ברית מילה – מנהגים ואירוע

האירוע הראשון שהורים עורכים לתינוק שזה עתה הגיע לעולם, לפחות ביהדות, הוא ברית מילה. מדובר באירוע שנערך שמונה ימים אחרי שהתינוק יוצא לאוויר העולם והוא נועד לסמל את הקשר שבין עם ישראל לאלוהים.

במסגרת אירוע זה, כידוע, נהוג להזמין מוהל, בין אם מדובר ברב ובין אם מדובר ברופא מוהל, אשר יחתוך את העורלה מאיבר המין של התינוק. הוא יעשה זאת בעזרת כלים מותאמים, כאשר על מנת לבצע את החתך הוא ידאג לתת לתינוק למצוץ טיפה של יין על מנת שלא יכאב לו. בזמן שהוא יבצע את התהליך, הוא יגיד את התפילה ועל ההורים לומר בקול רם, בפעם הראשונה, את שמו של התינוק (עד האירוע, אסור להם לספר מה שמו). חלק מהותי נוסף באירוע הוא שזוג ההורים בוחרים סנדק עבור התינוק, והוא יהיה זה שיחזיק אותו בעת הברית.

ישנן אפשרויות שונות כיצד לערוך ברית מילה. יש הורים שבוחרים לעשות את הטקס ואת האירוע כולו בצורה צנועה, בביתם או בבית ההורים, כאשר רק בני משפחה קרובים מוזמנים לאירוע. יש הורים שבוחרים לעשות את זה בבית כנסת (מדובר המנהג היחידי שמותר לעשות אותו בבית כנסת גם ביום שבת), וכן יש הורים שבוחרים לערוך אירוע גדול, ולשם כך הם שוכרים אולם או מקום אחר לערוך אותו שם.

מה צריך בשביל ברית מילה

ברמת העיקרון, להבדיל מאירועים אחרים, אין צורך כמעט בשום דבר מלבד להזמין רב מוהל או רופא מוהל שיבצע את הברית. הדבר היחידי שכן צריך להזמין, זה שירות קייטרינג שיספק אוכל לאורחי הברית. בין אם מדובר בשירות בסיסי עבור אירוע ביתי, שירות של מנות מוכנות מראש עבור אירוע בבית כנסת או שירות קייטרינג מלא עבור אירוע באולם או בגן אירועים.

בכל אחד מהמקרים ובפרט במקרה האחרון, אפשר להיעזר בשירות קייטרינג חלבי שכולל, תפריט עם פסטות, פיצות ומגוון מאכלים חלביים אחרים. כך אפשר להציע לאורחים מנות ייחודיות, שונות, מנות שכולם אוהבים וכן, מדובר בתפריט שגם אנשים שאינם אוכלים בשר יוכלו ליהנות ממנו. בכל מקרה חשוב להדגיש, גם במקרה של קייטרינג חלבי, הרי שמדובר בתפריט כשר לחלוטין.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן