ראשית, לבעלי עסקים קטנים יש תקציב מוגבל יחסית בכל הנוגע לפרסום מודעות דרושים. כאשר בעלי עסקים מן הסוג הזה שוקלים לצאת למהלך גורף של פרסום משרות בעיתונות הכתובה למשל, רובם יעדיפו את העיתון המקומי ולא את הרשת הארצית. עם זאת, הפתרון במקרים כאלה יכול להיות פניה לחברות כמו
סי.וי.פול ג'וב נינג'ה ושימוש בכלים מקוונים, דיגיטליים ומשוכללים שמקצרים את משך זמן הגיוס ומשפרים את סיכויי ההצלחה שלו.
שנית, רוב בעלי העסקים הקטנים מגייסים עובדים לתפקידים זוטרים. נדיר למצוא בעלי עסקים קטנים או אפילו בינוניים שמגייסים עובדים לתפקידים בכירים, פשוט כי בדרך כלל אין להם משרות פנויות כאלה. לשם השוואה, בעסקים גדולים ובתאגידים בינלאומיים ניתן לראות המון מודעות על פרסום משרות לבכירים ובהם מנכ"ל, סמנכ"ל, מנהלי שיווק, מנהלי כוח אדם, מנהלי חשבונות ועוד.
עסק קטן לא חייב להתפשר
הנקודה הכי חשובה שבעלי עסקים צריכים לזכור הוא שאין סיבה להתפשר על איכות כוח האדם. בעידן שבו רוב העובדים הטובים מחפשים משמעות וסיפוק ולא משכורת ותנאים, גם לבעלי עסקים קטנים יש את הפריבילגיה לגייס כוח אדם מעולה. יתרה על כך, בעלי עסקים קטנים שיוצרים קשר עם חברות כמו סי.וי.פול ג'וב נינג'ה למשל יכולים אף לנצל את הגמישות והדינאמיות שלהם בהשוואה לעסקים גדולים יותר.
במילים אחרות, מה שבעלי עסקים קטנים צריכים לעשות הוא להפוך את החיסרון ליתרון. אם לבעלי עסקים קטנים אין תקציב מספיק גבוה עבור פרסום משרות בעיתונות הארצית, הם יכולים וצריכים לחשוב מחוץ לקופסא על מנת להשתמש בשיטות גיוס יצירתיות יותר. חוץ מזה, בעלי עסקים קטנים צריכים להישאר עם אצבע על הדופק ולבדוק מה הם יכולים לתת למועמדים שלהם שהחברות הגדולות לא מסוגלות להציע.