טבעת אירוסין היא סמל לאהבה

freepik

טבעת – לאו דווקא טבעת אירוסין – היא עדי המיועד לענידה על האצבע ביד או ברגל. גם גברים וגם נשים עונדים טבעות, בעבר טבעות היוו סממן לעושר, למעמד משפחתי ומיוחסות וגם לתפקיד ציבורי. שגרירים, אצילים ובעלי תפקידים היו מטביעים את סמל המשפחה, המדינה או התפקיד על הטבעת ויש תרבויות בהן נושקים לטבעתו של האדם החשוב כאשר נפגשים עימו לאות כבוד והערכה.

עוד מתקופת המצרים הקדמונים גברים העניקו לנשים טבעת אירוסין – משמעות הדבר היתה כי אישה שקיבלה מגבר טבעת אירוסין, הסכימה בכך להינשא לו ולחיות את חייהם במשותף, בתקופות רבות עצם קבלת הטבעת מידי הגבר נחשבה כתשלום של הגבר בעד מי שתינשא לו ותהפוך לאישתו ובכך היא הפכה למעשה להיות בבעלותו. בתקופות מסויימות של הנצרות עצם קבלת טבעת אירוסין ע”י האישה הפכה את שני הצדדים מחוייבים לעד האחד כלפי השני לחיות כזוג בעיני הכנסיה.

עד היום טבעת אירוסין היא סמל לאהבה בין בני זוג, הצהרה אישית וחברתית כי הם עומדים להינשא, הבטיחו להקים בית משותף ולחיות יחדיו כמשפחה.

במדינות צפון אמריקה ובריטניה עונדים את טבעת האירוסין על יד שמאל, הצד של הלב, באצבע הסמוכה לזרת -הקמיצה, וזאת משום שרווחה האמונה כי באצבע זו עובר וריד המוביל את הדם ישירות ללב וכך יש קשר ישיר בין הטבעת ללב. בגרמניה עונדים טבעת אירוסין בצד שמאל ולאחר החתונה מעבירים אותה לצד ימין כך יש הבחנה בין אישה מאורסת לאישה נשואה. במדינות הנורדיות הן הגברים והן הנשים עונדים טבעת אירוסין כסמל לאהבתם. בפולין וטורקיה מקובל לענוד טבעת אירוסין ביד ימין.

טבעות אירוסין תלויות אופנה וטרנדים, בשנת 1477 הארכידוכס מאוסטריה מקסימיליאן ביקש את ידה של מרי דוכסית בורגונדי באמצעות טבעת יהלום. העניין זכה לתהודה רבה ומאז החלו אצילים לבקש את ידן של אהובותיהם בטבעות יהלום. תחילה רק אוכלוסיית האצולה יכלה להרשות לעצמה טבעת אירוסין משובצת יהלום, שכן יהלומים היו נדירים יחסית ויקרים. בסוף המאה ה-19 כריית יהלומים החלה באופן נרחב יותר וכך גם תכשיטי יהלומים, ובעיקר טבעות אירוסין. אך בתחילת המאה ה-20 לאחר מלחמת העולם השניה ומאוחר יותר עם השפל הכלכלי בארה”ב, פחת במידה ניכרת שיעור הגברים שרכשו טבעת אירוסין משובצת יהלומים.

כל זה השתנה, לאחר שענקית הילומים דה בירס החלה לפעול לשיווק יהלומים בהיקפים גדולים ולשינוי דעת הקהל האמריקאית על כך שיהלום הוא האבן היחידה שמקובל לשבץ בטבעת אירוסין. בהמשך קמפיין “יהלומים הם לנצח” ושפע רכילויות, סרטים, מפורסמים ומובילי דיעה ש סיפורי אירוסיהם פורסמו כולל תמונות של טבעת היהלום המרשימה שהאישה קיבלה מהגבר שהציע לה נישואין הוצגו במגזינים וארועי ענק בפומבי כמו טקסי האוסקר וארועים חשובים, העלו את קרנן של טבעות האירוסין משובצות היהלומים והפכו לסוג של סמל סטטוס והצהרה עד כמה מציע הנישואין מאוהב באישה לה הציע להתחתן ומעריך אותה, כך שאישה המכבדת את עצמה לא תסכים להצעה אם טבעת אירוסין שתוגש לה לא תהיה הולמת לתפיסתה, למעמדה, לפופולריות שלה ולרמת החיים לה היא מורגלת.

הראשונה שסיפור אירוסיה פורסם והפך ל”שיחת העיר” היתה מרי דוכסית בורגונדי, בעקבות התקדים בו היא היתה הראשונה שהוצע לה להינשא באמצעות טבעת אירוסין משובצת יהלום.

סיפור אירוסיה של אליזבט מלכת אנגליה, גם הוא הפך מפורסם לא רק בגלל מעמדה וחשיבותה, אלא בגלל טבעת אירוסין משובצת היהלומים שקיבלה מהנסיך פיליפ עם יהלום במשקל 3 קראט סביבו 5 יהלומים נוספים, מדובר ביהלום גדול ויקר יחסית. גם טבעת האירוסין של הדוכסית קייט מידלטון רעייתו של הנסיך ויליאם, נכדה של המלכה אליזבט, עשתה כותרות משום שהיא היתה שייכת לאמו, הנסיכה דיאנה המנוחה, שהיתה דמות פופולרית מאוד בכל רחבי תבל.

גם ג’קלין קנדי אונסיס, אלמנתו של הנשיא האמריקאי ג’ון פיצג’רלד קנדי, קיבלה טבעת יהלום ממי שלימים הפך לבעלה השני – איל ההון היווני אריסטוטלה אונסיס. מדובר ביהלום במשקל 40 קראט, אשר עובד מיהלום במשקל 600 קראט שנתגלה בדרום אפריקה בשם לסוטו ועובד ל-16 יהלומים מלוטשים אשר אחד מהם הוא זה אשר שובץ בטבעתה של קנדי אונסיס.

טבעת האירוסין של הזמרת ביונסה גם היא עשתה כותרות, מדובר בטבעת שרכש לה בעלה הזמר ג’יי זי במרכזה יהלום של כ-18 קראט בחיתוך אוקטגון והוא נקי לחלוטין, שוויה של הטבעת מוערך בכ-5 מיליון דולרים והיא עוצבה ע”י מעצבת התכשיטים לוריין שוורץ, הנחשבת מפורסמת בתחומה ועיצבה את טבעת אירוסין לרבות מהמפורסמות.

גם טבעת אירוסין של הזמרת ליידי גאגא אותה היא קיבלה מבן זוגה טיילור קיני עלתה לכותרות, שכן מדובר בטבעת יהלום בצורת לב המוערכת בשווי של כחצי מליון דולרים.

טבעת האירוסין של השחקנית נטלי פורטמן עשתה כותרות אף היא מאחר והשחקנית היא טבעונית ופעילת זכויות אדם, כך שלא היתה מוכנה לקבל יהלום המגיע מאזור קונפליקט או פגיעה בזכויות אדם, כמו כן נעשה בטבעת שימוש בפלטינום ממוחזר ובמרכזה יהלום 4 קראט ועוד שתי שכבות יהלומים קטנים יותר סביב לו.

מאייב תכשיטים – חנות תכשיטים

היצירה 25, רמת גן, 5252165

טלפון: 052-912-7374mayaev-jewelry.co.il

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן