רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

ניתוחים פלסטיים, או כפי שנהוג לכנותם “ניתוחי בחירה”, אלו ניתוחים שלרוב אין הכרח לעבור, אלא אנשים בוחרים בהם כיוון שהם מבקשים לשפר את המראה החיצוני, עובדה שבין היתר משפיעה באופן ישיר על תחושת הביטחון. מכאן שאין לזלזל בניתוחים פלסטיים, אך כן יש לדעת שהם אינם חסרים סיכונים, וגם אם המרפאות השונות מנסות לצייר את התהליך כמהיר, פשוט ובטוח, הרי שראוי להיות מודעים לנתונים האמתיים ואף להכיר שבמקרים קיצוניים התוצאה עשויה להיות רחוקה מרצויה.

הסכמה מדעת

אם אכן נגרם נזק, יש להיות ערוכים להגיש תביעה, כיוון שגם ניתוחים מסוג זה עונים על ההגדרה “רשלנות רפואית”. רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים מופיעה לצערנו בשלל נדבכים. הרשלנות עשויה לבוא לידי ביטוי בעת הגדלת חזה (ולו כי אופי החדרת השתל הוביל למראה בעייתי), בעת ניתוח אף (ולו כי נגרמה הפרעת נשימה), בעת ניתוח עפעפיים (ולו כי נגרם עיוורון חלקי) וכדומה. מכאן שאין נדבך שמוגן מרשלנות, וכאשר זה המקרה חשוב לדעת כיצד לפעול – לקבל ייעוץ רפואי משלים ולפנות אל עו”ד שבקיא בתחום.

חוק זכויות החולה

מטרת “חוק זכויות החולה” היא להגן על המטופל, לדרוש מהגופים השונים לספק את מרב המידע ולשמור על רף גבוה של שקיפות. אי לכך בתחום הרפואה הפלסטית ראוי להימנע מהטעייה ויש להשיג טופס “הסכמה מדעת” חתום, אך רק לאחר שנמסרו מרב הפרטים – כולל סך החלופות, הסיכונים, תופעות לוואי ומידע לגבי תקופת ההתאוששות. בהנחה והמסמך נמסר לחתימה טרם הועבר סך המידע, או ממש בסמוך להליך הרפואי, הרי שהוא אינו תקף, ואם הניתוח לא עמד ברף ואף הוביל לנזק, הרי שיש פתח לתביעת רשלנות רפואית.

תחומי אחריות

חשוב להבין שהרופא המטפל נושא באחריות מרגע קבלת הלקוח ובדיקת הרקע הרפואי, ועד המעבר לחדר ההתאוששות ומעקב אחר תהליך ההחלמה. על מנת לוודא מראש שהרף גבוה, יש לבחון רזומה וניסיון. בנוסף, מהותי לוודא שהרופא אליו פונים אכן מתמחה בטיפול הרצוי ואף תמיד מומלץ לקבל חוות דעת שנייה. עוד דבר שניתן לעשות הנו לבחון את התנהלות הגוף הרפואי, משמע לאחר שיודעים למה יש לצפות, יש לחכות שהרופא יעלה מיוזמתו חלופות ויציף תופעות לוואי. כל עוד הוא עושה זאת, יותר קל להיות רגועים שבחרתם נכון.

פגישת ייעוץ מקדימה

ערכתם היטב את הבדיקה הראשונית ועדיין התוצאה רחוקה מלהיות רצויה, או לחלופין נגרם נזק ממשי? ובכן יש להגיש תביעה נגד הקליניקה, או לחלופין נגד הרופא המטפל (אפשרי גם נגד שניהם). עם זאת אין להתפזר, אלא לתבוע רק את הנושאים באשמה. כיצד מכריעים? ממש כפי שמקבלים כל החלטה שנוגעת לתחום – פונים אל עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית. אינכם סגורים שהסיטואציה עונה על ההגדרה ואף פוחדים לצאת למשפט שרק יוביל להוצאות? פנו אל עו”ד ותקבעו פגישת ייעוץ מקדימה. האם יהיה זה נכון לסמוך על דעתו המקצועית? ובכן כל עוד הוא מנוסה ובעל רזומה חיובי, ניתן להיות רגועים שהוא לא יהמר על יציאה למשפט, כי רוב עו”ד בתחום מקבלים את שכרם רק אם הם יוצאים מנצחים.

בעד ונגד

אין לטעות, איננו נגד ניתוחים פלסטיים, אך אנו כן בעד שאתם כלקוחות תדעו את זכויותיכם ושיתנהלו מולכם בשקיפות מרבית. בהנחה שמרגישים שעברתם סבל בעקבות ניתוח פלסטי, חשוב שתדעו שיש מה לעשות ואף מאוד ייתכן שפיצוי משמעותי בדרך אליכם. בררו בהקדם האפשרי!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן