קידום חנות אינטרנטית עשוי במקרים רבים להוות אתגר משמעותי מבחינת קידום אורגני עבור כל מומחה קידום אתרים, גם הוותיק והמנוסה ביותר. זאת מפאת אופיים של אתרים אלו (אתרים גדולים עם הרבה עמודים שונים, שימוש בעיקר בטקסטים קצרים וטכניים, הופעה חוזרת ונשנית של טקסטים כפולים ומכופלים וכו’), השונה מהותית מזה של אתרים אחרים. כיצד בכל זאת ניתן לעשות זאת נכון ובצורה אפקטיבית?
עבור קידום חנות וירטואלית באופן אפקטיבי לאורך זמן נדרשים בעיקר המון ידע, ניסיון והבנה בעולם הקידום האורגני. לכן חשוב מאוד לעבוד עם מומחה קידום אתרים, ולא לנסות לקדם את החנות שלכם אך ורק בכוחות עצמכם. עם עבודה קשה והתמדה ניתן להגיע לתוצאות קידום מרשימות גם עבור אתרי המסחר המורכבים ביותר. הנה כמה מהדרכים בהן עשוי לנקוט מומחה קידום אתרים למטרת קידום אפקטיבי של חנות וירטואלית –
דגש מיוחד על מהירות האתר – אחת התכונות הקריטיות ביותר להצלחתה של כל חנות וירטואלית היא חוויית גלישה טובה וחלקה. זו נקבעת בין השאר על ידי מהירות הפעולה של האתר – עד כמה מהר עולה כל עמוד, כמה מהר וחלק ניתן לעבור בין מוצרים שונים, כמה מהר ניתן לטעון תמונות של מוצרים ומפרטים טכניים וכו’. מהירות האתר חשובה במקרה של קידום חנות און ליין יותר מאשר במקרה של אתר תדמית, למשל, מפני שמדובר בחוויית הקנייה של הגולש בפועל, בדיוק כמו הסתובבות בחנות או בקניון. ככל שהמוצרים השונים זמינים ונגישים יותר, כך גבוהים יותר הסיכויים לכך שהלקוח יבצע רכישה.
תקני אבטחה מספקים – חנות מקוונת היא אתר בו אנו מעוניינים שגולשים רבים יפקידו את פרטיהם האישיים, דוגמת פרטי אשראי, כאשר הם מבצעים רכישה. לכן, חשוב מאוד שהאתר יעבוד עם פרוטוקולים עדכניים, חדישים ומספקים של אבטחה, אחרת אין שום סיכוי לקדם אותו בהצלחה. כאשר גוגל מזהה כי אתר מכירות מקוון אינו משתמש בפרוטוקול אבטחה מספק (דוגמת אבטחה SSL לקנייה בטוחה) הוא כמובן לא יקדם אותו ואף ימנע ממנו מלהתקדם בתוצאות החיפוש, כחלק מהשירות הבסיסי שמעניקה גוגל לגולשיה (גם אתם לא הייתם רוצים שגוגל יפנה אתכם לקנות מוצר באתר אשר אינו מאובטח כראוי). מומחה קידום אתרים חייב לבדוק שהחנות הוירטואלית שהוא מקדם משתמשת בפרוטוקולי אבטחה מספקים, וכי האתר מאוחסן על שרת איכותי ומתאים המאפשר בכלל לאבטח את החנות כהלכה.
התאמת האתר לסלולר – קידום חנות אינטרנטית, כמו קידום מקצועי ואפקטיבי של כל אתר כיום, חייב לקחת בחשבון גלישה סלולארית – גלישה ממכשירים סלולאריים, טאבלטים ומכשירים ניידים נוספים אשר המסך שלהם קטן יותר ממסך מחשב רגיל. מרבית החיפושים ברשת (מעל לשבעים אחוז!) נערכים כיום דרך מכשירים ניידים, וחנות וירטואלית אשר אינה מותאמת לגלישה ממכשירים ניידים בעצם יורה לעצמה ברגל. חשוב לוודא כי לאתר גרסת מובייל טובה ואיכותית, או לדאוג לכך שהאתר רספונסיבי ומותאם גם לגלישה סלולרית (במקום גרסת מובייל נפרדת. האופציה הטובה ביותר תלויה באופי החנות וגודלה, ובנוגע לכך יש להתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי).
קידום ברשתות החברתיות – באמצעות פעולות ממוקדות וכמעט כירורגיות ברשתות חברתיות שונות (לא רק פייסבוק, אלא גם אינסטגראם, לינקדאין, פינטרסט וכו’) ניתן לפלח את השוק בצורה חסרת תקדים ביעילותה, ולייעל את מערך השיווק של החנות המקוונת באופן שלא מתאפשר בערוצי שיווק אחרים שאינם באינטרנט. הרשתות החברתיות והמידע הרב שהן מחזיקות אודות גולשים רבים, בשילוב הכלים הטכניים הזמינים כיום ברשת, מעניקים לכל חנות וירטואלית כיום הזדמנויות שיווקיות חסרות תקדים. קידום החנות ברשתות הללו צריכה להיעשות תוך שימוש בכלים רבי העוצמה שמציעות רשתות אלו ללקוחותיהן כיום, וגם כאן נדרש מומחה קידום אתרים בעל ניסיון בקידום אתרי מסחר על מנת להפיק את המירב ממה שיש לעידן האינטרנט להציע בהקשר זה.
קישורים חיצוניים – פרופיל קישורים חיצוניים (המפנים מאתרים אחרים אל החנות שלנו) הוא חשוב במקרה של קידום חנות וירטואלית בדיוק כמו בקידום אתרים אחרים, אך במקרה זה יש להתאים אותו לאופי החנות והתחום בו היא עוסקת (למשל – באילו אתרים נרצה להציב את הקישור?).
העלאת תוכן מקצועי – בחנויות מקוונות המציעות מוצרים רבים ושונים, פעמים רבות הגולשים אינם מבינים לגמרי את ההבדלים בין המוצרים השונים, ועלולים למצוא עצמם מתלבטים זמן רב בין אפשרויות קנייה שונות. בנוסף, מוצרים רבים אינם מוכרים מספיק על מנת שהגולשים ירצו לקנות אותם. העלאה של תוכן מקצועי ואינפורמטיבי, הן על מוצרים ספציפיים והן על התחום בו עוסקת החנות בכללותו, יכולה לספק לקונים ערך מוסף אשר יניע אותם לרכישה מיידית. בנוסף, העלאה עקבית של תוכן מקצועי ואיכותי לרשת מסייעת לקדם את האתר במגוון דרכים שונות, ומדובר למעשה באחד מעמודי התווך של קידום אתרים אורגני עבור כל אתר ברשת. את התוכן המקצועי כדאי שיכתוב בעל האתר המתמחה בתחום זה, ובמדיה והדבר אינו מתאפשר מומלץ לשכור שירותי כתיבת תוכן מקצועיים.
קרדיט לתמונה: Depositphotos