מסע בין היקבים: חגיגת שיכרון החושים בגליל העליון

הגליל העליון הפך מזמן לטוסקנה של ישראל. נסיעה מענגת בין המרחבים הטובלים בירוק חושפת כרמים עתירי גפנים, חדרי חביות מבושמים ויינות שזורמים כמו מים ועושים חשק להרים כוסית.

אדמת הגליל מהווה קרקע פורייה לתעשיית היין ואתם מוזמנים ליהנות מפירותיה הרבים. תוצרת משובחת שמסבה גאווה רבה. יקבי בוטיק ששומרים על אינטימיות לצד יקבים גדולים שמייצרים בקבוקים בקצב מסחרר – לארץ ולעולם.

חופשה בצפון היא מתכונת מנצחת לחגיגות של שיכרון חושים. אלה מתחילות בחיק הטבע, בעת בציר עצמאי מודרך בו תחוו את העמל הרב המושקע בתחום וממשיכות בסיורים מרתקים במרתפים, סשן של טעימות ולגימות מלווה בנשנושים של גבינות איכותיות המשתלבות עם המשקה.  במרבית היקבים, תוכלו לקנח בחנות שמציעה את המיטב, כדי שבבית יישאר לכם קצת טעם מהגליל.

אבל למה להתגעגע כשאפשר להגיע בזמן קצר יחסית לדרך היין הצפונית? יצאנו לטייל וחזרנו עם הרבה סודות. יקבים מומלצים שפותחים את שעריהם בפני מבקרים ומלונות בהם אפשר ללון על קיבה מלאה ועם נפש מרוממת.

ריגושים בין הרים לכרמים ביקב הרי הגליל

יקב הרי גליל – נמצא בגליל העליון בקבוץ יראון.
הכל התחיל בשנת 2000, סמוך לקיבוץ יראון. נולד יקב חדש בישראל שמאז הספיק לקטוף פרסים ולהגיע לייצור של מיליון בקבוקים בשנה. יקב הרי הגליל שחרט על דגלו לאמץ את גישת הבר קיימא, פועל ברוח סביבתית וחברתית. כך למשל, היקב אימץ מערכת חשמל סולארית המותקנת על הגג, מערכת לטיפול במי שפכים וסולר שמוחלף באנרגיה סולארית. ליקב הרי הגליל כרמים ברחבי הגליל העליון, בגבהים של 420-800 מטר מעל פני הים ולכל כרם מאפיינים ייחודיים משלו המשפיעים על היין המופק.

היקב מציע 18 יינות, ביניהם יינות המחולקים למשפחות כמו יינות הדגל, שהינם בלנדים מורכבים ועשירים המתיישנים בחביות עץ אלון, יינות גליל שחלקם עוברים תהליך במיכלי נירוסטה לשמירת רעננות הפרי וחלקם מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי, יינות מסדרת הרי גליל צעירים ופירותיים המבטאים את האופי הרענן של הפרי ללא התערבות חבית העץ ועוד. הצצה אל מאחורי הקלעים של היקב מתאפשרת במרכז המבקרים הפונה לכרמים ולהרים בו מתקיימים סיורים מודרכים ושלל פעילויות מסקרנות כמו, תחרות פויקה ביין, סדנה חווייתית בה לומדים על ערכם של גרעיני הענבים המשמשים להפקת מוצרי קוסמטיקה טבעיים, טעימה עיוורת שתלמד אתכם על כל יין דרך החושים ואפילו מופעי צחוק וטיולי אופניים בין הכרמים.

חוויה אדירה ביקב – יקב אדיר

יקב אדיר נמצא בדלתון
במורדות של הר אדמון, בלב ליבו של הגליל העליון, שוכן יקב אדיר. היינות של היקב מיוצרים מענבים הגדלים בכרם בן זימרה בכרמים שנשתלו במהלך שנות ה-80 וה-90. את היקב ייסד אבי רוזנברג שהחליט שהוא הולך להיות יינן מקצועי, הוא סיים לימודים במסלול CELLAR MASTER במכללת תל חי ומאז הכל היסטוריה.

כבן למשפחת חקלאים, אבי חי ונושם את הטבע ואת אהבת האדמה ויחד עם סקרנות אינסופית ומומחיות שצבר עם השנים, הוא וצוות היקב מגדלים ענבים עשירים בטעם וארומה. היקב מציג מספר סדרות של יינות, כמו סדרת כרם בן זמרה המבוססת על ענבים שצמחו לאורך מדרונות חלקת הפלאטו המיוחדת ונבצרו בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות, אלה הפכו ליינות שעברו תהליך יישון בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות למשך תקופה של 12-14 חודשים, ולאחר מכן עברו תהליך יישון נוסף של 5 חודשים לאחר הביקבוק.

כאשר תגיעו ליקב, תגלו מרכז מבקרים מושקע שכולל הרבה מעבר לתהליכי ייצור וטעימות. מדובר בחוויה קולינרית שלמה בדמות בית קפה מול נוף הכרמים המגיש ארוחות בוקר מרעננות עם גבינות תוצרת מחלבת אדיר המשפחתית שמייצרת מוצרי איכות מחלב עיזים. בנוסף, סדנאות יין וגבינות עם הסבר על עולם היינות ועולם הגבינות. לא תישארו רעבים או יבשים לרגע…

פותחים דלת, שותים עד כלות – יקב דלתון

אחד היקבים המפורסמים במקומי הגליל הוא דלתון. היקב נוסד כבר ב-1995 על ידי האב מתי הרוני ובנו אלכס, שמאז מייצרים ביחד עם הייננית נעמה סורקין, היקף ייצור של 1,000,000 בקבוקים בשנה ובמקביל קידמו מאוד את התיירות באזור. מרבית הכרמים של דלתון נטועים בגובה של 650–900 מטרים מעל פני הים באזור המאופיין במגוון מעורב של סוגי קרקעות כמו בזלת כבדה ועשירה וכן אבן סיד משופעת, ולכן מהווה טרואר מושלם לגידול הענבים העסיסיים.

ליקב מגוון סדרות ויינות – כולם כשרים – כמו יינות כנען יינות כנען הפירותיים והריחניים וסוביניון רזרב המורכב מ 100% ענבי קברנה סובניון המגיעים משלושה חלקות מובחרות של יקב דלתון במרום הגליל: כפר שמאי, אלקוש וכרם בן זמרה. מרכז המבקרים של היקב הממוקם בפארק התעשייה דלתון עורך סיורים שעוקבים אחר מסלול היינות מהכרם ועד לבקבוק וכן מטעימות. ניתן לשלב עם ארוחת כפרית גלילית או פלטת גבינות עיזים משובחות בתוספת תשלום.

משנה מקום, פותח יקב – יקב נעמן

יקב נעמן נמצא  במושב רמות נפתלי
אין ספק שהצפון מעורר את החושים ויש רבים שעברו לחיות כאן, ספגו השראה והחלו לייצר יין. זה בדיוק סיפורים של רמי ובטינה נעמן, שעומדים מאחורי יקב נעמן. הם עברו מרמת השרון לרמות נפתלי – רמי  שתל בנחלה לפני ביתו קברנה סוביניון, מרלו ושירז  וכך החל לקרום עור וגידים היקב. כיום כרמיו נטועים בגובה של כ – 420 מ’ מעל פני הים והטעמים של היינות שומרים על הייחוד של האזור הגיאוגרפי המיוחד.
בין היינות המוכרים של יקב נעמן, ניתן לטעום את פלויד הוורוד הקליל והפירות אשר הופרד מהקליפות 7-9 שעות מתחילת התסיסה ויושן במשך ששה חודשים בדמיג’אן מזכוכית ואת סגול עמוק – תערובת עשירת טעם וקלאסית של זני בורדו ממיטב החלקות בהרי נפתלי. גם כאן תוכלו לסייר, לפגוש בתיאום מראש את המייסדים, לשמוע על הכרמים, תהליך הכנת היין, התסיסה, היישון ולרכוש מיינות היקב.

משכר מתחת לאדמה – יקב מייסטר

חוות מייסטר נמצאת בסמוך לצומת מחניים

אחרי שכבר חשבנו שראינו הכל, יקבים בבית, יקבים של משפחות, יקבים במקומות הכי יפים בצפון, מגיע יקב מייסטר ומוריד אותנו עמוק לאדמה. היקב שוכן בבטן מערה קדומה, שהתגלתה על ידי יעקב מייסטר. בשנת 1999, אחרי שחשף מערות עתיקות בשטח החווה שלו, הוא הפך אותה ליקב ומרכז מבקרים. במערה מתבצע תהליך ייצור היין בטמפרטורה והתנאים הנהדרים שהיא מציעה ומסביב לה ניטעו כרמי ענבים מזנים כמו קברנה סוביניון, מרלו, שיראז ועוד. המקום הפך מזמן למוקד עלייה לרגל לחובבי יין וכבר בכניסה למערה חשים בקרירות הנעימה ובניחוחות המופלאים. תוכלו לרכוש כאן יינות וגם מיכל שמן זית ולהשתתף בסדנאות אודות ההיסטוריה, החווה וכמובן היין והליקרים המיוצרים בשטח.

האירוח המושלם בצפון – רשת מלונות מטילים

היין שנספג מכל הכיוונים הוא תירוץ מעולה להניח ראש ולהירגע לקראת הטיול הבא. רשת מלונות מטיילים בצפון מציעה חוויית אירוח קסומה במקומות היפים בגליל – מלון מטיילים מלכיה, אילון, גשר הזיו, מטולה והוילג’ נהר הירדן. המלונות משלבים בין אווירה ביתית ונוחה לארוחת בוקר עשירה, קרובים למסלולי טיול ומבחר אטרקציות אהובות בצפון ואף ידידותיים לבעלי חיים ולרוכבי אופניים. צוות המלונות בעל ידע עצום בתכנון טיולים וישמח לספר לכם על יקב שפספסתם, על מסעדה נהדרת ועל מסלול טיול שייקח אתכם בעקבות הפריחות, השקיעות או כל מה שתרצו לראות בצפון.

תמונת שער: פוטוליה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן