למה לעשות תואר שני במשפטים?

תחום המשפטים טומן בחובו יתרונות לבעלי תואר שני ואת רובם ניתן לנצל בשוק העבודה. איך זה בא לידי ביטוי? הנה כל התשובות

לפי נתוני המועצה להשכלה גבוהה, את שנת הלימודים האחרונה סיימו מעל 300 אלף סטודנטים בכל המוסדות המוכרים. מתוכם, כ-233 אלף למדו לתואר ראשון ו-63 אלף לתואר שני. לשם השוואה, כ-11 אלף למדו לתואר שלישי ועוד 1,300 למדו לימודי תעודה. בתוך כך, תחומי הלימוד המבוקשים ביותר במכללות האקדמיות היו משפטים, מנהל עסקים ומדעי החברה ומקצועות מתחום ההנדסה.

עם זאת, הנתון המעניין הוא מספר הסטודנטים שבחרו תואר שני במשפטים על פני האלטרנטיבות. בנוסף, מסתבר שלימודי משפטים במסלול הזה מעניקים עוד המון יתרונות ייחודיים. הנה 5 מהם:

  1. תוספת שכר

פערי השכר בין סטודנטים עם ובלי תואר שני במשפטים מגיעים לעשרות אחוזים. לפי דוח של אוניברסיטת ג’ורג’טאון בארצות הברית, בוגרי תואר ראשון טרי מרוויחים 9% יותר מאלו שאין להם השכלה אקדמית – אך בוגרי תואר שני כבר מרוויחים שכר שגבוה ב-65%.

כמו כן, בעלי תואר מתקדם עם ניסיון כבר מגיעים לשכר שגבוה ב-143% לעומת בעלי תפקידים אחרים והמשמעות בפועל היא הבדל של מאות אלפי דולרים בשנה. אמנם אין נתונים ממחקר דומה בישראל, אך ניתן לשער שמדובר פחות או יותר באותה מגמה.

  1. אפשרויות קריירה

בטווח הקצר, תואר שני מאפשר למי שמחזיק בו להציע את עצמו לתפקידים חדשים באותה חברה או ארגון שבהם הוא מועסק. כל מעסיק ישמח שלעובדים שלו יהיה ידע במשפטים וזה מתבטא במסלול מהיר לקידום.

בטווח הארוך, תואר מן הסוג הזה פותח אפשרויות קריירה חדשות. זה גם יתרון ייחודי של תחום המשפטים, כי הידע בענף רלוונטי כמעט עבור כל התחומים במשק: החל ממוסדות ציבור, דרך חברות פרטיות ועד ארגוני סייבר ותאגידים בינלאומיים.

  1. פיתוח אישי

התואר השני גם מעניק הזדמנות מעולה להתפתח ברמה האישית. לימודי משפטים משלבים בין היבטים תאורטיים ומעשיים, הם קורצים לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים ומהם ניתן להגיע להתמחות בתחומים מגוונים.

בנוסף, התואר השני מרחיב את תחום הידע הקיים ובכך הוא מעניק לבוגרי הלימודים יתרון על פי דורשי עבודה אחרים. ברמה האישית זה אומר עדיפות לקראת קידום ובמקרים מסוימים גם הגנה מפני צמצומים ופיטורים.

  1. יצירת קשרים

בניגוד לתחומי לימוד אחרים של תואר שני, לענף המשפטים מגיעים המון בוגרים של תארים ראשונים מפקולטות אחרות לגמרי. המשמעות בפועל היא שניתן לנצל את הפלטפורמה של התואר השני בשביל לייצר קשרים חדשים.

קשרים אישיים הם הבסיס לקריירה מוצלחת בעולם העבודה המודרני. בעזרת קשרים אישיים קל יותר להישאר עם אצבע על הדופק וניתן לשמוע מוקדם על הזדמנויות עסקיות, מיזמים או תפקידים פנויים ונחשקים. למרות שקשרים אישיים הם חלק בלתי נפרד מכל תחומי הלימוד, בענף המשפטים יש להם ערך מוסף.

  1. קריירה בינלאומית

תחום המשפטים הוא גם מהיחידים באקדמיה שבעזרתו ניתן לפתח קריירה בינלאומית. זה קורה כי רוב חוקי המשפט משותפים  למדינות הדמוקרטיות במערב, מה שמאפשר לבוגרי תואר שני מישראל להציע את עצמם לעבודה בארצות הברית, באירופה ועוד.

בשורה התחתונה, תואר במשפטים תמיד היה משאת נפשם של סטודנטים בגילאים שונים. לאור ריבוי ההזדמנויות ומגוון מוסדות הלימוד שקיים כיום, גם התואר השני הופך להיות נפוץ יותר. זה יתרון שכדאי להשתמש בו אם רוצים לפתח את הקריירה – ובעיקר כאשר מעוניינים לרכז יתרונות פרקטיים ותאורטיים במסלול לימודים אחד.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן