משרדי פרסום מובילים עוברים לשימוש בטיקטוק

מה זה טיקטוק? האם זו אפליקציה שצעירים משתמשים בה? האם יש בה פוטנציאל למשווקים? מה הגישה של משרדי פרסום מובילים בעניין? ובכן, אלו שאלות נהדרות ונשתדל לגעת בהן במסגרת כתבה זו. ראשית כל, מה זה טיקטוק?

קרדיט תמונה FREEPIK

טיקטוק: אפליקציה יוצאת דופן

ראשית כל, למי שלא מכיר – מדובר באפליקציה. למעשה, מדובר באפליקציה, שנחשבת זו שהורידו אותה במיוחד, באופן שקיבל ציון היסטורי. זאת כי מדובר באחת האפליקציות “המורדות” ביותר לשנת 2020 או כך האפליקציה מאפשר לאנשים להיחשף לסרטונים קצרים, עם פיסות תוכן שהן ספק משעשעות, ספק מעוררות השראה, וספק פשוט מכילות ריקודים.

בזמן תקופת הקורונה – כאשר אנשים אולי חיפשו מה לעשות עם הטלפונים שלהם – טיקטוק תיעדה שיא הורדות של 315 מיליון הורדות. זאת, ברבעון הראשון של שנת 2020, בקטגוריית האפליקציות החברתיות. טרנד, שאולי חלק ממשרדי הפרסום המובילים עלו עליו בזמנו. כלומר, אולי היו ערים לנתונים הללו.

על משתמשי האפליקציה

בימים אלו, ישנם בטיקטוק מאות מיליוני משתמשים פעילים, כן, מאות מיליונים. זאת לפי דיווחים של מקורות מסוימים. לא בטוח אם הנתונים מעודכנים לרגע זה, כמובן.

 אם נשים את זה בפרספקטיבה, בתקופה בה לטיקטוק היו מאות מיליוני משתמשים פעילים ברחבי העולם, היא נחשבה פופולרית יותר מטוויטר, פינטרסט, סנאפצ’ט ולינקדאין. רשתות חברתיות, שסביר שכמה ממשרדי הפרסום המובילים יודעים לעשות בהם שימוש.

הצלחה דיי מהירה

טיקטוק הצליחה להגיע לכמות שכזו של משתמשים פעילים, תוך פחות משלוש שנים. אינסטגרם הצליחה לעשות זאת תוך שש שנים. ופייסבוק – תוך ארבע שנים.

מי נמצא בטיקטוק?

בשורה התחתונה – יש בטיקטוק המון חברה צעירים, שאוהבים דברים חדשים – ויש אפשרות להתחבר לקהלים הקיימים שבאפליקציה, כדי לראות מה נולד בה. אילו טרנדים נוכחים בעת זו או אחרת. ואפילו, להנגיש טרנדים חדשים. בהמשך, נדבר על השימושים השיווקיים הניתנים כדרך האפליקציה.

מה מושך אנשים לאפליקציה?

אחד הסודות, או המפתחות להצלחת האפליקציה – הם הסרטונים הקצרים, כמו גם המקצב המהיר של השימוש בה. כלומר, יש מה לעניין ולשעשע את האנשים שמחפשים את המהיר והמיידי, כאן ועכשיו. ואם זה משעשע, אז זה בכלל מעורר זריקת דופמין. על כן, ייתכן שאלו הן חלק מהסיבות להצלחתה של האפליקציה בקרב קהלים צעירים. אם כי, עכשיו, כמה שנים לאחר הקמתה – נדמה שהקהלים הצעירים, לפחות בחלקם – נשארים עם האפליקציה.

האם אנשים עושים שימוש בטיקטוק?

בקרב משתמשי האפליקציה – ישנו זמן שימוש ממוצע של כ-52 דקות ליום. כתשעים אחוז ממשתמשי טיקטוק נכנסים לאפליקציה על בסיס יומי, ורבים מהם פעילים במיוחד. דווח על מחקר שבדק זאת ומצא כי 68% מהמשתמשים צופים בסרטונים של אנשים אחרים, ו-55% מעלים את הסרטונים של עצמם. שוב, הנתונים יכולים להשתנות ואין זה אומר שמה שכתבנו כאן הוא מדויק. אלא, שאם זה המקרה, הרי שחבר’ה צעירים נמצאים מול המסך, ומול האפליקציה באופן ספציפי לאורך זמן. כך שיש קהל לדבר אליו.

זאת לפחות, אם יש את היכולות המתאימות, הנכונות כמו גם ההבנה. לא בהכרח שגם משרדי פרסום מובילים יודעים לעשות זאת, שכן מתבקשת הבנה מעמיקה וכנה של קהל היעד, כמו גם של מוסר המסר.

שימוש נכון בטיקטוק: אז מה עושים בטיקטוק?

יש כאלו שיטענו שטיקטוק קוראת לעצמה – “המעון/היעד לסרטוני וידאו קצרים בנייד”. באנגלית זה נשמע טוב יותר. זאת כי המשתמשים באפליקציה יכולים להעלות סרטון קצר, באורך 15 שניות – שהם בעצמם יצרו. או פשוט לחבר 4 סרטונים שכאלה יחדיו לכדי סרטון “מלא” של דקה. ולהוסיף מוזיקה, פילטרים, אפקטים בעריכה – וכיוצא בזה. התוצאה הסופית היא סרטון קצר, עם פוטנציאל לשעשע ולבדר, שאולי מכיל אנשים רוקדים או עושים תנועות שפתיים לצלילי שירים מסוימים, ואולי לא.

זאת כיוון שישנם יוצרים, שדווקא לוקחים את השימוש הנכון בטיקטוק לעבר מחוזות אחרים. כאלה שמדברים עם נושאים עמוקים יותר, כמו שינוי בחיים, בריאות, הנהלת חשבונאות, פיננסים וכיוצא בזה.

איך משווקים יכולים לעשות שימוש נכון בטיקטוק?

כפי שנגענו עד כה – יש בטיקטוק קהלים צעירים יותר. באפליקציה אווירה יצירתית ומשחקית. והרבה מהמימים (Memes) נולדים ברחובותיה. לפחות כך זה היה בתקופות מסוימות, לפי דיווחים. Meme למעשה, הוא רעיון שעובר, ומשפיע על התרבות. משווקים יכולים לגשת “לווריד” הזה, בו רצות משמעויות חדשות מטעם הקולקטיב, שנולדות לתוך תרבות של אנשים שמבינים מה הרעיונות הללו מסמלים – ולשלב אותן בקמפייני השיווק שלהם.

הרי, איך אנחנו יודעים שארץ נהדרת הצליחה להצחיק? כאשר היא מבינה את הלך הרוח, והיא מדברת דברים שכולנו מבינים, ומציגה אותם בצורה מבדרת. באופן דומה, משווקים יכולים להבין מה קורה עכשיו בעולם, ללמוד את השפה “העכשווית”, ולדעת איך להציג את הטובין שלהם דרך קמפיינים שונים.

יתרה מכך, משווקים, שהם קודם כל, אנשים, המוכשרים דיו – יכולים להכניס מימים חדשים לשיח. אולי להשפיע על השיח, להציג רעיונות ופרספקטיבות. שהרי בסופו של דבר, שיווק נועד להציג משהו חדש. בין אם זה פרספקטיבה, או מענה מסוים על צורך. ייתכן שזו במה הולמת לשם כך. דבר מה, שסביר שמשרדי פרסום מובילים, מבינים היטב.

תקציב בסיסי והגעה לקהלים

יתרה מכך, ניתן להגיע לקהלים מרובים, מבלי להשקיע כספים ביצירת סרטונים. שכן הסרטונים גם קצרים, וגם מקובל, או לפחות היה מקובל – שהם יהיו דיי “בסיסיים”. בין אם זה אומר לצלם מחדר השינה, מהסלון, מהחנייה וכיוצא בזה. כאשר יודעים איך לעשות שימוש נכון בטיקטוק, אולי בעזרתו של משרד פרסום שיודע איך לעבוד עם האפליקציה – או לומדים לעשות זאת עצמאית, הרי שישנה אפשרות לפצח את האלגוריתם. כלומר, את הטעם הקולקטיבי, מה זורם עכשיו “בוורידים” של אלו שמתעניינים במה שקורה באפליקציה, ולהציג להם את זה מול הפנים. ובכך לצבור אהדה ותחושת שייכות, שכן ניתן יהיה לדבר את השפה הקולקטיבית של קהלים מסוימים באפליקציה.

ואת כל זה, לבצע בסרטון קצר של 15 שניות עד דקה, שיכול להיות השראתי ומלמד, ויכול להיות מלמד ומעורר השראה.

ישנן שיטות שונות להגיע לקהלים, ובתמצית – מספיק ליצור קשר עם אנשים שיש להם קהלים גדולים, ולייצר הסכם משותף לפיו אותם אנשים יציגו את המסרים שברצון המשווק להציג באפליקציה, כמו גם להבין מראש ולמפרע כיצד לייצר קהלים גדולים באופן עצמאי. שזה, לדעתנו, כדרך הבנת השפה הקולקטיבית של הקהלים שרוצים להגיע אליהם – וזה נכון לכל אפליקציה, להערכתנו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן