בבגדים.
אבל צריך שניים לטנגו (או שתיים). אז בשיאו של התסכול, פשוט זכרו שאולי גם הצד השני חש את אותו הדבר כלפיכם, ולכן נסו לחשוב מה אתם יכולים לעשות כדי להקל על איכות התקשורת עם הצד השני. במילים אחרות – קחו אחריות על הצד שלכם בעיצבון.
5. העריכו את ההזדמנות להתפתחות אישית
בכל פעם שנקרית בדרככם ההזדמנות לעבוד עם אדם מעצבן, העריכו את זה. אין דרך טובה יותר לשיפור היכולות האישיות שלכם כעובדים וכבני אדם כמו תרגול יומיומי. מעלות כמו סבלנות, אמפתיה ושליטה עצמית הן מתנה נרכשת הנובעת מההתנסות מול אנשים כאלה. זו בעצם ההזדמנות שלכם לצמוח כבני אדם ואפילו לפתח כישורי ניהול בדרך.
הוציאו את הכי טוב שניתן מהסיטואציות המתסכלות. כך תלמדו משהו על עצמכם, על הצד השני ועל ניהול.
דרך Brazen careerist
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
10 הכללים לחיפוש עבודה בזמן שעובדים
6 סטטוסים שאנשי הגיוס לא רוצים למצוא בפייסבוק שלכם
תמונת שער: Flickr