משפצים את הבניין? אל תשכחו את החניון!

פסח שזה עתה הסתיים לא חייב להיות הטריגר שיגרום לכם להכריז על שיפוץ הבניין. שיפוצים כאלה הם עסק רציני ועלותם בד”כ גבוהה. אם התמזל מזלכם והשיפוץ הוא במסגרת תמ”א 38, סביר להניח שאפילו לא תידרשו להוציא כסף מכיסכם. מכל מקום, אם כבר משפצים, אז אין ספק שאסור לשכוח את החניון.

שיפוץ החניון הוא ככל הנראה ההשקעה עם התועלת הגבוהה ביותר לכל שקל שתשקיעו (אולי חוץ מתוספת של מעלית לבניין ישן  ונטול מעלית). החניון הוא אזור מאוד חשוב בכל בניין ויש לו שהפעה מכרעת על איכות החיים שלכם בבניין. אדריכלים ויועצים הפנימו זה מכבר את חשיבותו של החניון ובהתאם, בבנינים חדשים מקבל איזור החניה תשומת לב ואיבזור ברמה גבוהה אשר תורמות בין היתר לבטיחות בחניון כמו גם לנוחות השימוש.

למה יש לשים לב כאשר משפצים את החניון?

הפרט הבסיסי ביותר בחניון הוא הסימונים על רצפת החניון. סימוני החניות, מספורן וסימון נתיבי הנסיעה. אם הסימונים נשחקו עם הזמן, רצוי מאוד לחדש אותם. מלבד אסתטיקה וסדר בחניון מסייעים הסימונים בשמירה על הבטיחות ומהווים את הבסיס להתקנה של אביזרים נוספים.

אחרי שטיפלנו בסימון החניון ניתן להתפנות לאביזרים שלא רק יגבירו את נוחות השימוש בחניון אלא יגבירו את הבטיחות בו. מסתבר שבטיחות ונוחות הולכים יחד!

מעצורי חניה

שימוש במעצורי חניה נפוץ מאוד בחניונים חדשים. מעצור החניה הוא יחידה מגומי באורך של כ 1.8 מ’ וגובה של כ 10 ס”מ המותקנת על הרצפה. תפקידו לעצור את הרכב ע”י בלימת הגלגל במיקום המדוייק בו על הרכב לעמוד בתוך החניה. שימוש במעצור חניה תורם רבות לבטיחות בחניון; קודם כל, מעצור חניה מונע מכלי רכב מלהתנגש בקיר החניון, שומר עח המבנה ועל כלי הרכב. בנוסף, מעצור חניה מאפשר לכלי רכב להכנס לעומק החניה ללא חשש ובעצם כך להשאיר את נתיב הנסיעה פנוי. כאשר כל כלי הרכב חונים בעומק החניה, שדה הראייה של מי שנוסע על נתיב הנסיעה גדל ובטיחות משתמשי החניון גדלה בהתאם.

פסי האטה

אינספור מחקרים כבר הוכיחו כי מהירות נסיעה גבוהה ביחס לתנאי הדרך מגבירה את הסיכון לתאונה. בחניון, ניתן לפתח מהירות נסיעה גבוהה אולם מהירות זו אינה תואמת לתנאי הדרך הכוללים שדה ראיה מצומצם, נתיבים צרים והולכי רגל העלולים להתפרץ לנתיב הנסיעה ללא בדיקה והתראה. הפחתת מהירות הנסיעה ע”י שימוש בפסי האטה תקטין משמעותית סיכון לתאונות בחניון. זהו אמצעי אפקטיבי וזול. אמנם הוא גורם לאי נוחות מסויימת במעבר על גבו אולם כאשר בוחנים את כלל השפעותיו על משתמשי החניון, מגיעים למסקנה הבלתי נמנעת שפסי האטה הופכים את החניון למקום נעים ובטיחותי יותר.

עמודי חסימה למניעת חניה

אם נרצה לפשט את הדברים אז עמודים אלה מונעים מהחברים של השכנים שלכם לחנות על הנתיב או המדרכה בהם הילדים שלכם הולכים מהרכב אל המעלית. עמודים למניעת חניה באים להלחם בתופעה של חניה בלתי מורשית בכל מיני מקומות בחניון שאינם מיועדים לחנית רכבים. מדוע זה חשוב? מכיוון שכמו בדוגמה שהבאנו קודם, אותם כלי רכב כנראה חונים על נתיב הולכי רגל ומחייבים את הולכי הרגל לרדת לנתיב הנסיעה. מצב נפוץ נוסף הוא שכלי רכב חונים בצמוד לקיר ובמקביל לנתיב הנסיעה. הם רק “שוכחים” דבר אחד – כלי הרכב החונים בחניות שלהם בניצב לקיר, מצידו השני של נתיב הנסיעה, לא יכולים לצאת מהחניה שלהם בגלל אותם כלי רכב בחונים לאורך הקיר. מה הפיתרון? כמו שניחשתם… עמודי חסימה למניעת חניה.

אם נשמע לכם שכל מה שהצענו עד כה נועד לעצור, להאט ולמנוע – הרי אתם צודקים. אתם כדיירים או כוועד הבית ודאי שואלים את עצמכם למה לי לעשות את זה לעצמי ולשכנים שלי? התשובה מתחלקת לשניים:

קודם כל כי תגלו שהחניון שלכם הרבה יותר בטוח לשימוש לכם ולילדים שלכם. בנוסף אתם עשויים לגלות שפתאום הרבה יותר נעים להשתמש בחניון; פתאום קל לצאת מהחניה כי לא חוסמים אתכם, אתם נוסעים יותר לאט אבל כולם נוסעים יותר לאט ואין את הפחד שרכב יגיח מהצד ויתנגש בכם ובאופן כללי, הכל מתנהל בחניון על מי מנוחות ובצורה בטיחותית.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן