סלפי מעבר לים – המדריך לצילום חופשה בחו״ל

כשתחזרו מהחופשה הבאה, כבר לא תרגישו את טעמה של הפסטה-פרסקה שאכלתם בווילה טוסקנית בקורטונה, לא תוכלו עוד להריח את הסודות הנישאים בבריזה הנושבת בלונדון ולא תוכלו לשכשך את רגליכם במי האוקיינוס האטלנטי הצוננים, אבל לפחות תוכלו לצלם את כל זה, להיזכר ולהיאנח. אז איך עושים את זה נכון?

למעלה מעשר שנים חלפו מאז הוציאה חברת אפל את הדור הראשון של האייפון לעולם, והוא כבר שינה מן הקצה אל הקצה את תרבות השיח שלנו – וגם את האופן שבו אנחנו יוצאים לחופשה. קודם כל כדי למצוא את המקומות הכי חמים, בצעו חיפוש פשוט בגוגל כמו “10 היעדים התיירותיים הפופולרים״ ובחרו את המועדף עליכם.

אם אתם אוהבים לנהוג ורוצים לצאת למסע בכבישים עוצרי נשימה באירופה, חפשו השכרת הרכב בחו״ל וכך תוכלו לצאת למסע מרגש של תמונות וצילומים מהמקומות הכי מדהימים שבחרתם בנוחות מרבית, בלי להיות תלויים במדריך ובלי להיצמד רק למקומות תיירותיים עמוסים. כדאי גם ללמוד את המקום אליו אתם טסים – חפשו מידע עליו בסיסי בוויקימסע או ברחבי האינטרנט. ואם אתם גם רוצים לחזור עם אלבום תמונות שתרצו להדפיס והחברים יאמרו: ״הסתכלות בהירה וחודרת, כשרון הקומפוזיציה״, כאילו הייתם הצייר לאוניד אוסיפוביץ׳ פסטרנק, כדאי שנתחיל מהתחלה.

via GIPHY

הכרות ראשונית

אתם לא צריכים להחזיק באייפון החדש כדי לצלם תמונות איכותיות ויפות, אתם פשוט צריכים להכיר את המצלמה שלכם. נכון שכבר צילמתם איתה כל כך הרבה, אבל ביננו – לא באמת הקדשתם תשומת לב לכל האפשרויות. נצלו את אחד הימים לפני החופשה ל״בזבוז תמונות״, צלמו כמה שיותר בעוד אתם בוחנים את מערכת הפוקוס, לומדים להפעיל במהירות את הפלאש כשצריך – ובדקו את התוצאות לאחר מכן במסך יותר גדול, כדי לבחון אותן היטב. בדקו באיזה גודל מצולמות ונשמרות התמונות, ואם יש לכם אפשרות לצלם קבצי RAW, תוכלו לבצע איתן ניסים אחרי זה.

אם אתם מרגישים שהאפשרויות שמגיעות עם המצלמה המובנית לא מספיקות, הורידו את אפליקציית VSCO, המאפשרת לכם להשיג תמונות באיכות טובה יותר וגם לערוך אותן במהירות.

שעתוק בעידן הדיגיטלי

אם יש לכם חיבה לתמונות שמשקפות את האתרים המרכזיים והחשובים ביעד, רצוי עם שמיים תכולים וציפורים מצייצות, קיימת האפשרות לגשת לדוכן הגלויות הסמוך למקומכם ולשאוב מהן השראה. העולם כל כך עייף מתמונות של מגדל אייפל או מגדל טראמפ, עד כדי כך שיש מי שפיתח מצלמה מוגבלת, מבוססת תיוגי מיקום שפשוט תמנע מכם לצלם אם במיקום מסוים יש כבר יותר מדי תמונות. נסו לצאת מהשבלונה ולצלם דברים, אחרים.

Camera Restricta from Philipp Schmitt on Vimeo.

התבוננו במתרחש סביבכם וחפשו אחר פריים שמשקף את חיי המקום, מפגש צבעים שמצא חן בעיניכם, חלון ראווה של חנות שהוקם לכבוד הסתיו – ככל שתרימו את הראש ותפנו את המבט מעבר ל״דברים שחייבים לראות״, תגלו דברים יפים במקומות שקצת נסתרים מן העין.

הַמִּבְנֶה הָאָמָּנוּתִי

במוקד הצילום שלכם מבנה יווני עתיק, המבורגר עסיסי או שחף שצף על פני המים – אבל מה קורה מסביב? התבוננו במסך על התוצאה הכוללת, בדקו שהשמיים אינם שרופים, שלא נכנסו אנשים שחלפו לתוך הפריים, שלא נחת יתוש על העדשה, ולא פחות חשוב – שהמקום ממנו אתם רוצים לצלם – בכביש המהיר או באמצע העיר, אינו מפריע יתר על המידה לציבור ואינו מסכן אתכם. חפשו זווית מעניינת, שימו לב לגופי תאורה מסביבכם או שמש שיוצרת צללים. ואם מדובר ברגע חד פעמי, נניח – אדם שמוציא תרנגול לטיול ברחוב, פשוט צלמו את מה שתצליחו בהקדם.

כשתסתכלו בתמונה הגדולה, יכול להיות שיופיעו בה אנשים אחרים שנקלעו לפריים שלכם בעל כורחם. במקומות רבים לא נהוג כלל להפנות עדשה לעבר זרים, במקומות אחרים גם יעירו לכם על זה. קחו בחשבון את הרצון לפרטיות של אחרים, וודאו שבכלל מותר לצלם במקום.

via GIPHY

את הכלים הבסיסיים האלו אתם יכולים לקחת לשלב הבא: התמחות בצילום מזון, התמקצעות בתמונות פנורמיות או השתלמות מקוונת בהפיכת תמונות לגיפים. המרשתת מלאה בבלוגים של צילום שמתמחים לפי טלפונים חכמים, אפליקציות, טרנדים וטכניקות. לפני שאתם יוצאים לדרך, אך תשכחו לוודא שיש לכם מספיק מקום בזיכרון הפנימי של הסמארטפון ובשירותי הגיבוי שאתם משתמשים בהם, חבל שתבזבזו על זה זמן בחופשה. צילום נעים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן