7 עובדות שלא ידעת על נורבגיה

יש הרבה סיבות טובות להגיע לנורבגיה ותמיד עדיף לעשות זאת במסגרת טיול מאורגן. אבל למרות שמדובר במדינה מפורסמת ומעוררת הערצה, הנה 7 דברים שאולי לא ידעתם עליה

נורבגיה דורגה מספר פעמים על ידי האו”ם (בשנים 2001-2006 ולאחר מכן בין 2009-2011) כמדינה שהכי טוב להתגורר בה, והגבולות המשותפים עם שבדיה, רוסיה ופינלנד הופכת אותה גם ליעד תיירותי מבוקש. נורבגיה גם מובילה מדיניות רווחה מפותחת והיא חברה מייסדת של ברית נאט”ו, המועצה הנורדית ועוד.

עם זאת, יש לפחות 7 עובדות שכנראה לא ידעת עליה:

  1. יש בה הר געש פעיל

המיקום הייחודי של נורבגיה בצפון אירופה ולאורך האוקיינוס האטלנטי מעניק לה גישה לפיורדים המפורסמים, אך רק מעטים יודעים שיש בה הר געש פעיל. ההר נקרא Beerenberg והוא נמצא בגובה של 2,227 מטרים מעל פני הים. למרות שזהו הר הגעש היחיד במדינה, בהחלט שווה להגיע ולראות אותו מקרוב.

  1. חלק מהאתרים נגישים רק בטיול מאורגן

מבחינה פרקטית, הדרך הכי נוחה לטייל בנורבגיה היא בצורה מאורגנת ועם מדריך צמוד. זה קורה כי טיול מאורגן לנורבגיה הוא פחות או יותר האופציה היחידה שרלוונטית עבור מי שרוצה להגיע לחלק מאתרי ושמורות הטבע. בנוסף, במסגרת הטיול מגיעים ליעדים מיוחדים אחרים ובהם העיר ברגן, שוק הדגים שהוא סמלה המסחרי של עיירת הנמל ליד גבעת פלויין ומנהרות חצובות בסלע.

  1. נורבגיה היא היצואנית הגדולה בעולם של דגי סלמון

דגי סלמון הם חלק בלתי נפרד מהכלכלה הנורבגית. נכון להיום, זו היצואנית הגדולה בעולם של דגי סלמון ועוד היד נטויה. המשמעות בפועל היא שכמעט בכל מקום יציעו לכם לאכול סלמון ותוכלו להשיג אותו טרי ובריא. גם מחירי הסלמון בנורבגיה עצמה זולים משמעותית ממה שאנחנו רגילים אליו ולא נדיר למצוא אותו משולב במנות ראשונות ועיקריות.

  1. יש בה את העיר והכפר הכי צפוניים בעולם

העיר האמרפסט שנמצאת בנורבגיה מוגדרת באופן רשמי כעיר הכי צפונית בעולם. אם זה לא מספיק, הכפר נורדקאפ הוא הישוב הצפוני ביותר בעולם ולכן הוא קרוב יותר לקוטב הצפוני מאשר לעיר הבירה אוסלו. כתוצאה מכך, לאורך תקופת הקיץ השמש בכפר הזה לעולם אינה שוקעת.

  1. יש בה את הרכס הכי גדול באירופה

נורבגיה מציעה כאמור שילוב יוצא מגדר הרגיל בין נוף עוצר נשימה ותרבות היסטורית עם מורשת עתיקה וייחודית. בין היתר, המיקום הגיאוגרפי שלה מהווה מוקד משיכה לתרמילאים אמיצים. אחת הסיבות להגיע לנורבגיה בהקשר הזה הוא רכס ההרים Hardangervidda שמוגדר כרכס הגדול ביותר באירופה וכביתו הטבעי והיחיד של האייל האדום.

  1. מחירי הדלק בנורבגיה הם מהגבוהים בעולם

עוד סיבה טובה לבקר בנורבגיה במסגרת טיול מאורגן ולא באופן עצמאי קשורה למחירי הדלק. לא רבים יודעים זאת, אך בנורבגיה יש את מחירי הדלק הכי גבוהים בעולם וזאת על אף העובדה שהיא נחשבת ליצואנית מובילה של נפט. ההסבר לכך קשור לתשתיות בנורבגיה ולבעיות הלוגיסטיות הכרוכות בשינוע הנפט בתנאי מזג אוויר קיצוניים.

  1. ישראלים שנוסעים לנורבגיה לא צריכים אשרת כניסה

מערכת היחסים הדיפלומטית בין ישראל לנורבגיה חוסכת את הצורך בהנפקת אשרת כניסה. יתרה על כך, אין מגבלה רשמית למשך הזמן שאותו ניתן לשהות במדינה בלי להפיק אשרה כזו. אפשר להגיע לנורבגיה מישראל לכל אורך השנה, מומלץ לעשות זאת בעיקר בקיץ ובעונות המעבר של מאי עד ספטמבר וניתן גם לשלב בה טיולים לחובבי סקי עם צפייה בזוהר הצפוני.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן