חושפים שיניים כלואות

שיניים כלואות

שיניים כלואות הן שיניים שבוקעות בעיתוי בלתי נכון ועלולות לפגוע בשיניים הסמוכות או לגרום לדלקות. אלה יכולות להיות שיני בינה המאחרות לבקוע באלו הכי, או שיניים שלא בקעו כראוי. כך, מרבית השיניים צריכות לבקוע בגילאי 6-7. אך ישנם מקרים שבהם הזמן לבקיעת השן חולף, והשיניים נותרות כלואות בתוך הלסת. בימינו, יודעים רופאים מומחים להתמודד שיניים מסוג זה באמצעות חשיפת שיניים כלואות.

מה יכול לגרום לשיניים כלואות?

קיימים גורמים שונים שיכולים להוביל למצב של שיניים כלואות. לפעמים מדובר במיקום בלתי טוב של השן. כלומר, שן אשר נמצאת מאחורי שיני חלב שלא נשרו או שיניים עודפות אשר מפריעות לשן הכלואה להתקדם ולצמוח. דבר שני, לעתים מדובר בסיבות גנטיות אשר מובילות לשיניים כלואות. סיבות נוספות הן בעיות רפואיות כמו ציסטות ומורסות וכן שיני בינה כלואות, שהן תופעה נפוצה של שיניים כלואות.

איך מטפלים בשיניים כלואות?

הטיפול בשיניים כלואות נקבע על ידי רופא השיניים לאחר ביצוע בחינה מדוקדקת ואחרי שהרופא מוודא שהשיניים לא יכולות לבקוע ולצמוח בטבעיות. חשיפת שיניים כלואות כוללת כמה שלבים משמעותיים:

  • שלב א – בשלב הראשון מזיזים את השורשים של השיניים הנמצאות בסמיכות לשן הכלואה, על מנת לפנות מקום. את הפעולה הזו מבצעים בעזרת גשר אורתודנטי המיועד במקור לצורך יישור שיניים.
  • שלב ב – מתבצע תהליך כירורגי אשר נועד לחשוף את השן.
  • שלב ג – במהלך הפעולה הכירורגית רופא השיניים מדביק סמך על גבי השן הכלואה, אשר ישמש לצורך תזוזת השן ממקומה. דרך נוספת שנועדה לזרז את בקיעת השן היא פינוי הרקמות העוטפות את השן כדי לעורר את בקיעתה. גם תהליך זה מתבצע באמצעות התערבות כירורגית.

תהליך חשיפת השיניים כולו אורך בין שנה וחצי לשנתיים. מכיוון שמדובר בפעולה מורכבת, חשוב לפנות לרופא שיניים מומחה אשר יודע לטפל במקרים של שיניים כלואות.

איך בוחרים מומחה לחשיפת שיניים כלואות?

שן כלואה היא מצב בלתי נעים שעלול לגרום לכאבים בלתי פוסקים. מנגד, מדובר במצב מורכב הדורש לא פעם התערבות כירורגית מקצועית. מסיבה זו, חשוב לפנות למרפאת שיניים מומחית שבה מבצעים תהליך של חשיפת שיניים כלואות במיומנות ובדיוק רב. כאשר אתם מחפשים מרפאת שיניים, ישנם כמה דברים שכדאי לבדוק. ראשית, מומלץ לבחון את המקצועיות והניסיון של רופא השיניים. שאלו אותו איזו הכשרה הוא עבר ואילו תעודות יש על הקיר. שנית, בדקו את הציוד הקיים במרפאה – האם מדובר בציוד משוכלל ואיכותי? כמו כן, בחנו את המחיר שמציעים לכם עבור חשיפת שיניים כלואות וערכו סקר שוק כדי לראות אם מדובר במחיר הגיוני.

השן הכלואה אינה נותנת מנוח? הכירו את ד”ר עומר כהן, מומחה לרפואת חניכיים והשתלות. לד”ר כהן ניסיון רב בביצוע טיפולי שיניים ופעולות כירורגיות מורכבות. ולכן, כאשר אתם פונים למרפאה שלו, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן