לימודי פסיכותרפיה כהשקעה לחיים – לבנות לעצמנו עתיד

בחירת מסלול לימודים ותחום התמחות היא מהבחירות הקשות והמאתגרות ביותר העומדות בפני רבים מאיתנו, במיוחד צעירות וצעירים אך כיום גם אנשים בגילאים מתקדמים יותר המחפשים אחר קריירה שנייה. בקטע הבא נרצה להציע את עולם הטיפול ובפרט לימודי פסיכותרפיה הוליסטית כבחירה אטרקטיבית לעתיד מבחינות רבות, בחירה שכדאי לשקול ברצינות.

מה הופך דווקא את התחום הטיפולי, וספציפית לימודי פסיכותרפיה הוליסטית, לתחום אטרקטיבי ומומלץ עבור מסלול לימודים? מה טומן בחובו מסלול לימודים זה ולאיזה כיוון הוא מכווין אותנו?

להעשיר את עצמנו, לסייע לאנשים משמעותית ולהבטיח תעסוקה ופרנסה ארוכת טווח

ישנן סיבות טובות רבות לבחור ללמוד פסיכותרפיה הוליסטית ולהתמחות בעולם זה, ואת חלקן ננסה למנות ולהסביר כאן:

אולי הדבר החשוב ביותר בתחום לימודים ועיסוק זה הוא כי לימודי ענף טיפולי, דוגמת פסיכותרפיה הוליסטית, מעשירים אותנו ומסייעים לנו להתמודד טוב יותר עם האתגרים הנפשיים העומדים בפני כולנו בחיים, ללא יוצא מן הכלל. אדם שלומד שיטת טיפול לעומק ומתמחה בה גם מסגל לעצמו כלים חשובים ורבי עוצמה להתמודדות מנטאלית עם קשיי החיים, מה שמתגלה כיקר ערך בשלבים רבים של החיים. כמו כן, מדובר בתחום לימודים מעשיר ומלא עניין אשר מאפשר לאנשים הלומדים אותו להעשיר את עצמם, לספק את סקרנותם ולהגשים מהות פנימית מסוימת.

מלבד להעשרה עצמית וסיגול כלים חשובים להתמודדות מנטאלית בחיים, לימודי פסיכותרפיה הוליסטית (וטיפול מסוגים אחרים) טומנים בחובם ערך מוסף משמעותי ביותר, אותו לא ניתן למצוא במרבית המקצועות ותחומי העסוק – העוסקים בפסיכותרפיה הוליסטית זוכים לכבוד ולזכות לסייע לאנשים אחרים באופן יומיומי, ובאופן עמוק ומשמעותי ביותר. ההרגשה המתקבלת מסיוע של ממש לאדם אחר להתמודד עם בעיות ואתגרים אותם הוא עובר, טומנת בצידה הרגשת סיפוק ושלמות שקשה למצוא בדרכים אחרות ובתחומי עיסוק אחרים. מבחינה זו, עבודתו היומיומית של המטפל היא עבודה מלאת סיפוק ומעצימה, המספקת תחושות שמרבית האנשים לא חווים מהם יותר מדי במהלך חייהם.

נקודה חשובה נוספת ורלבנטית במיוחד במקרה של התלבטות בבחירת מסלול לימודים בימינו, היא הנקודה של תעסוקה עתידית. אין מה לעשות – מידת התעסוקה שיספק לנו מקצוע זה או אחר שאנחנו רוכשים משחקת גם כן תפקיד בבחירת אותו מקצוע ותחום לימודים, מהשיקולים הפרקטיים הבסיסיים והברורים ביותר. גם בהקשר זה יש ללימודי פסיכותרפיה הוליסטית הרבה מאוד מה להציע בהשוואה למרבית המקצועות ותחומי הלימוד היום, אשר לא ברור כלל אם בכלל יהיו רלבנטיים בעוד עשר, עשרים או שלושים שנים מהיום.

טיפולים הנוגעים בגוף-נפש מסוגים שונים מהווים שירות בסיסי ונחוץ שסביר מאוד להניח שיישארו מבוקשים ורלבנטיים גם בעתיד הקרוב והרחוק. לא משנה עד כמה העולם יעבור תהליכי אוטומציה, ומחשבים ומכונות יבצעו תפקידים שבני אדם מבצעים כיום, מטפלות ומטפלים בתחום הגוף-נפש תמיד יישארו רלבנטיים. מבחינה זו, בחירה בלימודי פסיכותרפיה הוליסטית היום מהווה את אחד ההימורים הבטוחים ביותר שניתן לבצע בבחירת מסלול לימודים כיום.

למידע נוסף על מסלול לימוד זה ורבים אחרים היכנסו לאתר  https://www.reidman.co.il/

קרדיט לתמונה: פוטוליה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן