רוצה לעסוק בעיצוב תעשייתי? 3 סיבות מדוע זהו מקצוע מבוקש

בשנים האחרונות הפך מקצוע העיצוב התעשייתי למבוקש מאוד. זוהי מגמה שאינה ייחודית רק לישראל, ברחבי העולם כמו גם בגרמניה, ארה”ב, סקנדינביה, צרפת ושוודיה ועוד עשרות רבות של מדינות בכל העולם הפך מקצוע העיצוב התעשייתי למבוקש מאוד על ידי צעירים. מדוע התרחש השינוי?

יתכן שניתן “להאשים” בכך את חברת אפל העולמית, זו שעיצבה את האייפון המיתולוגי וכך עיצבה גם את פניה של הקידמה ואת פניו של דור שלם.

כאשר אפל שמו בקדמת הבימה את העיצוב התעשייתי, ולא את ההנדסה כפי שהיה נהוג עד אותו זמן, היא בעצם החלה לגלגל כדור שלג שמתגלגל עד היום. כדור שלג שבו עיצוב המוצר חשוב לא פחות מאשר הפונקציה שלו.

מאז אותם שנים התרחשו עוד ועוד שינויים משמעותיים בשווקים ובנקודת הזמן שבה אנו נמצאים היום כבר אין חברה שמכבדת את עצמה או מוצר חדש שיוצא לשוק שאינו עובר תחת ידיו של מעצב תעשייתי. מקצוע העיצוב התעשייתי הפך למבוקש ויותר ויותר אנשים מבקשים להפוך למעצבים תעשייתיים.

אז מהן הסיבות שהביאו לצמיחת העיצוב התעשייתי?

  1. הקהל הפך למתוחכם

אם במהלך שנות ה80 וה90 מספיק היה שמוצר יבצע את הפונקציה שלשלמה נוצר, הרי שהחל משנות ה 2000 אנחנו כבר לא מסתפקים רק בפונקציה שעובדת, אלא רוצים גם שהמוצר יראה מעולה בד בבד. אם לדוגמא קנינו גאדג’ט חדש ומפנק, נרצה מיד להעלות תמונה שלו לאינסטגרם ולטיק טוק, ובשביל זה הוא צריך להראות מעולה.

מעבר לכך, כיום צרכנים מעוניינים בעיצוב המוצר שיפנה לקהל היעד שלהם, שירגישו שהוא עוצב במיוחד עבורם. צעיר בן 20 לא ירצה את אותו עיצוב של אדם בן 50. לכן, צריך לעצב לפי קהל יעד מדויק. הקהל השתנה ואיתו הדרישות שלו מהמוצרים.

  • יותר כסף בכיס

אנחנו עשירים יותר. אולי זה לא מרגיש ככה, אבל לכולנו יש יותר כסף בכיס מבעבר. מוצרים שהיו מותרות “לעשירים” בעשורים קודמים, היום הם נחלת הכלל. לכן, המוצרים כבר לא מבצעים רק את המוטל עליהם, אלא אנחנו מעוניינים במוצרים החדישים ביותר, הטובים ביותר וגם היפים ביותר. אנחנו בתור צרכנים מוכנים להשקיע יותר כדי שהמוצרים שלנו יראו טוב מאוד וכאלו שעוצבו על ידי מעצב תעשייתי בדיוק עבורנו. וזה בדיוק מה שסטודיו תומאס עושה. אתם מוזמנים להיכנס לאתר של סטודיו תומאס ולראות בעצמכם את המודלים המוצגים באתר.

מכיוון שיש לנו יותר כסף בכיס, אנחנו יכולים להרשות לעצמנו יותר שפע מוצרים ואלו שאנחנו קונים בסופו של דבר הם גם המעוצבים והמתוחכמים ביותר.

  • גלובליזציה

מאז שיש אינטרנט, כולנו מחוברים. מה שקורה עכשיו בארה”ב לדוגמא לא יגיע לארץ בעוד כמה שנים כפי שהיה בעבר. בעצם, מה שקורה עכשיו בארה”ב קורה בדיוק באותו הרגע גם כאן בישראל. אנחנו צופים בחידושים ובמוצרים הטרנדיים ואנחנו רוצים בדיוק כאלו ובהקדם האפשרי.

הגלובליזציה שינתה את הדרישות שלנו, מקור ההשוואה שלנו כבר לא מקומי ולכן תפקיד העיצוב התעשייתי הוא להבליט את המוצר שלנו כך שיראה הטוב ביותר לא רק בשוק המקומי אלא גם בשוק העולמי.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן