כל מה שצריך וחשוב לדעת על פרסום בטלוויזיה

המדיום הטלוויזיוני, על אף העלייה המתמדת בכוחו של השיווק הדיגיטלי ברשת האינטרנט במהלך השנים האחרונות, ממשיך להוות את אחד מאפיקי הפרסום האפקטיביים ביותר בארץ ובחו”ל, עבור קהל המפרסמים המעוניינים לחשוף את מוצריהם ושירותיהם בפני קהל הצופים הרחב ביותר. 

קרדיט: שאטרסטוק

גם היום, בעידן הרשתות החברתיות ואפשרויות הפרסום השונות והממוקדות ברשת האינטרנט, מסך הטלוויזיה ממשיך להוות את “מדורת השבט” הישראלית סביבה מתכנסים בני המשפה לצורך צפייה בתכניות הטלוויזיה האהובות עליהם בערוצים המסחריים. כפועל יוצא מכך, הפרסום בטלוויזיה מהווה אמצעי פרסום יעיל ומוכח לצרכי העברת מסרים שיווקיים/פרסומיים במהלך הפסקת הפרסומות ו/או באמצעות סוגי פרסומים נוספים שיודעים לנפק את התוצאות להן מייחל כל מפרסם. 

פרסום בטלוויזיה – כל האפשרויות במסך אחד

 כאשר מדברים על המדיום הטלוויזיוני כאפיק מדיה לצרכי פרסום, מדברים למעשה על מספר אפשרויות פרסום עיקריות הכוללות:

  • תשדירי פרסום במהלך הפסקת הפרסומות לאורך שעות השידור בערוצים המסחריים השונים: ערוץ 12 וערוץ 13 בעיקר, וזאת לצד תשדירי פרסום במקבצי הפרסומות בערוצים נוספים דוגמת: תאגיד השידור (ערוץ 11), הערוץ הרוסי (ערוץ 9) ערוץ המורשת (ערוץ 20) וערוצי נישה נוספים כגון: ערוץ המוסיקה (ערוץ 24), ערוץ הספורט (ערוצים 55 ו-56) ועוד. 

חשוב לדעת: אורך התשדירים משתנה והוא נע בין 10 שניות ל-30 שניות, כאשר ניתן לשלב בכל מקבץ פרסומות מספר תשדירים קצרים (5-6 שניות) המשמשים כ-רימיינדרים לסרטוני הפרסומת הארוכים יותר. 

  • פרסום חסויות בתוכניות טלוויזיה שונות ו/או תחזיות מזג האוויר – החסויות מופיעות לפני ואחרי התכנית/תחזית מזג האוויר והן באורך מקסימאלי של עד 6 שניות לחסות. 
  • פרסום בטלוויזיה באמצעות תוכן שיווקי – הגדרה כוללת לכל תכניות הטלוויזיה במהלכם ניתן לשלב תוכן שיווקי כאמצעי פרסום להעברת מסרים ותכנים שיווקיים כאלו ואחרים. שיטת פרסום טלוויזיונית זו מיושמת גם בסדרות המקור השונות המופקות על ידי חברות הכבלים והלוויין. 
  • פריסת חסות על אירועים טלוויזיוניים מיוחדים כגון משחקי כדורגל של הליגות השונות בארץ ובחו”ל, ימי שידור מיוחדים וכדומה – פרסום זה זזה באופיו לפרסום חסויות בתכניות הטלוויזיה השונות, אך הוא מאפשר גם שילוב של תוכן שיווקי ברוב המקרים במהלך השידור עצמו ו/או הופעת “רימיינדרים” המופיעים בתחתית המסך במהלך השידור עצמו, וכמובן, תשדירי פרסומות באורך מלא במהלך הפסקת הפרסומות.

פרסום בטלוויזיה – למי הוא מיועד? 

עד לפני מספר שנים, הפרסום בטלוויזיה היה נחלתם של החברות המסחריות והגופים העסקיים הגדולים ביותר במשק הישראלי, וזאת לנוכח העלויות הגבוהות הנלוות גם להפקת תשדירי פרסום מושקעים ויצירתיים וגם לעלויות זמן המסך הנקבעות בין היתר בהתאם לרצועת השידור במהלכה משודרים תשדירי הפרסומת ובהתאם לנקודות הרייטינג של תכניות הטלוויזיה השונות. כיום, לנוכח העלייה המתמדת בתקציבי הפרסום המופנים על ידי כלל המפרסמים לטובת השיווק הדיגיטלי ברשת, הפרסום בטלוויזיה הופך בהדרגה לנחלת כלל המפרסמים הנהנים מחבילות פרסום שונות במחירים אטרקטיביים במדיום הטלוויזיוני. יחד עם זאת, חשוב לציין שהופעת תשדירי פרסומת במקצבי הפרסומות ברצועת הפריים טיים הנחשבת לשעות הצפייה הפופולאריות ביותר (בין השעה 20:00 ל-23:00), משווקים עדיין במחירים גבוהים שלא כל מפרסם יכול להרשות לעצמו. 

חשוב לציין שהפרסום בטלוויזיה מיועד בעיקר לחברות ועסקים המציעים את שירותיהם ומוצריהם ללקוחות בפריסה ארצית, אך בהחלט ניתן לייצר קמפיינים טלוויזיוניים הפונים לקהל לקוחות ממוקד בהתאם לאופי וסוג התכוניות בהן מופיעים תשדירי הפרסום או תשדירי החסויות. 

עלויות הפרסום בטלוויזיה – מה חשוב לדעת? 

עלות הפרסום במדיום הטלוויזיוני נקבעת בהתאם למספר משתנים כגון: ימי השידור, שעות השידור, אורך התשדיר, היקף זמן המסך הכולל של הקמפיין הטלוויזיוני, וכמובן, סוג הפרסום ואורכו. חשוב לציין שמעבר לרכישת זמן המסך לטובת הפרסום הטלוויזיוני, עלותה של כל פרסומת בטלוויזיה כוללת גם את עלות הפקת התשדיר, חסות וכדומה. 

יתרונות הפרסום במדיום הטלוויזיוני 

הפרסום בטלוויזיה מאפשר לכם ליהנות ממספר יתרונות מרכזיים הנובעים בין היתר מהביטוי הפופולארי: המדיה היא המסר, ביטוי המקנה יוקרה לפרסום בטלוויזיה. בעיני רבים, המדיום הטלוויזיוני נחשב לפלטפורמת הפרסום היוקרתית ביותר בתעשיית הפרסום, ולכן עצם העלאת קמפיין לטלוויזיה  מעידה על חוזקו וגודלו של המותג המפורסם. מעבר לכך, ישנם יתרונות נוספים לפרסום הטלוויזיוני כאמצעי לקידום מכירות יעיל ותכליתי מרגע עליית הקמפיין לאוויר. 

למידע נוסף על האפשרויות השונות העומדות לרשותכם לצרכי פרסום בטלוויזיה במסגרות תקציב כאלו ואחרות לחצו כאן

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן