השקט של לפקדה: 5 המלצות לבילוי פסטורלי ביוון

אם בא לכם חופשה שקטה שכוללת נופים מרשימים, חופים מדהימים ותושבים חייכנים, ובלי מועדונים ומלונות עמוסים, לפקדה הוא האי בשבילכם. 

אם בא לכם חופשה שקטה שכוללת נופים מרשימים, חופים מדהימים ותושבים חייכנים, ובלי מועדונים ומלונות עמוסים, לפקדה הוא האי בשבילכם. 

האי לפקדה, הידוע גם כלפקאס בפי המקומיים, נמצא במערב יוון ובעצם לא דורש הפלגה כיוון שהוא מחובר ליבשת בגשר. טיסה ללפקדה תזמן לכם אפשרויות חופשה מגוונות – גם בטן-גב שקט וגם חופשה ספורטיבית שכוללת גלישת רוח, גלישת גלים, קיאקים ועוד. 

קפיצה קטנה לקאריבים: מפרץ קטסיקי

הנוף היפה ביותר ביוון נמצא לפי רבים בלפקדה. מפרץ קטסיקי (Porto Katsiki) הוא מפרץ חולי עם מי תכלת בוהקים ממש כמו בקאריביים ומצדיק ביקור של יום שלם. המפרץ מוגן על ידי מצוקים גבוהים שמשווים לו מראה של חוף סודי, למרות שמדובר ביעד מאוד פופולרי על האי. מלבד מנוחה על החוף, תוכלו ליהנות מישיבה על הבר שמחכה במעלה הצוק ולשתות משהו קר מול הים התיכון שנפרש מולכם.

אי בודד: חוף אגרמני 

אחד הסגנים של מפרץ קטסיקי הוא חוף אגרמני (Egremni Beach) הסמוך. בעבר הייתה גישה אל החוף ישירות מהאי, אך רעידת אדמה שהייתה ב-2015 הרסה את המדרגות היורדות אליו ועתה אפשר להגיע אליו רק באמצעות שיט בסירות שיוצאות מוסיליקי ונמשך כשעה וחצי. ההפלגה אמנם ארוכה אך נעימה ובהחלט שווה את זה כי כשתגיעו לחוף תוכלו ליהנות מאזור נטול גלים, וממים צלולים ובהירים. בנוסף, למרות שגם כאן מדובר ביעד אהוב על תיירים, התחושה בו שלווה ונעימה כאילו שאתם נמצאים על אי בודד. 

בגלל הרוח: וסיליקי 

בדרום האי נמצאת עיירת החוף וסיליקי (Vasiliki), שנחשבת לאחד המקומות הטובים באירופה לגלישת רוח. אם אתם בעניין של אקשן, תוכלו להשכיר ציוד גלישת רוח וליהנות מפעילויות שיט שונות, כולל הדרכה מקומית. בנוסף לספורט תוכלו ליהנות מהנוף המיוחד של העיירה שכולל מפרצים וחופים לצמד עמקים ירוקים ומרשימים. בין לבין כדאי לכם לטייל בטיילת המלאה בטברנות, מסעדות ובתי קפה או פשוט לפרוש מגבת ולהשתזף על החול.

סירות בוסיליקי

צניחה חופשית: אגיוס ניקיטאס

העיירה אגיוס ניקיטאס (Agios Nikitas) נמצאת בצפון האי ומציעה לא מעט חוויות למבקרים בה. לצד פעילויות ספורט ימי שנפוצות ברחבי האי, תוכלו לצאת לצניחה במצנחי רחיפה בסמוך לעיירת החוף ולרחף מעל למצוקים המרהיבים. הצניחה תוציא אתכם מהאווירה על האי ותספק חוויה עוצרת נשימה בכחול ובירוק. לאחר הצניחה תוכלו לטייל באגיוס ניקיטאס עצמה, לנוח באחד החופים וכמובן לאכול באחת מן הטברנות המסורתיות שפזורות בה.

ירוק בעיניים: מפלי נידרי

מפלי נידרי (Nydri Waterfalls) שנמצא במזרח לפקדה נמצאים כשעה הליכה מכפר בעל אותו שם. למסלול עצמו כדאי מאוד להכין בגד ים, בגדים להחלפה וכן נעלים נוחות שיתאימו לטיול בין סלעים חלקלקים ובריכות קטנות. המסלול מומלץ מאוד רוב עונות השנה, מלבד בשיא הקיץ כיוון שאז יתכן ולא יוותרו כמעט מים במפל ובבריכות שמחכים לכם בסוף המסלול. 

מפלי נידרי

חושבים על חופשה? קשרי תעופה מציעה מגוון דילים ליוון שיתאימו לזוגות, לצעירים וגם למשפחות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן