מהם עיקרי הדברים שלומדים בקורס seo?

קורסים לקידום אתרים מתחלקים ל2 חלקים, החלק התיאורטי שבו המרצה מעביר לסטודנטים המון חומר עיוני, מתאר מקרים שהיו לו עם האתרים שלו ושל הלקוחות שהוא קידם וכן מציג כלים שונים לקידום אתרים. החלק השני הוא החלק המעשי שבו הסטודנטים יושבים על המחשב ומתרגלים משימות כגון חקר מילות מפתח, חקר מתחרים, כתיבת תכנים ועוד, אבל קודם כל, בואו נסקור את כל הנושאים הסטנדרתיים של קורס SEO ממוצע:

למרות שסדר הנושאים יכול להשתנות פה ושם, בדרך כלל כל קורס קידום אתרים מגיע עם חלק המבוא שבו מספרים על מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם (גוגל) וכן מה הפוטנציאל של עסקים שנמצאים בגוגל. כל החלק הזה הוא תיאורטי לחלוטין.

HTML  וCSS:

לאחר מכן בדרך כלל לומדים קצת HTML  שהוא הבסיס של כל אתרי האינטרנט בעולם. HTML  זאת שפת תכנות די עתיקה שבה בונים אתרים. מטרת הלמידה של חלק  הHTML היא לא להפוך את הסטודנטים למתכנתים ולבוני אתרים אלא כדי ללמד אותם לקרוא את הקוד ולזהות את הדברים הרלוונטיים לSEO , דוגמת מטות שונות, כותרות H  בטקסט, סוגי קישורים ועוד. ועל הדרך עוברים גם על CSS  שזאת ההרחבה של HTML  בכל הקשור לעיצוב האתר: עובי הקוים, גודל התווים, מיקומי הרכיבים בעמוד וכו”. זה הוא אחד החלקים המעשיים אך הקצרים בקורס.

בנוסף, לומדים על כל מה שקשור לבחירת השרת עבור אחסון אתרים, פרמטרים דוגמת מהירות טעינת האתרים, זמינות השרת, שכנות רעה, מחירי חבילות האחסון, תמיכה טכנית, גיבויים ושחזורים ועוד.

חקר מילות מפתח:

לאחר מכן מתחילים עם חקר מילות המפתח שמטרתו היא לגלות אילו ביטויים הקשורים למוצרים והשרותים של האתר אותו אנחנו מקדמים מחפשים הלקוחות הפוטנציאיים בגוגל. בחלק זה הסטודנטים נדרשים בקורס איכותי לבצע לפחות 3 מחקרים מקיפים מאוד על 3 נושאים שונים.

חקר מתחרים:

כיוון שגוגל מודד כל פרמטר לעומת אתרי המתחרים שלכם, חשוב מאוד לבצע מחקר מתחרים רחב על מנת להבין אילו ביטויים כדאי לנו לקדם ואילו ביטויים יקח הרבה יותר זמן לקדם. בחלק זה מגלים מי הם המתחרים, מה הוותק של האתר שלהם, כמה עמודים יש להם באתר, כמה אתרים מקשרים אליהם, כמה קישורים נכנסים יש להם מאתרים אחרים ואילו אנקורים (הטקסט של הקישור) מובילים לאתרי המתחרים.

אופטימיזציית מבנה האתר:

זהו החלק ה”שחור” ביותר מבחינת העבודה. מדובר בנבירות באתר שאותו הסטודנטים הולכים לקדם, גילוי תקלות מבנה ובניית דוח מפורט לשינויים ותיקונים אותו מעבירים לאישור הלקוח ולמתכנת לצורך התיקונים. דוגמאות לבדיקות ולתיקונים שיש לבצע באתר: האתר חייב להיטען באופן מהיר, האתר חייב להיות מותאם לכל סוגי הדפדפנים (או לפחות לנפוצים ביותר), האתר חייב להיות מותאם למובייל ולטאבלטים, האתר חייב להיות מאובטח לרמת HTTPS ועוד בדיקות רבות אחרות, יש מעל 50 בדיקות שיש לבצע רק בנושא זה. החדשות הטובות הם שאת החלק הזה עושים פעם בכמה שנים, כלומר, אם כל התקלות תוקנו והאתר לא שונה יותר מדי, מלבד הכנסת תכנים חדשים – לא תצטרכו לעשות שוב את הבדיקות הללו באתר זה בקרוב.

תוכן:

תוכן טקסטואלי זה הפרמטר המרכזי ועיקר העבודה בקידום האתר. בחלק זה לומדים להתאים את התכנים הקיימים לSEO, לעשות מה שנקרא אופטימיזציית תוכן וכן ליצור תכנים חדשים בהתאם לחקר מילות המפתח שביצענו בהתחלה.

קישורים נכנסים:

אחרי שעושים עבודת SEO ON SITE, כלומר, עושים עבודת תוכן מעולה המבוססת על חקר מילות המפתח, ואחרי שעבר כחודש אחרי שהעליתם את המאמר שאמור לקדם ביטוי ספציפי והביטוי הגיע למקום כלשהו בגוגל, בודקים את מיקומו. במידה והביטוי התקדם למקום הראשון בגוגל – נהדר, במידה והביטוי התקדם לדף השני, או השלישי, או אף למטה מזה, יש לבנות בהדרגה קישורים לאותו העמוד עד שיתקדם למיקומים הגבוהים בגוגל. בחלק זה לומדים איך עושים את זה נכון מבלי להזיק לאתר ומבלי לחטוף מגוגל עונש על ספאם.

כלים לקידום אתרים:

המינימום שחייבים ללמוד בכל קורס קידום אתרים זה גוגל אנליטיקס והסרץ קונסול של גוגל. אלו כלים של MUST בכל מקרה. בנוסף, ישנם כלים לבדיקת קישורים, לבחינת המתחרים, לביצוע דוחות של אופטימיזציית מבנה ותוכן. כל מכללה מחליטה אילו כלים ללמד.

בחינת תוצאות ודיווח ללקוח:

לפחות אחד לחודש יש לבחון את תוצאות הקידום, במילים פשוטות, יש לבדוק את המיקומים של הביטויים המקודמים ולראות האם הם מתקדמים בתוצאות החיפוש של גוגל וכן יש לבדוק את התנועה האורגנית מגוגל בגוגל אנליטיקס. כמובן שגם כאן, עדיף שהתנועה תעלה כל הזמן, אלה אם כן מדובר בנישה עונתית כמו טכנאי מזגנים שבה התנועה יורדת משמעותית בחודשים אוקטובר ונובמבר, אחרי הקיץ הלוהט, למרות שהמיקומים בגוגל לא יורדים.

בכל מקרה, מדובר באחד התחומים המרתקים ביותר לטעני ואם הנושא מעניין אתכם – אני בהחלט ממליץ לכם ללמוד אותו לעומק!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן