מדעי המחשב: מכללה -אין אוניברסיטה – אאוט

באיזשהו שלב בחיים אנו מבינים את החשיבות של רכישת מקצוע מסודר והכשרה אקדמית במוסד לימודי כזה או אחר. כמובן שיש מוסדות לימודיים ה”נחשבים” ליותר יוקרתיים ומכובדים בתעשייה, אולם ברמת המחשבה הבסיסית שלנו – כדאי לנו קודם כל לרכוש מקצוע. מרבית החבר’ה הצעירים היום המחוברים למחשבים, לגאדג’טים ולעולם הדיגיטל רואים את עצמם משתלבים בעולם ההיי טק ויודעים כי גם המשכורת שלהם יכולה להיות לא רעה בכלל. כרטיס הכניסה שלכם לעולם ההייטק מתחיל קודם כל בלימודי תואר במדעי המחשב . אולם היכן ללמוד, באיזה מסלול ומה הוא ייתן לנו בפועל – זוהי שאלה שרבים שואלים את עצמם לפני תחילת הלימודים. אנו כאן כדי לייעץ מניסיוננו.

למי תואר במדעי המחשב מתאים?

בראש ובראשונה התואר הזה הוא השלב הראשון בכניסה שלכם לעולם ההייטק. אם אתם רוצים להשתלב בתחום זה ויש לכם אהבה לגאדג’טים וטכנולוגיה, זהו המקצוע שאתם רוצים ללמוד וזה התואר שאתם רוצים לעשות. תואר במדעי המחשב מתאים לאנשים רציניים וחרוצים שצריכים לדעת שהלימודים דורשים התמדה, סבלנות ויכולות אנליטיות גבוהות. ניתן ללמוד את התחום גם ללא ניסיון קודם ורבים מהתלמידים גם מגיעים עם איזשהו רקע שלמדו באופן עצמאי. כך או כך במידה ותעמדו בדרישות הקבלה ללימודי התואר לא תדרשו בניסיון קודם מעבר לכך.

אוניברסיטה או מכללה?

לבסוף כל המתלבטים חוזרים לאותה נקודה: האם ללמוד באוניברסיטה או במכללה? ובכן מתוך ניסיוננו בשנים האחרונות נוצר יתרון בולט למכללות. רבים חושבים כי התואר של אוניברסיטה הינו יוקרתי יותר, אולם בשנים האחרונות קיבלו המכללות מעמד גבוה יותר בתחומים ספציפיים. לדוגמא, לימוד תואר מדעי המחשב במכללה מומלצת בתחום עשוי להיות יוקרתי ובעל ערך רב בתעשייה, המכובד על ידי אנשים רבים בתעשיית ההייטק הישראלית. לפני שאתם מחליטים היכן אתם רוצים ללמוד כדאי שתיקחו בחשבון מספר פרמטרים כמו תכנית הלימודים, שילוב בעבודה תוך כדי לימודים ועוד.

תוכניות הלימודים והתמודדות עם השנה הראשונה

תכנית הלימודים באוניברסיטה מחולקת בדרך כלל לחלק גדול של לימודים תיאורטיים וחלק קטן של לימודים פרקטיים. כלומר אתם צפויים ללמוד הרבה, אולם מרבית החומר שתלמדו לא בהכרח יסייע לכם בפועל בעבודה לאחר מכן, ובוודאי שלא להשתלב תוך כדי הלימודים בצורה מעשית בתחום. תכנית הלימודים במכללה לעומת זאת תהיה לרוב פרקטית ונוחה יותר. אין זה אומר שהיא תהיה פשוטה, אולם הרבה יותר נגישה וכזו שעוזרת להתמודד עם העבודה בחוץ. התוכנית הלימודית במכללה תהיה לרוב מעודכנת יותר ומכללות רבות יוצרות שת”פ עם חברות הייטק ומשקיעים במהלך הלימודים על מנת לסייע לסטודנטים למצוא עבודה בתחום כבר תוך כדי הלימודים. המרצים במכללה יהיו לרוב מעודכנים יותר והאפשרות לנשום את התעשייה כבר תוך כדי הלימודים תורמת ללא ספק להצלחת התלמידים.

במהלך השנה הראשונה של הלימודים תצטרכו להתמודד עם לחצים וקשיים לצד רמה גבוהה של לימודים. חריצות, התמדה וביטחון עצמי יכולים לסייע לכם לעבור את התקופה הקשה. יחד עם זאת חשוב לציין שבמסגרת לימודים באוניברסיטה אחוז הנושרים הוא גבוה יותר מאשר במכללה. הסיבה היא רמת הלימוד התיאורטי הגבוהה באוניברסיטה ועצם העובדה שמרבית החומר הנלמד באוניברסיטה הנו תיאורטי ולא מעשי.

שילוב עבודה תוך כדי הלימודים

מרבית הסטודנטים ירצו לנהל כבר חיים עצמאיים ולתחזק את עצמם ועל כן ייתכן וירצו לשלב עבודה במהלך הלימודים. במקום לבזבז את הזמן בעבודה בתחנת דלק או בחנות כלשהי, ניתן להשתלב כבר בתחום החלומות שלכם במשרות זעירות יותר לסטודנטים כמו תמיכה טכנית, QA  וכן הלאה. אין ספק כי במהלך לימודים במכללה, שבה תכנית הלימודית הנה מותאמת לצרכי הסטודנטים לשילוב עבודה תוך כדי תתאים לכם הרבה יותר. המטרה השנייה שתושג היא צבירת ניסיון חשוב בתחום בתחום תוך כדי לימודים.

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
איתי ורצ'יק

מאמר מרתק תודה רבה!

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן