לרוב כשאנו חושבים על מודל היופי אנו רואים אותו דרך עיניה הציניות והצרות של תעשיית האופנה. זו מכתיבה לנו מה יפה ומה לא ולרוב מדובר במודל אחד חד גוני, שכל מה שחורג ממנו אינו נחשב ליפה.
ראו גם: קורבנות תקיפת חומצה הצטלמו יחד להפקת אופנה
אך יש מי שמנסה לשנות את התפישה המעוותת הזו. עמותת Chhanv בהודו החליטה לאתגר את מודל היופי ולצלם ללוח השנה bello נשים שהן קורבנות לתקיפות חומצה. התוצאה המרגשת נערכה במסגרת קמפיין העמותה נגד תקיפות חומצה על נשים. המטרה ביוזמה היא לגייס תרומות לאותן קורבנות כדי לעזור להן להשתקם מהמעשה המזוויעה שנעשתה להן.
“בחברה חסרת רגישות כמו שלנו, לא דרוש הרבה כדי שקורבן לתקיפת אסיד תאבד את הביטחון העצמי שלה”, נכתב באתר העמותה. “לוח השנה נוצר כדי לסייע לחברה להרחיב את מושג היופי”. נוסף על כך, כחלק מהתהליך השיקום שלהן, הנשים משולבות מחדש בחברה. כל הנשים שמופיעות בלוח השנה עובדות בבית קפה בשם Sheroes’ Hangout באגרה, הודו.
לא במקרה שם הארגון לעצמו מטרה כה חשובה, מדובר בתופעה רחבת מימדים. לפי ארגון Acid Survivors Trust International, נרשמים כ-1,500 מקרים של תקיפות חומצה מידי שנה, ומרבית המקרים קורים בהודו. כמו כן גם מרבית הקורבנות לתקיפה הן נשים וילדות, והן מהוות כ-75-80% מסך כל המקרים.
ראול סהרן, מי שצילם את את הנשים בהתנדבות עבור לוח השנה, אמר כי שמח לקחת חלק בפרויקט שגרם לאותן נשים לחוש בטוחות אמיצות וחזקות. “הן לוחמות”, אמר, “בידיים שלנו טמונה היכולת להפוך אותן לקורבנות או ללוחמות”.
התוצאות המרשימות לפניכם.
דרך: paltan.in, huffingtonpost.com
תמונות: paltan.in