תכנון וניהול הקמפיין הפרסום הדיגיטלי בגוגל וברשתות

האם בעל עסק יכול להשתמש בתוכנה לקידום אתרים? או שאולי הפתרונות הטכנולוגיים וניהול הקמפיין מתאימים רק לסוכנויות פרסום? כלים טכנולוגיים שנועדו להקל על בעלי העסקים את החיים בכל הנוגע לפרסום, הם דבר קיים כבר שנים בנוף הדיגיטלי שלנו. אך האם כולם משתמשים בהם בדרך האופטימאלית, ומה אפשר לשפר?

בתקופה של נגישות מוחלטת לכלי פרסום בגוגל אדוורדס, פייסבוק אדס וכד’ אנחנו מקבלים יותר ויותר אפשרויות כבעלי עסקים לקדם את העסק באינטרנט. עם זאת, חלק מהכלים לפעמים נראים מסובכים טכנית, או מרתיעים במידה מסוימת. בעלי עסקים לא תמיד בטוחים שהם יוכלו או ידעו לנהל את התוכנה כמו שצריך או להשקיע את הכסף במקומות הנכונים, לפעמים הם בטוחים מדי ולא נעזרים באיש מקצוע איפה שכדאי. אז מהי הדרך לאיזון בין הגישות? אין נשארים מחוברים למה שקורה בתקציב הפרסום שלנו אבל לא נגררים ומנסים להשתלט על תחומים שרלוונטיים לאנשי מקצוע? לא מעט שאלות עולות בהקשר של ניהול תקציבי פרסום דיגיטליים, אבל על הרבה מהן אפשר לענות בגישה דומה – פיזור מבוקר.

אסטרטגיה שיווקית מבוקרת 

בגדול על מנת ליצור מודל שישרת את בעל העסק ולא יגזול ממנו יותר מדי זמן, שיכול ללכת לכיוון תפעול העסק שלו, הדרך האופטימאלית לניהול הפרסום תהיה לחלק את תכנית הפרסום ל-4 שלבים עיקריים – תכנון, ביצוע, בקרה וניתוח. נרחיב מעט על כל שלב ועל תחום האחריות הקשור אליו, ובאילו תוכנות ניתן להשתמש על מנת להקל על החיים.

תכנון הפרסום הדיגיטלי 

זה שלב שניתן להיעזר באיש מקצוע על מנת להכווין אתכם בתחילה, וייתן עצה, אילו פלטפורמות יהיו יעילות לשימוש בתחום העיסוק הספציפי של בעל העסק. האם ניהול קמפיין ממומן או קידום אתרים אורגני בגוגל. למשל תחום עיסוק של בעלי מקצועות דוגמת חשמלאים, אינסטלאטורים וכד’ הוכח כיעיל בפרסום בגוגל או בחיפוש, כמו גם בשימוש בפלטפורמות דוגמת המקצוענים או מדרג. שכן אנשים מחפשים את השירותים האלה קודם כל בגוגל.

לעומת זאת תחום הלימודים מוכח כיעיל מאוד בפרסום ברשתות חברתיות. הפילוח המדויק של הגילאים + תחומי העניין המרוכזים בלימודים או קריירה, מאפשר לפרסם ביתיר יעילות את התחומים הקשורים בלימודים דרך בפייסבוק \ אינסטגרם.

לכן, בתכנון הפרסום בעל עסק יכול להיעזר באיש פרסום שימליץ לו על דרך ללכת, אך מכאן האחריות היא גם עליו שהתכנון יעלה בקנה אחד עם הביצוע.

ביצוע ותזמון 

בביצוע תכנית הפרסום, חשוב לקחת בחשבון שעסק אחד לא יהיה דומה לחברו בתזמוני הפרסום והאופי שלו. לכן דווקא את תחום הביצוע בדרך כלל הייתי משאיר לאנשי מקצוע. כאשר יש תקציב פרסום שצריך לנהל, להוריד או לשנות דגשים במקומות מסוימים, קשה לראות בעלי עסקי משקיעים את הזמן הזה בצורה יעילה על מנת להשיג לעצמם תוצאות טובות בפרסום.

עם זאת – ישנם קמפיינים שמקימים פעם אחת ומגיעים לתפקוד אופטימאלי לאחר חודש – חודשיים בערך. במצבים כאלה, כשהקמפיין הוא פשוט ומחזורי, אפשר תמיד לבצע הקמה של קמפיין עם חברת פרסום או פרסומאי דיגיטל ולאחר שהקמפיין מביא תוצאות משביעות רצון לאורך זמן, להשאיר אותו באוויר כמו שהוא, ורק להיות עם אצבע על הדופק בכל מה שקשור לבקרה.

בקרה מדויקת ופשוטה 

הרבה בעלי עסקים נרתעים משלב הבקרה מכיוון שאין זמן או אנרגיה או הבנה טכנית להבין את כל הנתונים שזורמים בקצב קבוע לבעל העסק. מה המיקומים העדכניים של האתר, כמה אנשים ביקרו באתר? מה נתוני הגלישה שלהם, אחוז נטישה, פרק זמן ממוצע, עמודים מובילים וכו’. כל אלה לעיתים קרובות מדי רק מרחיקים את בעל העסק מלהיות מחובר לתקציב הפרסום שלו, ומאפשרים למסך  הברזל בין העסקים לקמפיינים שלהם להתהוות.

לכן הדרך הכי טובה כאן היא להיעזר בכלי או תוכנה לקידום אתרים או לפרסום דיגיטלי, שמפשטת את הנתונים עד כמה שאפשר ומביאה את השורה התחתונה לבעל העסק. כמה קנו באתר, כמה עלה כל לקוח חדש, מה השורה התחתונה מבחינתי בפרסום דיגיטל בחודש החולף. בקרה שכזו, שמקלה את החיים על בעל העסק שצריך לעסוק בעוד המון דברים אחרים, מאפשרת לו להיות מחובר לחלק הזה של עיסוקיו מבלי להיכנס לזה יותר מדי בצורה שתבלבל אותו. כמובן שאם יש מישהו שרוצה בהכרח להיות מעורב יותר, זה צריך להתאפשר לו.

ניתוח הנתונים 

כאן שוב אנחנו חוזרים להעדפה שבעל המקצוע יבצע את הניתוחים, בשיתוף עם הלקוח המפרסם. צריך להבין מה מהלידים שהתקבלו מהקמפיין הפכו ללקוחות, כמה מהגולשים ומהלקוחות הפוטנציאליים שהגיעו הפכו אכן ללקוחות וכמה מתוכם היו לא רלוונטיים או לא הומרו ללקוחות חדשים, ומאילו סיבות? צריך לשלב כוחות בשלב זה ויחד עם איש הפרסום שלכם לעבור על הלידים שהתקבלו מהקמפיין, להסיק כמה עלה כל ליד וכמה עלה בסופו של דבר כל לקוח. המסקנות האלה, על אף שייקחו לכם את הכמה שעות בחודש, יעזרו מאוד בהפקת לקחים על תקציב הפרסום בהמשך, וכפועל יוצא מכך גם על היעילות שלו.

תמונה: 123rf

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן