אם זה לא קורה כבר עכשיו, בעתיד כולנו נחיה בתוך המטריקס, או לפחות ייצוגים דיגיטליים של כולנו, אם החזון של חברת Body Labs ייצא לפועל. החברה עוסקת בפיתוח טכנולוגיה שמאפשרת לסרוק דמויות אנושיות וליצור דימויים דיגיטליים מדוייקים שלהם. כך הגוף שלכם, בפרופורציות המדוייקות שלו, יוכל להפוך למודל תלת-ממדי בו תוכלו להשתמש במגוון דרכים.
כך למשל, תוכלו להשתמש במודל שלכם לקניית בגדים באינטרנט, בוודאות מלאה שהם יתאימו לכם ויהלמו אתכם. לחלופין, תוכלו להכניס את המודל האישי שלכם אל תוך משחק מחשב, לשוחח בצ’אטים וירטואליים עם אווטאר שבאמת נראה כמוכם. “אני רוצים שאנשים יסרקו את עצמם. אנחנו רוצים ליצור מודלים. אנחנו רוצים שלכולם יהיה אווטאר דיגיטלי כחלק מהזהות האונליינית שלהם”, אמר ביל אופארל, מנכ”ל החברה.
למרות שמדובר בחברת סטארט אפ, לאופארל יש הרבה נסיון עם הקמת חברות שמנצלות טכנולוגיות מתקדמות והופכות אותן למיינסטרים. בעבר הוא היה זה שיצר את After Effects, תוכנה להוספת אפקטים ממוחשבים לווידאו ואנימציה שנרכשה ב-1994 וכיום היא כמעט הסטנדרט בתעשיית הקולנוע כולה.
החזון של אופארל הוא לאפשר לאנשים פרטיים להשתמש בשירותי החברה שלו חינם, ולעשות את הכסף מבעלי עסקים שיהיו מעוניינים לעשות שימוש באוואטרים לצרכים מסחריים (כמו למשל מעצבי בגדים שיוכלו לקבל נתונים ומידות של רוכשים פוטנציאליים). “יש לנו את הטכנולוגיה שמאפשרת לאנשים להעביר את עצמם לפלטפורמה דיגיטלית לעיצוב, ייצור, קנייה, מכירה והמלצה של סחורה ושירותים”, אמר אופארל.
הרעיון שכולנו נסרוק את עצמו לרשת נשמע שאפתני משהו. זה לא שהיעדר האווטאר מפריע לנו כבר היום להציג את עצמנו ברשת: באמצעות תמונות, טקסטים ובמידת הצורך גם מידות גוף טקסטואליות (אם אנחנו באמת רוצים להזמין בגדים מותאמים אישית).
עם זאת, זה כן מרגיש כמו צעד נוסף בדרך אל העתיד, לעולם של מציאות מדומה בה כולנו נחיה “בתוך” האינטרנט, כמרחב של ממש, במקביל לקיום הפיזי שלהם. גיימרים שמשחקים במשחקי תפקידים המוניים יכולים לספר לכם כבר היום על קיום כזה – וחברות כמו Body Labs רוצות להרחיב את החוויה גם לאנשים “רגילים”, שלאו דווקא אוהבים לשחק במשחקים דיגיטליים.
אך בשביל שזה יקרה, הטכנולוגיה של החברה צריכה להיות נגישה לכולם. כבר עכשיו ניתן לסרוק את עצמכם דרך הטכנולוגיה של Body Labs, אך לצורך זה יש להשתמש במצלמת ה-Kinect החדשה של מיקרוסופט (הדגם העכשווי, לא המקורי) שאינה בהכרח נגישה למשתמשי קצה. אולי בעוד כמה שנים.
דרך Digital Trends | תמונה דרך Shutterstock