שאיבת שומן אחרי לידה – למי מתאימה ומה חשוב לדעת

 

מדוע נהוג לעשות שאיבת שומן אחרי לידה?

נתונים מראים כי יותר ויותר נשים בוחרות לבצע ניתוח שאיבת שומן אצל פלסטיקאי מומחה לאחר לידה. הסיבות לכך קשורות בהכרח במראה החיצוני, בעיקר באזור הבטן העליונה / התחתונה והירכיים. במהלך תשעה חודשי ההיריון, גוף האישה משתנה ומרבית הנשים עולות במשקל. גם אם העלייה במשקל איננה דרסטית, העור נמתח, הבטן גדלה וכמעט ברוב המקרים האישה לא מצליחה לחזור אל המראה הקודם, שהיה לפני שהרתה. עקב כך, בוחרות נשים בניתוח שאיבת שומן כאשר כל אחת ואחת עוברת פרוצדורה שונה, תוך כדי התייחסות לנתונים פיזיים, מצב בריאותי ועוד.

מידע אודות ניתוח שאיבת שומן

ניתוח שאיבת שומן, כשמו כן הוא – הינו הליך כירורגי שנעשה במרבית המקרים תחת הרדמה מלאה. מטרתה של שאיבת השומן היא לעצב את הגוף של המטופלת, על ידי הוצאת שומן מאזורים ספציפיים שהמנתח והפציינטית קבעו עליהם בטרם הכניסה לניתוח. שאיבת שומן זו פרוצדורה שמומלצת לנשים לאחר לידה, במיוחד במקרים בהם האישה לא הצליחה להסיר את השומן שנצבר במהלך ההיריון באופן עצמאי. יש לציין, כי הניתוח אינו מיועד לנשים או גברים שסובלים מעודף משקל משום שהתוצאה לא תהייה אידיאלית.

במהלך הניתוח נעשית שאיבת שומן מאזורים שונים בגוף, כמו למשל : שאיבת שומן באזור הבטן, שאיבת שומן מהישבן, שאיבת שומן מהמותניים, שאיבת שומן מאזור הצוואר והלחיים, שאיבת שומן ירכיים ועוד. הניתוח נעשה לעיתים בסדר גודל רחב יותר – שאיבת שומן גדולה, כאשר במהלכו המנתח ישאב קרוב ל-4 עד 6 ליטרים של שומן. ישנן שאיבות שומן קטנות יותר, שמתאימות בעיקר למטופלות שכמות השומן שיש להסיר מגופן איננה רבה. במהלך ניתוח זה ישאב מגופן כ-2 ליטרים של שומן.

לפני הכניסה לניתוח ועוד לפני תיאום התאריך לניתוח שאיבת שומן, תתקיים פגישת ייעוץ בין הפציינטית לבין הרופא המנתח. במהלך הפגישה יבדוק הרופא את המטופלת, יבהיר מהם הסיכונים וההשלכות, יפרט על תהליך ההחלמה ויחליט אם אכן הניתוח מתאים לה.

החלמה מניתוח שאיבת שומן

לאחר הניתוח, נהוג ללבוש מחוך רפואי מיוחד במשך מספר שבועות. את התוצאה הסופית ניתן יהיה לראות רק כחודשיים לאחר ביצוע הניתוח. ההחלמה מניתוח שאיבת שומן אורכת זמן שונה ממטופלת אחת לשנייה ותלויה בכמה גורמים. למשל, היקף הניתוח, ההתמודדות של המנותחת ועוד. בדרך כלל, המנתח ממליץ על שבוע מנוחה ובמהלכו יש סיכוי לחוש בכאב ולהבחין בבצקות. במהלך ימים אלו מומלץ ליטול משככי כאבים. רוב המטופלות חוזרות לפעילות יומית רגילה כבר לאחר שבוע ותוך עשרה ימים עד שבועיים, תחושי הקלה משמעותית. במהלך תהליך ההחלמה יתקיים מפגש נוסף בין המנתח למטופלת, הוא יבדוק כי אכן ההחלמה מתנהלת כראוי.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן