נשימות ואמבטיות קרח – מהם היתרונות ומהם הסיכונים

טבילה באמבטיית קרח הפכה להיות פרקטיקה מאוד פופלארית בשנה / שנתיים האחרונות בישראל. ובכל זאת, אני, מדריך שיטת וים הוף, המעביר סדנאות טבילה בקרח ברחבי ישראל, בתל אביב ובכל הארץ, ורואה בצורה ברורה איך אפילו טבילת קרח אחת משנה את הכימיה של המשתתפים בסדנאות שלי, אפילו אני עדיין נתקל בשאלות לגבי “למה לעשות בכלל דבר כזה” ?

אז הנה רשימה של יתרונות וחסרונות / סיכונים של טבילה באמבטיית קרח.

יתרונות מוכחים מדעית של טבילה באמבטיית קרח:

  1. התאוששות שרירים מהירה הרבה יותר, לאחר אימון כושר גופני. הטבילה בקרח מאוששת את השרירים על ידי כיווץ חזק של כלי הדם. במילים אחרות: טבילה באמבטיית קרח היא אנטי דלקתית, ויכולה לעזור גם במקרים של דלקתיות כרונית
  2. טבילה בקרח תחזק את מערכת החיסון שלכם: הטבילה בקרח יכולה בקלות להגביר את ייצור הציטוקינים ונוגדי חמצון הנמצאים בתאים שלנו, ובכך לשפר את ההגנה של הגוף מפני כל זיהום חיצוני או פנימי. במילים אחרות:  תאי הדם הלבנים יעלו בצורה קיצונית בזמן שאתם טובלים באמבטיית קרח!
  3. ירידה בכאבים כרוניים: אלו הסובלים מכאבים כרוניים, ולא משנה העוצמה של אותם כאבים או המיקום הספציפי של אותם הכאבים כרוניים, כך או כך, הסובלים מכאבים כרוניים יהנו מהקלה בתחושת הכאב. אפשר למצוא מידע נוסף על כך בחיפוש גוגל פשוט “תיאורית השער לכאב”.
  4. רמות אנרגיה גבוהות יותר! הכניסה לאמבטיית קרח תעלה את רמות האנרגיה שלכם לגבהים חדשים, אדרנלין ודופמין יקפצו גבוה, ואתם תרגישו חיים! מה שיפה זה שגם אחרי היציאה מהקרח אתם תשארו באותם רמות אנרגיה, תמשיכו להרגיש את אותה האנרגיה שעות על גבי שעות לאחר טבילת הקרח שלכם.
  5. הפעלה של עצב הוואגוס: כאשר אנו מפעילים את עצב הוואגוס אנחנו נעשים מודעים יותר לכאן ועכשיו, מה שגורם לנו תחושת רווחה ושקט פנימי. אפשר להגיד כי אמבטיית קרח פשוט תוריד את החרדות שלכם לרמות נמוכות בהרבה. זה יתרון גדול וחשוב!
  6. שיפור המטאבוליזם וחילוף החומרים:  אין לאן לברוח מזה: כאשר אתם נכנסים לאמבטיית קרח אתם בעצם מורידים את טמפרטורת הליבה שלכם, מה הפעולה שהגוף צריך לעשות? לחמם את עצמו, ומהר! איך הגוף מחמם את עצמו? על ידי שריפת קלוריות – קלוריות נשרפות, ואתם בעצם יורדים במשקל. הגיון פשוט.

רשימה ארוכה ומפורטת יותר שליתרונות וחסרונות הטבילה בקרח תמצאו כאן

מהם החסרונות של טבילה בקרח?

יש גם חסרונות בטבילה בקרח, והנה רשימה קצרה:

  1. אנשים עם בעיות לב- אסור להם להכנס לקרח! ואם יש לכם ספק – פשוט תשאלו את המדריך (אם הוא מדריך מוסמך בשיטת וים הוף או כל מדריך מוסמך המחזיק בתעודת ביטוח ישראלית מסודרת), או שתשאלו את הרופא המטפל שלכם
  2. כאב ראש עוצמתי – מיגרנה. לסובלים ממיגרנה – עדיף לכם שלא לבקר בקרח, ואם אתם כבר עושים זאת – תעשו זאת בצורה הדרגתית ועם הרבה קשב לגוף ולראש.
  3. אפילפסיה / נשים בהריון, עדיף שלא להכנס לטבול בקרח.

כיום ניתן למצוא המון מחקרים מדעיים, גם מחקרים כמו זה , המוצאים ספק אמיתי לגבי השאלה -האם הטבילה בקרח באמת טובה יותר מהתאוששות אקטיבית. חשוב לדעת ולהבין את הנושא, לפני טבילה פיזית בקרח.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן