למה אסור לך לוותר על טיפול שיננית

לפני ואחרי טיפול שיננית

שיננית הוא מקצוע פרא – רפואי בתחום רפואת השיניים העוסק בהיגיינת הפה ובטיפול מונע. קופות החולים כוללות בדיקות תקופתיות אצל שיננית, ולא בכדי. במרבית המקרים, שיננית תהיה אשת המקצוע הראשונה שתבחן את מצב בריאות הפה והשיניים שלך ולכך משמעות עצומה בשמירה על בריאותך. ויתור על טיפולי שיננית יכול לגרור להשלכות משמעותיות הן מבחינת לא רק מבחינת נראות, או ריח רע מהפה, אלא גם להוביל לנזקים בריאותיים ארוכי טווח לשיניים, החניכיים וחלל הפה שלך.

על מנת להבין למה אסור לך לוותר על טיפולי שיננית, עליך להבין ראשית מה תפקידה:

1. טיפול אסתטי

הסרת כתמים חומים וניקוי שיניים צהובות. עישון סיגריות ושתייה מרובה של קפה / תה הם הגורמים העיקריים להופעת כתמים חומים על השן. את הכתמים לא ניתן להסיר בצחצוח של מספר פעמים ביום אלא רק על ידי ביקור אצל שיננית שבאמצעות המשחות והמכשור הנדרש ניתן יהיה להסירם.

2. טיפול מונע לדלקות ולמחלות חניכיים

גנטיקה ומערכת חיסונית המשפיעים על יכולת הרקמות להתגונן מפני חיידקים וכן אנשים בעלי הרכב רוק בסיסי ייטו יותר לפתח דלקות ומחלות חניכיים. הקפדה על ביקורים סדירים אצל שיננית אחת לשלושה חודשים/ חצי שנה בהתאם לצורך תעזור במקרה של דלקת ראשונית ותמנע נזק חמור יותר. במקרה וקיימת דלקת וישנה הזנחה של המטופל עלולה להיווצר נסיגת חניכיים שיכולה לגרום לכך שהשיניים יאבדו מהאחיזה שלהן, יתנדנדו ואף ינשרו. אובדן שיניים עלול להביא לתזוזת שיניים קיימות ולשינוי מבנה קשת השיניים.
במקרה של השתלת שיניים דלקת חניכיים עלולה להביא למצב של חוסר עצם שלתוכה יהיה ניתן להחדיר את השתלים.

3. צמצום החשיפה למחלות סיסטמטיות רבות

היות והמקום היחיד בגוף שאינו מכוסה ברקמות הגנה הוא בחיבור שבין השיניים לחניכיים, הרקמה אינה אטומה וכך חיידקים, רעלניים ומזהמים חודרים את אותו חיבור ומגיעים באמצעות מערכת הדם לחלקים אחרים בגוף. שמירה על בריאות הפה מצמצמת את החשיפה לזיהומים אלו.

4. הסרת אבנית וניקוי משקעים אחרים מהשיניים

אבנית זוהי שכבה של בקטריות שנוצרת מזרחן, קלציום ומלח שנצמדות לשיניים ומושפעות בעיקר מרמת הPH ברוק. התופעות שמביאה האבנית היא של מראה אסתטי לא נעים, ריחות לא נעימים מהפה, דימום בצחצוח שיניים ובמקרים אחרים להתפתחות מחלות/ דלקות חניכיים ועששת. את האבנית ניתן להסיר רק באמצעות מכשור מיוחד המבוצע על ידי שיננית ולא ניתן להסירו באמצעות צחצוח שיניים .

תכיפות הביקור אצל שיננית נקבעת בהתאם למצבו הדנטלי של המטופל וכל מקרה נבחן לגופו. בהתאם לאמור לעיל יש מקרים בהם אנשים בעלי פוטנציאל גנטי לדלקות חניכיים או אחרים הצורכים קפאין במידה רבה תדירות הביקורים אצל השיננית אצלם צריכה להיות אחת לשלושה חודשים ובמקרה רגיל אחת לחצי שנה.
מכאן אנו למדים כי תפקיד השיננית חשוב מאין כמוהו ובמקרים רבים היא יד ימינו של הרופא בשמירה על בריאות הפה, במתן הסבר לצחצוח נכון וטיפול מונע למטופל.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן