מקבלים השראה מגיבורי ארצנו: מספרים את סיפור הגבורה מעורר ההשראה של רפי אדרעי ז”ל

סיפורו של רפי אדרעי הוא סיפור גבורה מעורר השראה על לוחם אמיץ שכבר מגיל צעיר מאוד הפגין כישורי מנהיגות. זאת, על רקע ההשתלבות שלו בצבא בתפקיד של מפקד אשר הפגין אומץ ונחישות, גם בזמן מלחמה כואבת וקשה כמו מלחמת יום העצמאות. כמי שנולד וגדל בעיר צפת והפך לגבר צעיר ומרשים, אין ספק כי הסיפור שלו הוא סיפור שכל ישראלי צריך להכיר, ובסקירה הזו נספר לכם את הסיפור מעורר ההשראה של רפי אדרעי.

רפי אדרעי – סיפורו של גיבור ישראלי

סיפורו של רפי אדרעי הוא סיפור על ילד שגדל בעיר צפת למשפחה שורשית ובעלת ערכים חברתיים מובהקים. מגיל צעיר מאוד הוא השתלב במסגרות חברתיות, כאשר בחר להצטרף לשורות תנועת הנוער העובד והלומד בעיר צפת. בזמן עזיבת השלטון הבריטי הוא בחר לרומם את הרוח של התושבים באמצעות חיפוש של דגל ישראל, ולאחר שמצא דגל מאולתר הוא תלה אותו על גג של מלון הסמוך לבניין המשטרה הבריטי, כל זאת בזמן שהוא מסכן את חייו. תושבים מספרים כי בעקבות הסיפור הזה רוחם התחזקה, בייחוד על רקע הנחישות כמו גם האהבה של רפי אדרעי למולדת. עם גיוסו לשורות הצבא הוא השתלב בשורה של תפקידים קרביים, החל ממ”כ ועד כמפקד נערץ אשר הוביל את חייליו לקרבות עזים ואף התבצר איתם בזמן הלחימה.

למרות שהייתה לו את האפשרות להישאר בצפת ולהגן על היישוב, רפי אדרעי הצטרף לכוחות הפלמ”ח אשר לקחו חלק פעיל מאוד במלחמה, כאשר רפי אדרעי מילא תפקיד משמעותי בשל היותו מומחה לסליקת נשק. אולם, הוא נפל בקרב בגיל 24 בעקבות קליע שחדר לעורפו כתוצאה מהפגזה של האויב המצרי. נפילתו בגיל צעיר מאוד הותירה את בני משפחתו המומים וכואבים, אולם במקום לתת לכאב להנחות אותם, הם בחרו לצאת בעשייה חברתית בצורה של פעילות ענפה המתבצעת במסגרת עמותת אחינועם.

עמותת אחינועם – פועלים לצמצום פערים בחברה הישראלית

ישנן לא מעט עמותות חברתיות במדינת ישראל, אולם עמותה כמו עמותת אחינועם סביר להניח שלא פגשתם. מדובר בעמותה אשר הוקמה בין היתר על רקע של סיפורו של רפי אדרעי שנפל בגיל 24 בלבד בזמן מלחמת יום העצמאות. אחיינו החליטו להקים את העמותה מתוך מטרה ליצור שינוי בחברה הישראלית, כחלק מצמצום פערים חברתיים וטכנולוגיים אשר משפיעים על היכולת של דור העתיד להגשים את עצמו. המייסדים בראשות רפי אדרעי תורם לקידום של העמותה באמצעות שורה של מתנדבים שמלווים את פעילות העמותה, כל זאת מתוך מטרה להגשים את החלום ולהוביל ליצירה של מציאות חיובית ואופטימית בעבור דור העתיד. לקבלת מידע נוסף אודות הפעילות של העמותה, אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולקבל מידע מורחב ואף לקחת חלק בעצמכם בשינוי. כל זאת כחלק מההבנה כי העשייה החברתית הזו שמבוססת על מערך של מתנדבים, היא בעלת השפעה עצומה על דור העתיד, ועל אזור הפריפריה בפרט.

לסיכום

הסיפור של רפי אדרעי הוא סיפור על לוחם אמיץ שבחר להשקיע את חייו למען המולדת, ונפל בגיל צעיר בזמן מלחמת יום העצמאות. למרות מותו הטראגי בגיל צעיר, רוחו עדיין ממשיכה ללוות את בני משפחתו אשר פועלים בעשייה חברתית ללא מטרות רווח, כחלק מפעילות הנצחה יש יצירת שינוי. שינוי זה בא לידי ביטוי במסגרת של קידום פעילות חברתית באזור הפריפריה, כמו גם בעיר צפת.

קרדיט לתמונות PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן