מדוע יש לך בעיה של נוכחות באינטרנט?

לפני מספר שבועות נסדק (יותר נכון רוסק) מסך האייפד המשמש בעיקר את הילדים. אני חייב לציין שלמרות המראה השברירי, מדובר במכשיר די עמיד. מהסדק הראשון עוד התעלמתי אבל אחרי שישבו עליו עוד פעמיים כולל נפילה מגובה מטר וחצי, כבר לא הייתה ברירה… המכשיר עובד אבל חייבים מסך חדש.

יש אחד שאני אוהב לפנות אליו כשאני מחפש בעלי מקצוע. אני נכנס לקטגוריה הרלוונטית, מסנן לפי מקום מגורים ואז מחפש בגוגל את שלושת השמות הראשונים.

תוצאות החיפוש בדף הראשון של גוגל נראו כך:

  1. למותג הראשון יש אתר מיושן, אזכור בדפי זהב, אזכור ב – ZAP ללא שום ביקורת, דף פייסבוק שומם ולא מעודכן ואזכור של אתר תקדין אודות תביעות משפטיות של לקוחות.
  2. המותג השני מופיע באתר בשם כל כך כללי כך שאין כמעט שום תוצאה רלוונטית שיכולה לתת מידע נוסף על בית העסק.
  3. תחת שם המותג השלישי יש אתר חדש, מעודכן וידידותי, ערוץ יוטיוב כולל סרטוני ווידאו שמראים כיצד לתקן תקלות נפוצות ואזכורים באתרים טכנולוגיים רלוונטיים.

יכול להיות שכולם נותנים שירות מצוין ואם הם רשומים באינדקס של מדרג כנראה שזה נכון. למרות זאת, ובהנחה שהמחיר דומה, לאיזה בית עסק היית פונה?

קידום האתר בגוגל, פרסום ממומן, וסטטוסים בפייסבוק יכולים לעזור בטווח הקצר אך כדי לבנות ולבסס מותג, פרטי או מסחרי, אתה צריך נוכחות באינטרנט ונראות במנועי החיפוש. זה יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה בענק לבין עסק או קריירה מדשדשת.

נוכחות באינטרנט וניהול מוניטין

מקובל לחשוב שניהול מוניטין ברשת עוסק אך ורק בקידום תוצאות חיוביות ודחיקת תוצאות שליליות במנועי החיפוש. לפעמים זהו בדיוק השירות הנחוץ, אך ניהול מוניטין כולל שירותים נוספים כגון כתיבת תוכן איכותי ברמה עיתונאית, טכניקות SEO ושירותים משפטיים. באופן כללי, קיימים כמה סוגי שירותים בהתאם למצב הקיים:

ניטור – בדיקה של המצב הקיים. ניטור נעשה בתחילת העבודה ואח”כ באופן מתמשך.

שיפוץ מוניטין באינטרנט (Reactive) – ביקורות שליליות, תביעות, השמצות, תמונות מביכות וכדומה, מספיקים כדי לפגוע באופן משמעותי במוניטין שלך. קידום התוצאות החיוביות ויצירת נכסים אינטרנטיים חדשים ידחקו את התוצאות השליליות מעבר לדף הראשון.

ניהול מוניטין באינטרנט (Proactive) – עדכון נכסים אינטרנטיים קיימים בתוכן חדש ועיבוי תוצאות מנוע החיפוש על ידי הוספת נכסים חדשים. באופן כזה יהיה קשה יותר לפגוע במוניטין בעתיד.

שני השירותים מתאימים הן לחברות והן לאנשים פרטיים (מיתוג אישי).

כיצד תדע שאתה בבעיה?

אם מתקיים אחד מאלו, אתה כנראה לא מממש את מלוא הפוטנציאל בכל הקשור לנוכחות ברשת:

  1. אין עליך מספיק מידע רלוונטי. חסרים לך נכסים אינטרנטיים ואזכורים במנועי החיפוש וכנראה שאינך מספיק פעיל ברשת בתחום בו אתה עוסק.
  2. יש עליך מידע רלוונטי אך חלקו או רובו אינו מופיע בדף הראשון ולכן כמעט ואינו רלוונטי לצורך בנית המוניטין.
  3. יש עליך מידע שלילי. זהו המצב הגרוע ביותר. גוגל לא מבחין בין מידע שקרי או נכון, מדויק או שגוי, חיובי או סרקסטי. כאשר אתה מחפש את שמך או שם החברה שלך בגוגל, מנוע החיפוש מציג בדף התוצאות את האתרים ודפי אינטרנט האמורים להיות הכי רלוונטיים לביטוי אותו הקלדת. מדוע “אמורים”? מפני שדירוג האתרים בתוצאות החיפוש הוא תהליך אוטומטי לגמרי שמתבצע על ידי הפעלת אלגוריתמים המושפעים ממאות פרמטרים שונים. תהליך דירוג התוצאות רחוק מלהיות מושלם ואינו מערב שיקול דעת אנושי. מסיבה זו ייתכן שבמקרים מסוימים יופיעו תוצאות שכנראה היו מקבלות דירוג נמוך הרבה יותר במידה ועיין אנושית הייתה בוחנת אתן.

לדוגמה – אם תקלידו בגוגל את המילה Jew, תוכלו לראות בראש תוצאות החיפוש פרסומת מוזרה השייכת לגוגל עצמה:

לחיצה על הלינק תוביל להסבר מדוע גם גוגל אינם תמיד מאושרים מדירוג תוצאות החיפוש שלהם כולל התנצלות כנה. הסיבה שגוגל בחרה לשים את ההסבר דווקא עבור הביטוי הזה היא מפני שמידי פעם משתרבבים לדף הראשון אתרים אנטישמיים המדורגים תחת הביטוי Jew.

הכוח לבנות או להרוס מוניטין בכמה דקות ובחינם

אנו חיים בעידן בו טכנולוגית המידע צומחת בקצב מואץ. רשתות חברתיות, בלוגים ואתרי ביקורות הפכו חלק בלתי נפרד מחיינו ובאים לידי ביטוי כמעט בכל מישור אפשרי. טכנולוגיה זו מהווה כלי רב עוצמה המהווה במה לקהל של כ – 2.4 מיליארד גולשים פוטנציאלים. Julie Anne היא מורה בבי”ס יסודי בארה”ב שרצתה להעביר מסר חשוב באמצעות תמונה המכילה טקסט קצר:

התמונה פורסמה כשבועיים לפני כתיבת המאמר ונכון לעכשיו היא שותפה יותר מ-30,000 פעם וקיבלה מיליוני לייקים. בהשקעה של חמש דקות ואפס כסף העבירה Julie Anne את המסר שלה לעולם ובנתה לעצמה מוניטין.

דוגמה נוספת היא של בחור בשם Dave Carroll. שיר שכתב והעלה ליוטיוב כתגובה לשירות לקוחות גרוע של חברת תעופה קטנה בשם יונייטד איירליינס. התוצאה: מחיר המניה של יונייטד צנח ב – 10% וגרם לבעלי המניות הפסד של 180 מיליון דולר תוך ארבעה ימים. לדייב זה דווקא עזר למוניטין, הוא אפילו עשה מזה קריירה. לפני מספר חודשים עלתה לרשת הרצאה שלו ב – Ted על המקרה המדובר:

באיזה עוד ערוץ מדיה ניתן לבנות או להרוס מוניטין כל כך מהר?

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן