ללמוד נקודה קום – כישורים שכיום ניתן ללמוד מהאינטרנט

רוצים לדבר שוודית? להכין סוכריות גומי או לפתור משוואה עם שלושה נעלמים? כמעט הכל נמצא במרחק הקלקה מכם. אילו כישורים מעניינים, מאתגרים וגם לא נחוצים בכלל ניתן ללמוד באמצעות המרשתת?

האם גם אתם מרגישים שאתם מבזבזים איזה 100 מגה אינטרנט על גלישה ברשתות חברתיות? או מבלים עם מחצית מחבילת הגלישה שלכם במשחק קנדי-קראש, צפיית בינג׳ ו״שטויות״ אחרות? בעוד רשתות חברתיות יכולות להיות מקור לא רע לעדכונים וחדשות, את הזמן שאנחנו מעבירים בגלילה חסרת תכלית אנחנו יכולים לבלות גם בהעשרה עצמית. האינטרנט הביתי שלנו יכול לחבר אותנו בכל רגע נתון לכל כך הרבה מידע שקיים בעולם, כל זאת כל עוד אתם נמצאים בחברה אמינה שמעמידה לרשותכם אינטרנט יציב וחזק. ומזלכם שיש גם מי שאורז ומרכז את כל האפשרויות האלו במקום מסודר אחד.

בין אם אתם רוצים ללמוד ואליריאנית-גבוהה, להתגבר על הקושי בגיאומטריה בסיסית, לצלול להיסטוריה של העולם או להצליח לפתור קובייה הונגרית, הרשו לנו להציג בפניכם שמונה אפשרויות שירחיבו את האופקים וגם יעניקו כלים שימושיים ליום יום.

הפילוסופיה של המוסר

מתי תבחרו להרוג אדם אחד כדי להציל חמישה? איך אומדים עונג? האם העדפה מתקנת פועלת בצדק למען הכלל? הרבה לפני שרשת NBC האמריקאית הגישה את אריסטו, קאנט ומקייוואלי באריזה נוחה לצפייה עם “המקום הטוב”, הייתה זו אוניברסיטת הרווארד שהנגישה את עולם הפילוסופיה לעם בסדרת ההרצאות המאלפת ״ Justice: What’s the Right Thing to Do? ״. את הסדרה מוביל הפילוסוף-הפוליטי-קהילתני מייקל סנדל (Michael J. Sandel) ולכם צפויות שעות של מחשבה. וזה הסרטון הראשון בנושא:

ואליריאניות וקלינגונית שוטפת

אתם אולי מכירים את duolingo, אבל אם לא ביקרתם שם לאחרונה, גם אתם תופתעו. אפליקציית לימוד השפות הנהדרת, שתכניס אתכם לעניינים ברומנית, דנית, ויאטנמית ועוד למעלה מ-50 שפות, מציעה גם ״ואליריאנית גבוהה״ וקלינגונית, לחובבי הז׳אנר. בעזרת duolingo תוכלו לבנות אוצר מילים ולתרגל דקדוק ברמות שונות, להנאתכם הפרטית או לקראת נסיעה לחו״ל.

קובייה הונגרית

כשהפסל והמורה לאדריכלות ארנה רוביק המציא את הקובייה ההונגרית, הוא לא ידע שהפאזל המכני יהפוך, ככל הנראה, לצעצוע הכי נמכר בהיסטוריה. אם גם אתם רוצים לדעת איך מגיעים מהאיקס הראשון לפתרון, צפו בסרטון שיסביר לכם איך לפתור את הקובייה ב-20 דקות:

איך איך ואיך

איך מכינים בבית סוכריות גומי? איך לסדר את הארון? איך לבחור תחפושת לפורים לכלב? איך לנקות זרעי חמנייה? איך להרשים את הבוס? איך מציירים פרח לוטוס? איך מטפלים בהפרעת אישיות תלותית? איך להשתמש באלכוהול כדי לטפל בצינון? איך להכיר חברים? אתר  WikiHowהמופלא, מספק מדריכים מפורטים, מצולמים או מאוירים, לכמעט כל דבר שרציתם לפתור בעצמכם ופשוט לא ידעתם איך.

להפעלת הסרטון

  קרדיט: WikiHow

אנשי-אשכולות החאן

האקדמיה המקוונת Khan רוצה לאפשר לכם ללמוד כל מה שאתם רוצים, בחינם, לעולם. פספסתם את השיעור על טריגונומטריה? רוצים לדעת על ממברנות וחלוקת תאים? לצלול לנבכי האימפריה הביזנטית או סתם לבחון את ידיעותיכם בהיסטוריה של המאה ה-20? באתר האקדמיה תמצאו קורסים מקוונים בכלכלה, מדעי המחשב, השפה האנגלית, היסטוריה, מדעים ואחרים – שיקנו לכם ידע מקצועי לגמרי בחינם. הנה אחד מתוך האתר בנושא פיזיקה:

תַמְלִיל-עָל

רוצים לבנות אתר אבל חסרים לכם קישורי כתיבת קוד? אתר Dash הוא המקום בשבילכם. באתר תוכלו להירשם לקורס מקוון חינמי שבו תלמדו את ה- HTML5 הגרסה החמישית של ״שְׂפַת סִימָנֵי עֲרִיכָה לְתַמְלִיל-עָל״; או את ה-CSS3, הגרסה השלישית של פורמט העיצוב המכונה בעברית גיליונות סגנון מדורגים; וגם את שפת התכנות מונחית העצמים JAVA.

via GIPHY

קסם של אתר

באתרGood Tricks  תלמדו איך לבצע שלל קסמים פשוטים עם קלפים, מטבעות וקוביות – כמעט כל טריק שעולה על דעתכם. האתר מחולק לקטגוריות ומציע גם קסמי ריחוף וקסמים ייעודיים לבילוי בבר כדי שתיקחו את הכישורים החדשים שלכם לבדיקה גם מחוץ למסך. הנה טריק קטן בשבילכם:

תיאוריה וביקורות

מדוע הליצנים של הכיתה הם בני-זוג טובים יותר? המציאות מתקרבת לדיסטופיות-בדיוניות? כדור הארץ היה בעבר סגול ?האם הזמן באמת קיים? האם יש לכם מוח רגיל או בולצמני? באתר Big Think מוצגים סרטונים במגוון תחומים רחב, עם למעלה מאלפיים תיאורטיקנים ואנשי מחשבה קבועים ומזדמנים, מתחומי הכלכלה, סוציולוגיה, מחשבים, מדעי המדינה, ספרות, דת וצמיחה אישית. המציגים את רעיונותיהם בסרטונים, פודקאסטים וטקסטים מרתקים. תיהנו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן