מחקר מגלה כי ל”סירי” של אפל קם מתחרה עם יכולות מפתיעות

מחקר שפורסם באתר Stonetemple.com שופך אור על היכולות האמיתיות של גוגל במענה לשאלות מדויקות ואף משווה את היכולות הללו עם סירי של אפל וקורטנה של מיקרוסופט.

גוגל השיקו את ה-Knowledge Graph או Knowledge Vault שעלה לאוויר במטרה לתת לגולשים המשתמשים במנוע החיפוש תשובות מדויקות יותר ומקיפות יותר התואמות את החיפוש שהגולש הקיש. במחקר חברת STC החליטו להשוות את הביצועים של גוגל לאלו של סירי ושל קורטנה בכדי לאמוד את יכולותיו של גוגל ביחס לאפל ומיקרוסופט והתוצאות היו מפתיעות.

אריק אנג’ שפרסם את תוצאות המחקר טען שהשימוש בסירי וקורטנה במחקר לא נועד להוכיח האם הם “עוזר אישי” טוב או לא, אלא לבדוק כמה ידע באמת נגיש דרכם, כמה סירי, קורטנה או גוגל הם באמת “Knowledge box” שניתן לקבל ממנו מידע. כמו כן אריק מסביר שסוג השאלות במרביתן היו שאלות עובדתיות כמו למשל “מהו ההר הכי גבוה בסין?” או “מתי המונידאל הבא?” וחלק מהשאלות היו שאלות פחות עובדתיות ויותר רעיוניות כמו למשל “מהי אהבה?”.

להלן תוצאות המחקר לאחר שכל השאלות נשאלו:

תשובות המכילות מידע משולב

כפי שניתן לראות גוגל מעניקים תוצאות הרבה יותר משמעותיות כאשר מדובר בנפח מידע, כלומר גוגל לא רק עונים במדויק על השאלה אלא מוסיפים עוד מידע אודות הנושא או מידע נוסף בניגוד לסירי וקורטנה שברוב המקרים לא מציגים מידע משולב. 

תוצאות המחקר שמשווה בין קורטנה סירי וגוגל - תשובות של מידע משולב

 

אחד האלמנטים המעניינים במחקר היו שגוגל העניקו המון מידע משולב במרבית התשובות כמו שמצופה עם זאת סירי וקורטנה לקו בחסר בנושא זה, למרות שהעניקו תשובות מדויקות בחלק מהזמן. 

תשובות מדויקות ושלמות

גוגל הצליחו לגבור על סירי וקורטנה גם בתשובות מדויקות לשאלות שנשאלו ביותר מ-90% מהשאלות. חברת STC שמו רף גבוה מאוד לחלק זה של המחקר וכל תשובה שאינה מדויקת לחלוטין, או אפילו חצי נכונה לא נכללה בתור תשובה נכונה. גוגל הצליחו להעניק תשובות מדויקות כמעט בכל השאלות נתון מעניין נוסף חושף שרק 25% אחוז מהתשובות כללו גורם צד ג’ או קישור למקור מידע אחר מגוגל עצמם. 

תשובות מדויקות במחקר של סירי מול קורטנה מול גוגל

נראה שגוגל מובילים בכל החזיתות, כולל בחיפוש הקולי במכשירי ספמארטפון. סירי שאפל השיקו לפני מספר שנים הייתה שילוב של אלגוריתם מזהה קול שנועד להעניק תשובה מדויקת על ידי שימוש בצד ג’ במקרה הזה מנוע החיפוש של בינג. סירי נועדה להיות פתרון שירכז בצד המשתמש את התשובות המדויקות ביותר מה שדחף את גוגל לעבוד חזק יותר על נתונים מובנים ובכך ליצור את ה-Knowledge Vault שאנו רואים כיום, האירוניה היא שמיקרוסופט משווים בין קורטנה לסירי בכדי למכור את הסמארטפונים החדשים של Windows בעוד שבינג הוא מנוע החיפוש שמאחורי תשובותיה של סירי.

סירי לא עמדה בציפיות לשמם היא נוצרה ועם זאת גוגל הצליחו לגבור על כל השאר גם בחזית הזו, ברור לכל הענקיות שיש עלייה חדה בשימוש בסמארטפונים בכדי לצרוך מידע וכיום מרבית צריכת המידע נעשית דרך מכשירים ניידים, גוגל שזיהו לאן נושבת הרוח השתלטו גם על הנושא הזה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן