מה זה רימרקטינג דינמי ולמה אתם מוכרחים לשלב אותו בעסק שלכם

החלטתם לפתוח חנות אינטרנטית? רעיון מעולה. מדובר בתחום בנסיקה אדירה.

84% מהישראלים עושים קניות באינטרנט ולפי הנתונים בשטח משיגים שם את הדילים המשתלמים ביותר בשוק. עם זאת, גולשים רבים, 96% מהם ליתר דיוק, לא ימהרו להוציא את כרטיס האשראי. עובדה זו לא אמורה להפתיע אותנו. רובנו לא ניכנס לחנות ונקנה מיד את הדבר הראשון שלכד את תשומת לבנו. הצרכן אוהב להשוות, לברר ולחפש את העיסקה הטובה ביותר וכך גם הקונה האינטרנטי שלפי סקרים יבקר בכ3 אתרי קניות שונים לפני רכישה. קונים רבים, בעיקר המבוגרים יותר, יעדיפו לברר על מחירי מוצרים אך ללכת בסוף לקנות בחנות לא מקוונת או לדבר עם “בן אדם אמיתי” בטלפון.

אם נרצה שהעסק שלנו יצליח, יהיה נבון מצדנו לא לותר על אף לקוח ולשמור אתו על קשר לגבי התעניינותו ברכישה. למטרה זאת, שיווק מחדש, רימרקטינג דינמי, הוא כלי יעיל ביותר. בעזרת כלי זה יקבל כל לקוח חנות אינטרנטית שבה ביצע פעולה פרסומות במהלך גלישתו ברשת ולדייק את התוכן המוצע לפי צרכיו.

יש שטוענים כי הטכנולוגיה הזו מהווה פלישה לפרטיות, אך במובנים רבים מדובר בפתרון טכנולוגי לדבר שנעשה מאז ומעולם בידי אדם. נכנס אדם לבית עסק מרצונו והביע עניין במוצר מסוים. כל מוכר טוב ירצה לשמור על קשר עם אותו לקוח, לסייע לו לבחור את המוצר שהכי מתאים לצרכיו ולעשות כל מאמץ כדי לסגור את העיסקה. במובנים רבים רימרקטינג דינמי עושה בדיוק את זה, שומר על רצף שירותי עם לקוח מעוניין.

אז איך זה עובד?

הכלי שנבחר לצורך זה (למשל, התוסף של גוגל) יאסוף נתוני משתמש מכל דף באתר ויתאים פרסומות לפי הדף אליו הגיע הלקוח. שלבי התהליך השונים אליהם הגיע הלקוח, אופן ההתנהלות שלו ונתונים אחרים, יכולים לספק לנו מידע רב ערך על אופן החלוקה הנכון בין פרסומות שונות עבור קהלים שונים.

  • חלוקה לפי שלב הקנייה–נוכל למשל להגדיר שלקוחות שנתוניהם

נאספו מדף המחשבים הניידים יקבלו את התוכן:”דגמי DELL   חדשים במבצע”. לאלו שהגיעו עד עגלת הקניות אך לא ביצעו רכישה נוכל להציג: “משלוחים חינם למחשבים ניידים רק השבוע באתר” ולאלו שביצעו רכישה: “40% הנחה על תיקים ללפטופ”.

  • חלוקה לפי קריטריונים–עגלת קניות נטושה בסכום של מעל 300 ש”ח למשל, תציג תוכן שיזכיר לך את הקנייה הגדולה, לקוח שבדק מוצר שנמצא במבצע מסוים יציג את תוכן המבצע וכו’.
  • חלוקה לפי נתוני Google Analyticהחיבור עם גוגל אנאליטיק מזמן נתונים נוספים. למשל, ידווח לנו ש85% מהלקוחות לא הגיבו לרימרקטינג אם עגלת הקניות נותרה ריקה. נתון כזה יאפשר לנו למקד את הפרסום יותר בלקוחות אחרים. ככל שנמקד טוב יותר את הפרסום, כך יהיו אחוזי הקנייה גבוהים יותר.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן