המדריך לגולש המתחיל – דברים שכדאי לדעת כשמתחילים לגלוש

גלישת גלים היא, ללא ספק, אחד מתחומי העיסוק היותר מעניינים שאפשר להעלות על הדעת. אחד המאפיינים הבולטים של גלישת הגלים, הוא העובדה שהגלישה איננה עניין לצעירים בלבד או של בני מין מסוים.

קרדיט: FREEPIK

צעירים ומבוגרים, גברים ונשים כאחד, נהנים מגלישת גלים ללא מצרים. רבים מהגולשים אינם מוותרים על גלישת גלים, גם בתנאי מזג אוויר סוער. נהפוך הוא – רבים מהגולשים ממש מחכים לימים סוערים. בימים הללו הגלים גבוהים והגלישה מהנה. מהי בעצם גלישת גלים ומה הופך אותה לכל כך פופולארית? מהן התכונות הנדרשות ממי שמעוניין להפוך לגולש גלים? מה צריך כל גולש מתחיל לדעת בדרך להתמקצעות והפקת הנאה מרובה מהגלישה? איפה אפשר לקבל שיעורי גלישה איכותיים ומקצועיים? להלן התשובות.

גלישת גלים – מה זה בעצם

גלישה באופן כללי הציתה מאז ומעולם את הדמיון של בני אדם באשר הם. בכל רחבי העולם ידועים כמה וכמה סוגים של גלישה – גלישה בקרח, גלישה על מדרונות הרים, גלישת שלג וכמובן – גלישת גלים. גלישת הגלים פירושה שהגולש מגיע לנקודת פתיחה כשהוא רכוב על הגלשן שלו. ההגעה לנקודת ההתחלה מתבצעת, כמובן, בשחייה. בנקודת ההתחלה עולה הגולש על הגלשן, מתייצב ומתחיל לגלוש. זאת, כמובן, אחרי שזיהה את הגל המתאים לו, בחר אותו והוא גולש עליו בדיוק כמו שפרש רוכב על גבי הסוס שלו. ככל שהגל גבוה ופרוע יותר כך הגלישה הופכת, עבור הגולש, לחוויה מעוררת יותר ומלאה באדרנלין. שיעורי גלישה איכותיים מלמדים את הגולש המתחיל אך לעשות את הדברים האלה בקלות.

מה הופך את הגלישה לכל כך פופולארית

מה שהופך את גלישת הגלים לכל כך פופולארית הוא הזמינות הגבוהה שלה לכל אדם באשר הוא. חופי הים במדינת ישראל הם ארוכים, וכמעט כל אדם יכול להגיע למקומות כאלה ואחרים שבהם ניתן לגלוש ולהפיק את ההנאה המרובה ביותר מהגלישה. נכון אמנם שחשוב להצטייד בגלשן מים איכותי. נכון גם לומר שגלשן כזה עשוי בהחלט לשפר את החוויה. עם זאת, מי שמתחיל יכול להצטייד גם בגלשן פשוט ולהפיק ממנו הנאה לא פחות ממי שעושה שימוש בגלשן מתוחכם יותר. מי שיש ברשותו גלשן, יכול פשוט להתחיל לגלוש. ההתחלה יכולה להיות עצמאית, או באמצעות מדריך שמסביר לגולש מה ואיך צריך לעשות.

מהם הדברים שגולש מתחיל צריך לגעת

כאמור, גלישת גלים היא תחום עיסוק שכל אחד יכול לעסוק בו – ברמה כזאת או אחרת של מקצועיות. עם זאת, יש כמה דברים שהגולש המתחיל צריך לדעת לפני שהוא עושה את הטבילה הראשונה שלו במים, כגולש:

  1. לא לנסות להתחיל לגלוש לבד: גם גולשים מיומנים ביותר נפגעו פעם או פעמיים במהלך הגלישה. אם איך לך ניסיון ואם אתה בשלבי הלימוד הראשונים, אסור בתכלית לגלוש במקום שאין בו מציל ואין בו אנשים אחרים, שישגיחו עליך ויוודאו שהכול בסדר אצלך.
  2. שיווי משקל: לא צריך להתייאש אם נופלים מהגלשן כבר בהתחלה. כולם התחילו אותו הדבר ונפלו שוב ושוב. התמדה היא שם המשחק.
  3. איך לתפוס גל: תפיסת גל היא מיומנות נרכשת, כמו כל מיומנות אחרת. עם הזמן לומדים לזהות את נקודת הפתיחה המאפשרת לעלות על הגל במקום הנוח ביותר. אחרי כמה וכמה גלישות בזמנים משתנים וגם בעונות משתנות, לומדים לזהות איפה הכי טוב לתפוס את הגל.

אם יש לך עניין ורצון ללמוד את יסודות הגלישה ולהתחיל לעסוק בספורט הנפלא הזה. זה בהחלט המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור אתנו קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב בדרך להפוך לגולש גלים מיומן.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן