רכב מבריק לא אחת מושך את העין, על אחת כמה וכמה רכב שעשו לצבע שלו פוליש לרכב. על מנת לשמר את צבע הרכב ולגרום לו להיות תמיד מבריק וחדש יש לעשות פוליש לרכב. הדעה הרווחת שפוליש לרכב גורם נזק לצבע אינו נכון כלל מכיוון שאם הפעולה מתבצעת על ידי מומחה אין סיבה שיגרם נזק ויתרה מכן הרכב יהיה מבריק, נוצץ ואף ערכו יעלה במעמד מכירה.
למה לעשות פוליש לרכב?
כאמור רכב שנראה טוב אינו רק חוסר שריטות או פגיעות בצבע או בפח, הצבע עושה את ההבדל. ידוע שלפני שבודקים את הרכב הנבחר מבחינה מכאנית העין קולטת את הצבע, אם הצבע אינו נראה טוב אז לרוב לא נמשיך בבדיקת הרכב ואין הכוונה רק לגוון אלא גם לשלמות ולברק הצבע. על כן עלינו לעשות פוליש לרכב על מנת לשמר את צבע הרכב ולהוריד ממנו שכבה של צבע דהוי ושרוף (מהשמש). ידוע גם כי כתמי לשלשת של ציפורים יוצרים ריאקציה עם הצבע ונוצר כתם בעקבות החומצה המופרשת. בנוסף הרכב שלנו חשוף לפגעי מזג אוויר כל העת, ובעיקר בקיץ במהלך הנסיעה כאשר השמש קופחת מעל ומחממת את צבע הרכב. ביצוע פוליש בתדירות קבועה שומרת על גוון הרכב ותמיד הוא יראה נקי וחדש. ביצוע פוליש לרכב גם יוצר שכבת הגנה לרכב ששומרת עליו לאורך זמן.
איך בעצם עובד הרעיון של פוליש לרכב?
ראשית יש צורך להפריך את הטענה כי פוליש לרכב גורם נזק, הטענה אינה נכונה בעליל, היא נובעת מחוסר ידע בפוליש לרכב ומקורה בפרט אחד שהוא שפוליש “מוריד שכבת צבע”!. נכון! פוליש מוריד שכבת צבע אולם השכבה שמוסרת היא מיקרונית (אלפית המילימטר) ולמעשה הרכב שלנו צבוע במספר שכבות ולא אחת דקיקה, רכב פשוט צבוע ב 3 – 4 שכבות צבע, רכבים אחרים יוקרתיים יותר יכולים להגיע גם ל 7 שכבות צבע. כל שכבה יוצרת מעטה ועיבוי כך שפוליש לרכב אינו פוגע. אולם אם הביצוע אינו איכותי ואינו מתבצע על ידי אדם מיומן יתכן כי יגרם נזק. השיטה של היישום היא פשוטה למדי, מורכים שכבה על אזור מסוים ממתינים מעט לייבוש ואז מסירים על ידי מטלית. כאשר עושים פוליש אצל אדם מיומן לרוב הוא ישתמש בכלי עבודה מקצועיים לביצוע פעולת המריחה או הליטוש.
כותב המאמר: שלומי שוורץ