רומניה – יעד תיירות מתעורר

רומניה הפכה בשנים האחרונות ליעד התיירות עם הפופולריות העולה ביותר בשנים האחרונות. הטיסות הזולות והמראות המדהימים של הארץ הזו גורמים לאנשים רבים לבחור בחופשה ברומניה. בואו לקרוא את האפשרויות הרבות לחופשה ברומניה.
1

רומניה הפכה בשנים האחרונות לאחד מיעדי החופש האהובים ביותר על ישראלים. רפורמת השמיים הפתוחים הוזילה את המחירים של הטיסות לרומניה, וגם המחירים של בתי מלון ברומניה הם זולים בהרבה מהמחירים שיש ברוב הארצות התיירותיות של מערב אירופה. צריך להוסיף לעובדה הזו את הנופים המשגעים שיש לרומניה ואת הערים מימי הביניים המעיינות והגעתם לתמהיל המושלם לחופשה משפחתית נעימה ויפה.

המטבע המקומי ברומניה נקרא ליי והערך שלו דומה מאוד לערך של שקל ישראלי. זה מאוד נוח כי קל מאוד להשוות את המחירים של מוצרים ברומניה ובישראל. בגדול , ניתן למצוא ברומניה את רוב הרשתות הבינלאומיות שניתן למצוא בישראל כשטווח המחירים ברומניה נמוך במקצת מאשר בישראל אבל אל תצפו למצוא מציאות מדהימות בתחום הזה. לעומת זאת המחירים של בגדים מקומיים של רשתות רומניות יהיו הרבה יותר זולים מאשר המחיר של בגדים דומים בארץ. גם המחירים של מחיה בסיסית ברומניה הם הרבה יותר זולים מאשר המחירים בארץ, ולכן המחיר שתצטרכו לשלם על אוכל או לינה יהיה מאוד נוח.

אנחנו ממליצים לקנות סים מקומי ברומניה. יש ברומניה שתי חברות עיקריות שמוכרות כרטיסי סים – אורנג' וודאפון. לשתיהן יש מחירים מאוד נוחים לחבילה שתוכל להספיק לכם למספר ימים.

המחיר של השכרת רכב ברומניה הוא מאוד זול ולכן כדאי מאוד לשכור רכב אם אתם מתכננים טיולים גדולים במדינה. יש פער גדול בין המחירים של רכבים ידניים לאוטומטיים. אם אתם מתכננים טיולים עירוניים אין צורך לשכור רכב כי התחבורה הציבורית ברומניה היא לא רעה. בכל אחת מהערים המרכזיות יש חברת אוטובוסים וחשמליות במחירים מאוד זולים שנעים בסביבות שני שקלים לכרטיס. גם מי שרוצה לנסוע ברכבות בין עירוניות יוכל להנות מאוד מהשרות של הרכבות הרומניות.
2

בוקרשט

היעד המרכזי עדיין לטיסות לרומניה היא הבירה בוקרשט ואליה יוצאות טיסות של שלוש חברות תעופה מרכזיות - וויזאייר, טארום הרומנית ואלעל, והשנה עומדת להצטרף אליהן גם חברת הלואו קוסט ריינאייר. בוקרשט מאפשרת להנות מהרבה מאוד מבנים עירוניים מעניינים ועתיקים וגם מספר מבנים מרשימים מהתקופה הקומוניסטית. המרשים והמפורסם מבין המבנים האלה הוא בניין הפרלמנט שנבנה על ידי הרודן הקומוניסטי צ'אושסקו והוא הבניין השני בגודלו בעולם אחרי הפנטגון. היום הבניין פתוח לסיורים מעניינים שמאפשרים לראות את העושר הגדול שהיה לרודן ולמשפחתו.
בוקרשט נקראת על ידי רבים באירופה פריז הקטנה בגלל הכמות הגדולה של בתים בסגנון צרפתי שניתן לראות בעיר. הגדול והמפורסם שבהם הוא העתק של שער הניצחון שנמצא בפריז שניתן לראות בעיר, אבל הסתובבות בעיר בכלל נותנת תחושה של חופשה בצרפת. בבוקרשט יש גם מספר מוזיאונים מעניינים שניתן לטייל בהם, והעיר ידועה גם בזכות חיי הלילה התוססים שלה
3

בראשוב וסינאיה

העיר שאליה מטיילים הכי הרבה תיירים ובינהם גם ישראלים חוץ מהבירה בוקרשט היא העיר בראשוב. היום אין טיסה ישירה מישראל לבראשוב ולכן כדי להגיע אליה צריך לטוס לבוקרשט או לסיביו ולהתקדם משם אל העיר בראשוב. העיר ידועה בזכות העיר העתיקה המאוד מרשימה שלה, עם בית העירייה שנמצא במרכז העיר העתיקה ובזכות הכנסייה השחורה.

בבראשוב נמצא בית כנסת ישן ששימש את תושבי העיר היהודיים למשך שנים רבות. היום ניתן למצוא בבית הכנס ויטראז'ים שמציינים ערים שונות בישראל ומפה לבימה שנתרמה על ידי העיר ראשון לציון. המבנה של בית הכנסת הוא מרשים ומעניין וכדרי לבקר בו. יש לידו גם מסעדה כשרה שמופעלת על יד בית חב"ד המקומי.

בעיר בראשוב יש פארק חבלים אתגרי שמושך אליו הרבה מאוד ישראלים עם כמה רמות שונות של דרגות קושי. הפארק כל כך ערוך לקליטה של ישראלים שחלק לא קטן מהשלטים מגיעים עם תרגום לעברית והעובדים מכירים מילים בסיסיות בעברית. זאת חוויה נהדרת לילדים גדולים, במיוחד לאור האומגה הארוכה שנמצאת בפארק. ניתן לקחת ילדים קטנים לראות את גן החיות שנמצא ממש לידו.

ליד העיר בראשוב נמצאת עיירת הנופש והסקי פאיונה בראשוב שהיא אחת מעיירות סקי רבות שנמצאות ברומניה, אבל היא אחת הערים היפות ביותר במדינה עם בתים ציוריים ומראה של יעד יפה מסביב  יחד עם רכבלים שמובילים לפסגת ההר שמאפשרים לעשות סקי בסביבה.

בדרך שבין בוקרשט לבראשוב נמצאת העיירה סינאיה, שהיא גם אחת העיירות היפות ביותר ברומניה. בעיירה הזו ניתן לראות את ארמון פלאש שהוא ארמון עתיק מאוד יפה עם ריהוט  פנימי מגוון ממדינות שונות, וניתן לעלות גם בסינאיה על שני רכבלים שיעלו אתכם על הרי הבוצ'גי ויאפשרו לכם לעשות סקי או לראות את הנוף המרהיב שבסביבה.

במרחק לא גדול משתי הערים נמצאת טירת ברן שמיוחסת לרוזן דרקולה. האגדות על דרקולה הגיעו מרוזן אמיתי שכונה וולד המשפד בגלל העובדה שהוא נהג לענות את המתנגדים שלו בצורות רבות ומגוונות. אמנם לא בטוח שהטירה הזו שימשה באמת את הרוזן באופן משמעותי אבל ניתן להרגיש בטירה הזו את הכח המכשף של האגדות על הערפדים בעולם. בכלל האגדות אודות דרקולה הן מקור הכנסה רציני להרבה מאוד מאתרי התיירות של רומניה.

במרחק מה מטירת ברן נמצא אתר הנצחה לאסון מסוקים ישראלי שבו נהרגו מספר חיילי חיל האוויר הישראלי בתמרון משותף עם חיילים רומניים.
4

סיביו

העיר סיביו היא אחת מפנינות התיירות הטובות ביותר של רומניה ואנחנו מאוד ממליצים לבקר בעיר. היום הביקור בעיר נהיה הרבה יותר פשוט בגלל שיש טיסות ישירות מהארץ לשדה התעופה של סיביו, והמחירים של הטיסות לסיביו הן מאוד זולות. ניתן גם להתחיל טיול שהבסיס שלו הוא סיביו וממשיך לערים נוספות. ההגעה לבראשוב מסיביו היא יותר נוחה מאשר ההגעה לשם מעיר הבירה בוקרשט.

סיביו עצמה כוללת עיר עתיקה מאוד מרשימה ביופיה שמורכבת מעיר עליונה עם בניינים היסטוריים מעניינים ומוזיאונים רבים ועיר תחתונה עם רחובות צרים ובתים ציוריים. בחלק גדול מהבתים של העיר סיביו יש חלונות קטנים שנראים דומים לעיניים, והם הפכו להיות אחד מסימני ההיכר של העיר.

 ניתן לנסוע מהעיר סיביו לכביש הטראנסגאשפן שהוא אחד הכבישים הכי מהממים באירופה. הכביש הזה חוצה את רכס הרי הקרפטים בגובה עצום. הכביש הזה נבנה על יד הרודן צ'איושסקו ככביש שאמור לעזור להגן על רומניה במקרה של מלחמה. כנראה שכמות מאוד גדולה של רומנים נהרגו במהלך כריית הכביש, אבל התוצאה היא מאוד יפה. הכביש עובר דרך הרים נופיים מדהימים שלא ניתן לראות בהרבה מקומות בעולם, וליד אגמים וסכרים יפים כמו אגם בלאה. בחורף לא ניתן לנסוע לאורך כל אורכו של הכביש כי חלקים שלו סגורים בגלל סכנת החלקה בכביש המפותל עם השלג שבתוכו, אבל גם החלק שבו ניתן לנסוע מספק חוויה יוצאת דופן.

בחורף ניתן להגיע עם הכביש למלון שהוא בעצם ארמון קרח שנמצא על שפת אגם בלאה. המלון הזה נבנה כל שנה בחורף מחדש כי הקרח נמס בקיץ. הארמון נראה מדהים ומאפשר חוויה יוצאת דופן שקשה למצוא לה מתחרים בעולם במחיר שפוי. אני מאוד ממליץ על האפשרות הזו לכעלי תעוזה בחופשות שלהם שראו כבר הכל.
5

הים השחור והדלתא של הדנובה

גם בקיץ כדאי לעשות חופשה ברומניה אבל בקיץ כדאי להתרכז דווקא באתרי תיירות שנמצאים בדרומה של המדינה. הרומנים עצמם מבלים את חופשת הקיץ שלהם בחופי הים השחור בעיר קונסטנצה ובלשון החוף שנמצאת לידה שנקראת מאמאיה. ניתן למצוא באזור הזה חופים שמורים ויפים ונקיים מאוד עם אזורי בילוי ואוכל טובים ונחמדים. כדי להגיע לאזור הים השחור צריך לטוס לבוקרשט ולנסוע כשעתיים וחצי נסיעה אבל מי שמחפש חופשת חופים יפה בקיץ במחיר סביר יהנה מאוד מהחופשה הזו.

אפשר לשלב את החופשה בים השחור עם טיול באזור הדלתא של הדנובה. הדלתא של הדנובה היא בעצם השפך שבו נשפך נהר הדנובה לתוך הים השחור. נהר הדנובה הוא הנהר השני באורכו באירופה הוא עובר דרך הרבה מאוד מדינות החל מהיער השחור בגרמניה, דרך הונגירה, סרביה ומדינות נוספות עד שהוא נשפך כאן לים השחור. באזור השפך הנהר מתפצל לשלושה פלגים שניתן לשוט בכל אחד מהם.

כל שלושת הפלגים של הנהר מתאפיינים במראה טבעי יפה ויוצא דופן. בקיץ יש הרבה מאוד ציפורים שמוצאות בשפך הזה את מקומם ולכן המקום הזה הוא גן עדן לצפרים. ניתן לשכור סירה או לשוט באחת כזו לאחד האיים שפזורים לאורך הדלתא ולהנות מחופש מקסימה ומעניינית ויוצאת דופן באופייה.

המרחק בין הדלתא של הדנובה לבין הים השחור הוא כשעה נסיעה ובשניהם תקופת הקיץ היא השיא של זמן התיירות ולכן כדאי לשלב בין שני המקומות האלו בחופשה שלכם ברומניה.
6

טימישוארה

אזור נוסף שנפתח בפני מטיילים ישראלי בשנים האחרונות הוא אזור טימישוארה שנמצא בצד המערבי של המדינה. יש לעיר הזו בשנים האחרונות טיסה ישירה מישראל במחירים מאוד זולים. טימישוארה היא אחת הערים עם האוכלוסיה הכי משכילה ברומניה. העיר הזו הייתה אחד ממרכזי המרד הגדולים ביותר נגד צ'אושסקו והרבה מאוד מהמרד יצא מכן.

גם בעיר הזו ניתן למצוא עיר עתיקה מרשימה ביופיה ולראות הרבה מוסדות של תרבות ואמנות. ניתן לשלב את הטיסה לטימישוארה עם ביקור בחלק הזה של הדנובה או בערים יפות נוספות שנמצאות בצד המערבי של המדינה וזוכות בדרך כלל לפחות תיירים מהחלקים האחרים. ניתן גם לשלב את הטיסה עם טיול בסרביה , כי המחיר של הטיסה לטימישוארה זול בהרבה בדרך כלל מהטיסה לבלגרד.
7

סיגישוארה

העיר העתיקה של סיגישוארה שבצפון רומניה נותרה כמעט בשלמותה ולכן היא אחת האפשרויות הטובות ביותר שניתן לחוות דרכה את העולם העתיק של ימי הביניים. בעיר יש מצודות עתיקות ישנות רבות עם מגדלים, צריחים וחרכי ירי, ובניינים עתיקים מרשימים ששווים ביקור.

אמנם אין לסיגישוארה טיסה ישירה מישראל אבל מי שיצרף את העיר לטיול שלו ברומניה לא יצטער בגלל היופי יוצא הדופן שלה.

ישנן עוד ערים שיש אליהן טיסה ישירה מישראל, ולכן הן הופכות להיות מוקד תיירות חדש לישראלים. שלוש הערים הנוספות הן יאשי שנמצאת קרוב לגבול המולדובי, קלוז' נאפוקה שנמצאת בחבל טרנסלבניה וקראיובה שהיא עיר גדולה שנמצאת בצד הדרומי מערבי של המדינה.
8

מה עוד ניתן לעשות ברומניה

רומניה מאפשרת מעבר לחופשה הרגילה עוד אפשרויות רבות למטייל הישראלי. בחורף יש הרבה מאוד מקומות לעשות בהם סקי והמחיר של חופשת סקי ברומניה זול באופן משמעותי מחופשה כזו באחת המדינות המוכרות יותר לסקי כמו שוויץ בלגיה או איטליה. יש ברומניה כ150 רכבלים שמובילים לאתרי סקי והרבה מאוד קילומטרים רבים של מסלולי שלג ברמות שונות שכדאי מאוד לנצל אותם בחורף.

יש ברומניה תרבות גדולה של אתרי ספא ומרגוע ויש אנשים רבים שמגיעים לרומניה רק בשביל להירגע במחירים זולים באתרי ספא. כמובן שמהצד השני רומניה היא גם גן עדן למטיילים רציניים שמחפשים לעשות טרקים ארוכים של כמה ימים או לאנשים שמחשפים ספורט אקסטרים למיניו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן