מתכנת/ת הפך את העבודה שלו לאוטומטית ועכשיו הוא שוקל אם לגלות לבוסים

“האם זה לא בסדר מצדי לא לגלות למעסיק שלי שהפכתי את העבודה שלי לאוטומטית לגמרי”?

שאלה זו פורסמה ב-27 ביוני ב-The Workplace, אתר שאלות ותשובות בנושא אתיקה במקום העבודה, ועוררה דיון סוער. הפוסט שותף בקהילות ואתרים של גיקים ומפתחים וגרר אלפי תגובות ב”רדאיט”.

החשש מפני עליית הרובוטים שיחליפו את בני האדם בתפקידים רבים בעידן האוטומציה מבוסס על תהליכים אמיתיים. יש משימות שמחשבים מבצעים טוב יותר מבני אדם כבר היום. בעוד נהגים אנושיים צפויים לנהוג ברוב המכוניות בעשרות השנים הקרובות, מפעלים שלמים ברחבי העולם עוברים תהליך אוטומציה בשנים האחרונות כדי לקצץ עלויות. אך מה קורה כאשר האחראים לאוטומציה הם מפתחים בעצמם שמבינים שאין טעם שיעשו ידנית חלקים מעבודתם שניתנים לביצוע באופן אוטומטי?

המשתמשת או המשתמש האנונימי שפירסם את השאלה בכינוי Etherable הסביר כי הוא עובד בחברה זה 18 חודשים. הוא התקבל לעבודה כמפתח אך התברר לו שהתפקיד למעשה דורש ממנו להזין נתונים.

“כפי שאתם יכולים לנחש מדובר בעבודה הכי משעממת בעולם”, כתב Etherable, “עם זאת, זו עבודה במשרה מלאה ששכר נאה בצדה, ואני עובד מהבית ויכול להישאר בבית עם בני”.

בערך שנה לאחר שהתחיל לעבוד במקום המפתח הצליח להפוך את העבודה לאוטומטית לחלוטין. “טיפלתי בכל המוקשים ובניתי תוכנה אשר בחצי השנה האחרונה עושה את העבודה במקומי”, הוא כתב בפוסט, “מה שנדרש בעבר לעובד במשרה מלאה במשך חודש עכשיו מבוצע במשך 10 דקות שדרושות לי כדי לנקות את גיליון הנתונים ולהריץ אותו דרך התוכנה”.

המשתמש סיפר כי הוא מקדיש לעבודה בין שעה לשעתיים בשבוע, על אף שהוא מקבל משכורת מלאה. מצד אחד, הוא כותב, זה לא בדיוק רמאות. מצד שני, “זה לא מרגיש ממש בסדר”.

התגובות היו מעורבות. חלק מהמגיבים התייחסו לכך ש-Etherable, כפי שהודה, “שותל כמה באגים בדו”ח כדי לגרום לו להיראות ‘אנושי'”. רבים מהמגיבים סברו כי אין פסול באוטומציה עצמה אך הוסיפו כי שתילת הבאגים היא מעשה לא ראוי, כולל מגיב שתגובתו זכתה לשיעור ההצבעות הגבוה ביותר.

“מה שאתה מציע למעסיקים אינו זמן אלא תוצאות, אך להמציא טעויות כדי להסתיר את הזמן האמיתי שנדרש לך לספק את התוצאות האלה זה מעשי לא אתי”, הוא כתב, “עם זאת, בניגוד למה שכתבו רבים מהמגיבים, העבודה שלך אינה הזנת נתונים במשך 40 שעות בשבוע אלא תוצאות עיבוד של X גיליונות נתונים”. מגיבים רבים הסכימו איתו.

“אתה העובד המושלם”, כתב משתמש ברדאיט, “תמיד מבצע את העבודה בזמן עם שגיאות מינימליות, ללא בעיות או כאבי ראש. אתה יכול לעבוד קשה יותר אך מספק למעסיקים את התוצאות שהם מבקשים. אם תתפטר אתה אידיוט”.

מגיב אחר שזכה לכמות ההצבעות השנייה בהיקפה,הציע זווית אחרת למצב:

  • אתה עובד במשך 1-2 שעות בשבוע בעבודה מהבית אך מקבל שכר עבור 40
  • כתבת תוכנה שרצה שישה חודשים אך עד כה לא סיפרת על כך למעסיק שלך
  • בכל שבוע אתה משקר בעניין ההספקים שלך
  • אתה מכניס באגים במכוון לתוכנה כדי לטשטש את מעשיך
  • אתה גורם לאנליסט שבודק את עבודתך לעבוד יותר קשה בשעה שהיית יכול לחסוך זאת ממנו
  • אתה מודה שזה לא מרגיש נכון

“אולי המצפן המוסרי שלך גורם לך להאמין שמה שאתה עושה זה בסדר למרות שהתשובה בעיני ברורה”, הוא הוסיף.

משתמשים אחרים הפנו אצבע מאשימה לתרבות “תפיסת התחת” של מקומות עבודה אשר המקרה האחרון הוא רק סימפטום שלה. הכוונה היא שמעסיקים רבים מעדיפים להחתים עובדים באמצעות שעוני נוכחות ולספור את שעות העבודה שלהם למרות שתוצרי העבודה שלהם מדידים. כאשר בוחנים תפוקה ולא זמן מגלים שיש עובדים שיכולים להספיק בחצי שבוע עבודה שנדרש לעובדים אחרים חודש כדי להשלים אותה.

חלק מהמגיבים הודו כי גם הם ביצעו אוטומציה לעבודה שלהם בשלבים שונים בקריירה. משתמש אחד סיפר כי הפך את התהליך של בניית עמודי HTML לאוטומטי. כאשר המעסיקים שלו גילו הם כעסו על אף שהם הסכימו מראש לשלם לו עבור תוצאות ולא עבור זמן. “למדתי מזה משהו אבל אני לא בטוח מה בדיוק”, הוא כתב. “למדת שמעסיקים מעדיפים מאמץ על פני תוצאות”, הגיב לו משתמש אחר.

בשנה שעברה טען משתמש ב”רדאיט” כי פוטר מעבודתו לאחר שהתגלה למעסיקיו כי ביצע אוטומציה לעבודה שלו חצי שנה לפני כן ולא עבד מאז. סיפור נוסף, ספק אגדה, ספק אמת, הוא על מפתח שביצע אוטומציה לכל משימותיו, החל מתיקון שרת ועד משלוח סמסים מתוזמנים לאשתו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן