צילום:freepik

השקעה נבונה בקרקע על מנת שתהיה רווחית, אמינה וללא סיכונים, צריכה להיעשות על פי פרמטרים שונים ובליווי של חברת נדל”ן מקצועית ומומחית בתחום. המאמר יפרט מהם הפרמטרים להשקעה נכונה וכיצד לבחור בהשקעה יעילה לטווח הרחוק.

בחירת המקום הטוב ביותר לרכישת קרקע

להשקיע נכון בקרקע מתחיל בבחירת המיקום שלה. ישנן בארץ קרקעות חקלאיות המופשרות לצורך בניית דירות מגורים ובתי עסק שהביקוש עליהן גבוה בהתאם לאזור בו הן נמצאות. למשל, קרקע להשקעה בהוד השרון היא בחירה מוצלחת מכיוון שמדובר על אזור מרכזי, עירוני ומבוקש לצד נופים ואווירה כפרית הנמצא בתנופת בנייה מתחילת המאה ה-21. ברגע שהעירייה מעוניינת להשביח קרקעות למכירה היא מפיקה תכניות מתאר שמוכיחות כי עסקאות הרכישה יהיו רווחיות. בהוד השרון למשל, פיתוח החלק המזרחי של העיר לצורך הקמת יחידות דיור ובתי עסק עם מבני תרבות ושירותים לקהילה הוא פוטנציאל לרווח בטוח. תכנית הר 1202 בעיר שאותה יזמה הרשות המקומית של הוד השרון, נועדה לפיתוח 1,280 דונם שישמשו לצורך דיור ומסחר. לעומת זאת, רכישת קרקע באזור שאינו מבוקש כמו הנגב למשל, תהיה בחירה פחות טובה בשל איכות החיים באזור.

בחירת תכנית שתעלה את התשואות

קרקעות למכירה שנמצאות בתהליך הפשרה יהיו זולות יותר ובטוחות יותר מאשר קרקעות שלא ברור שינוי היעד שלהן. לפיכך, להשקיע נכון בקרקע הוא לדעת לאבחן את הפוטנציאל שלה ואת זה ניתן לעשות באמצעות חקר ובדיקת תכנית המתאר. אדם פרטי שרוצה לקנות קרקע להשקעה בהוד השרון יבדוק שהתכנית מאושרת מבחינה אזורית, מחוזית וארצית, שאין עליה התנגדות ושהיא מכילה אזורי פנאי מלבד יחידות מגורים ובתי עסק ויבין שמדובר בבחירה נכונה. כך גם כשהתכנית מוכיחה דרכי גישה ויציאה נוחים מהעיר ועוד.

השקעה סולידית שתניב פירות בעתיד

לעומת רכישת דירה ללא רכישת קרקע או השקעה במניות וקרנות נאמנות, השקעה ברכישת קרקע נחשבת לסולידית יותר ויכולה להביא לרווח מהיר בהתאם לקצב ההפשרה והבנייה עליה. כיום, במיוחד בהוד השרון ניתן למצוא שטחים בנויים שבעבר שימשו כשטחים חקלאיים שהופשרו. זאת אומרת, שהשקעה בקרקע צריכה להיות בהתאם להשקעות אחרות שנעשו מסביב, כי גם הקרקע הזו תהפוך במשך הזמן לשכונה חדשה בעיר עם פוטנציאל רווחי גבוה.

בחירת קרקע עם פוטנציאל רווחי

כאשר מדובר על קרקע שהושבחה, קיבלה את כל האישורים הדרושים ומתורגמת בצורה ברורה ליעד שלה מבחינת כמות יחידות הדיור ובתי העסק שייבנו עליה, שטחים ציבוריים, שטחים ירוקים, דרכי גישה, מבנים קהילתיים ומקומות המיועדים לרווחת הציבור, כך הפוטנציאל של הקרקע יהיה רווחי יותר בעתיד. ביחד עם זאת, צריך לזכור שלעיתים התהליך לוקח זמן, אך לבסוף נושא פירות.

בחירה בקרקע מופשרת

אומנם קרקע חקלאית שאינה מופשרת עדיין או שלא ברור הייעוד שלה תהיה זולה יותר, אך גם מסוכנת יותר. יכולות לצוץ בעיות שונות כמו התנגדויות מגורמים פרטיים, אגודות השומרות על הסביבה, מפלגות אידיאולוגיות וכד’. יכולים להיות שרלטנים שמוכרים קרקעות משועבדות או שמוטלות עליהן צווים שונים. יתרה מכך, ככל שיודעים פחות כך הקנייה לא אמינה גם כשהמחיר מאוד זול. זו הסיבה שרוב המשקיעים נוהרים לקרקעות מופשרות שקיבלו אישורים ויש לגביהן תכניות ברורות לעתיד. אומנם הן יהיו יקרות יותר מקרקעות שאינן מופשרות, אך לא יסכנו את המשקיעים.

ליווי של מומחים בתחום

בחירת קרקע להשקעה נעשית באמצעות ליווי של מומחי נדל”ן הבקיאים בתחום, בעלי ניסיון, מקצועיים ובעלי מוניטין. הם יסייעו למשקיעים במציאת הקרקע האידיאלית ובמחיר הטוב ביותר. המומחים אחראים שלא תסכנו את הכסף שלכם ולכן הם עורכים מחקר על הקרקע, האזור, התכנית, האישורים, הליווי הבנקאי ועוד. מומלץ לפנות לחברה המשווקת קרקעות למכירה שמעניקה ליווי בכל הקשור לעניינים הבירוקרטיים והמעשיים לאורך כל התהליך.

בחירת השקעה יעילה לטווח הרחוק

אחד היתרונות של רכישת קרקע להשקעה היא התמורה הרווחית לאור העלייה במחירי הדיור והמחיר הגבוה של מס הרכישה. מבחינת מיסוי יש לשלם למדינה אומנם מס השבחה על הקרקע, אך זה לא משהו שירתיע אתכם מלהשקיע מכיוון שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. כאשר בוחרים נכון העסק משתלם כי הקרקע היא משאב שאינו מאבד את הערך שלו, היא אינה זקוקה לתחזוקה שוטפת וכאשר הפוטנציאל שלה ממומש, היא תשתלם יותר. למשל, זוגות צעירים ששוק הדיור יקר להם יכולים לרכוש קרקע שמהרווחים שלה יוכלו לרכוש לבסוף דירה חדשה ויוקרתית תוך מספר שנים.

קרקע בשביל השקט הנפשי

כאשר ישנה בעלות על קרקע מרגישים ביטחון כלכלי, יציבות ושקט נפשי מכיוון שזהו נכס שניתן להשתמש בו בעת הצורך, להוריש לילדים, לבנות עליו את בית החלומות ועוד. גם דירה היא נכס כזה אך ההבדל הוא בהשקעה הכספית. בחירה נבונה של קרקע באזור מבוקש תהיה הרבה יותר זולה ורווחית מקניית דירה. ייתכן שהשקעה כזו תהיה גם השקעה פנסיונית לחיים שלווים יותר בגיל הזקנה ולכן יש לשקול אותה ברצינות ולהשקיע נכון.

ממי קונים את הקרקע?

בחירת קרקע להשקעה נעשית רק בשטחים פרטיים ולא בשטחים של מנהל מקרקעי ישראל. 93% מהקרקעות בישראל הן בבעלות של מנהל מקרקעי ישראל ואינן ניתנות למכירה. לפיכך, רק רכישת קרקע פרטית תהיה בבעלותכם המלאה לאחר העברתה בטאבו. אין הרבה שטחים כאלו ולכן רכישת קרקעות היא דבר מאוד מבוקש במיוחד אם מדובר באזור אטרקטיבי ומרכזי כמו הוד השרון. יתרה מכך, החברה המשווקת את הקרקעות צריכה לעשות זאת בשיתוף הרשות המקומית שיש לה אינטרסים להשביח את הקרקעות לצורך מגורים. יזמים פרטיים יכולים להיות בעלי אינטרסים אחרים ועלולים להותיר אתכם בהפסדים.

בדיקת מצב השוק

בחירה נכונה בקרקע צריכה להיות גם בהתאם למצב השוק. אם ישנו ביקוש רב לקרקעות באזור מסוים, סביר להניח שהקרקעות יהיו יקרות יותר. כך גם במידה והתכנית על הקרקע יותר אטרקטיבית. לפיכך, חשוב להסתייע בחברה מלווה שתחקור את מצב השוק ותשיג את המחיר הטוב ביותר עבורכם. צריך לזכור, שככל שמדובר בשלב התחלתי יותר להפשרתה של הקרקע, המחיר יהיה משתלם יותר ולכן חשוב לקחת החלטה לאחר חוות דעת של שמאי, עורך דין וחברת המקרקעין.

התאמת הקרקע לצרכי המשקיע

בחירה נכונה בקרקע צריכה להיעשות גם על פי צרכי המשקיע. ישנן קרקעות למכירה המיועדות למגורים, קרקעות למסחר ותעשייה וקרקעות לצורך חקלאי. המשקיע צריך לדעת מה הוא רוצה לעשות עם הקרקע אותה הוא רוכש ולכן עליו לוודא את סוג השטח, אפשרויות המימוש שלו והמחיר. יש לקחת בחשבון את התשואות העתידיות וכמובן את המקום בו נמצאת הקרקע. האם זהו אזור מבוקש? האם יש בו תנופה לפיתוח? האם האזור צפוי להתרחב מבחינת אוכלוסין? ועוד. ככל שיהיה יותר ידע למשקיע כך ההשקעה תהיה רווחית יותר. לפיכך, חברת נדל”ן מובילה שמשווקת קרקעות על פי תכניות מאושרות ומלווה את הרוכש בכל התהליך, תהיה פרקטית ותסייע לו לאורך כל הדרך.

לסיכום, השקעה בקרקע צריכה להיות זהירה ולהיעשות אך ורק באמצעות חברה אמינה שיודעת לבדוק את כל הפרטים הקטנים ולהוכיח שהקרקע אכן שווה את ההשקעה בין אם הופשרה ובין אם תהליך ההפשרה עדיין בחיתוליו.

א.ב מוראנו – קרקעות למכירה

שלמה המלך 37, קרית אונו 5542133

טלפון: 03-949-9669

abmoreno.co.il

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן