כיצד תנהלו נכון עסק קטן / בינוני?

בישראל, בכל שנה, נסגרים עסקים קטנים כמעט באותו שיעור ביחס לעסקים הנפתחים. אחוזי השרידות של עסקים קטנים על פני חמש שנים הוא קטן מ - 30%. העובדה המפתיעה היא, כי מרבית העסקים שנסגרים מספרים על אותם קשיים עמם לא הצליחו להתמודד. בעקבות כך, יצאנו לחקור את הנושא, ניתחנו את הנתונים וחזרנו עם חמישה טיפים לניהול נכון של עסק קטן או בינוני – אשר תגדיל משמעותית את הסיכויים שלכם להצליח :

#1 - דאגו לתזרים מזומנים חיובי

הטעות מספר אחת שעסקים קטנים עושים, קשורה בתזרים המזומנים שלהם. או, במילים אחרות - הם מוציאים יותר ממה שהם מכניסים, מגיעים לגירעון שלא מאפשר תפעול תקין - וסוגרים את השערים. למדו מעסקים שכבר טבעו - והכירו מלפני ולפנים את תזרים המזומנים של העסק שלכם, כולל גובה ההכנסות וההוצאות.

הבחירה לטפל בנושא זה תפחית באופן דרמטי את הסיכונים העומדים אל מול העסק שלכם - פשוט דעו, סכמו, בררו או העסיקו מישהו שיכול לנהל את תזרים המזומנים של העסק. אל תאפשרו ללקוחות תשלומים דחויים אם תזרים המזומנים שלכם לא מאפשר זאת, ואל תוציאו כספים שאין לכם.

#2 - היו חסכנים

ייעלו את ההוצאות על העסק - על ידי ניהול רישום ההוצאות ובחינת כלל ההוצאות מדי שבוע או חודש. ישנן דרכים רבות לחסוך משאבים על ניהול העסק - אחת בולטת היא ניהול חשבונות יעיל, והפקת חשבונית אונליין. במהלך שנת הפעילות, מדובר על חיסכון של אלפי שקלים. חסכו בכלל ההוצאות של העסק, על מנת לאפשר לעסק לצמוח מתוך ההכנסות שלו, להשתפר ולהרוויח מוניטין ושנות ניסיון.

#3 - האצילו סמכויות

על אף הצורך לקצץ בעלויות התפעול של העסק בשנים הראשונות שלו (וביחס להכנסות העסק, כמובן), אנו ממליצים על טיפול מקצועי בהיבטים השונים של תפעול העסק - מאחר ואחרי הכל, אתם לבדכם לא תמיד יכולים להיות אנשי השיווק, הקשר עם לקוחות, המכירות, התפעול והייצור. קחו עזרה בתשלום, ודאגו כי העובדים שלכם יגדילו את מחזור הפעילות והמכירות של העסק.

#4 - הסתכלו קדימה

מעבר לניהול התקציב, ההכנסות וההוצאות, התייעלות והעסקת עובדים בעסק, חשוב שתהיה לכם "תכנית חומש" שתאפשר חזון. עסק מצליח לא יכול לדשדש במקום - הוא חייב להתפתח, להתמקד, להציע שירותים מתחדשים וכדומה. בדקו לאן אתם מתכננים להוביל את העסק שלכם, היכן תרצו לראות את העסק ואת עצמכם כבעליו בעוד חמש שנים (כולל העובדים, מקום הפעילות, מגוון השירותים או המוצרים שתספקו, ועוד), ותכננו כיצד תוכלו להגיע למימוש החזון שלכם.

#5 - שמרו על הייחוד שלכם

בעולם שהוא כפר גלובלי, התחרות מגיעה מכל כיוון, וכל מוצר או שירות מוצע לכל לקוח על ידי מגוון נרחב של יצרנים. במקרים רבים, מה שמייחד את העסק שלכם מעסקים דומים אחרים, הוא האוצר שלכם, הדבר שאתם בלבד מציעים ואף אחד אחר לא. זה נקרא בידול עסקי, ואותו אתם חייבים לטפח ולהדגיש. בנוסף, לצד הבידול העסקי שלכם, מה שעוד יגרום לנאמנות אצל לקוחות (ואין רווחי יותר מלקוחות חוזרים) הוא אמינות ושירותיות. אם תטפחו מאפיינים אלו - תוכלו לזהות קהל של לקוחות פוטנציאליים, המתעקש לקבל שירותים דווקא מהעסק שלכם.

בסופו של יום, אם יש עסקים קטנים שממריאים - גם העסק שלכם יכול לעשות זאת. תכנית עסקית טובה ומעוגנת בנתונים "מהשטח", ניהול מדוקדק שכולל התייחסות להיבטים התפעוליים וחזון לחמש השנים הקרובות, האצלת סמכויות והתייעלות ארגונית - וכמובן, יחס חם ללקוחות קיימים וייחוד שיקנה ללקוחות ערך מוסף - כל אלו יבטיחו לעסק שלכם התחלה "חלקה" ובטוחה יותר ביחס לעסקים שקמים - ונופלים - לצידו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן