10 סימנים המעידים כי אדם שעובד איתכם הוא פסיכופט

המילה פסיכופט הפכה לביטוי שגור ולעתים קרובות שגוי. אנחנו נוטים לכנות בשם זה אנשים שמרגיזים אותנו בכביש אך כיצד אפשר לגלות אם אנחנו עובדים עם פסיכופט אמיתי? בעוד רק איש מקצוע יכול לקבוע מבחינה קלינית אם אדם הוא פסיכופט, המבדק של חוקר הפסיכופטיה רוברט הייר עשוי לספק כמה רמזים מקדימים.

הרגישו חופשי לשער אילו בוסים או מנהיגים הסימנים האלה מזכירים לכם אם כי אתם מוזמנים לשמור את המידע הזה לעצמכם.

הם נוטים להיות מקסימים


פסיכופטים הם אנשי שיחה נהדרים שיכולים לפתוח בסמול טוק שנון ומרתק ששובה את בני שיחם בקסמיהם. הם נוטים לספר סיפורים לא סבירים אך משכנעים שגורמים להם להיראות נהדר, כותב החוקר רובט הייר בפוסט באתר Psychology Today. הם עשויים לגרום לכם לחשוב שלפניכם אדם הגון, משעשע ואפילו “בן אדם”. הייר מתאר כיצד אחת מהחוקרות שסייעו לו ראיינה אסיר שחלק לה מחמאות על הופעתה. לקראת סוף הראיון היא חשה יפה באופן יוצא דופן. “רק כאשר יצאתי לא האמנתי איך נפלתי בכך”, היא כתבה.

הם סובלים מהערכה עצמית מופרזת


פסיכופטים רואים את עצמם כמרכז היקום, כותב הייר, “הם כל כך חשובים לדעתם משום שבעיניהם אנשים אינם אלא כלים שאפשר להשתמש בהם”. הם מפגינים ביטחון מוחלט – גם לנוכח עדויות חד משמעיות. פסיכופטים עלולים לגרום לכם לפקפק באמת עצמה גם כאשר היא ניצבת לפניכם. אנשים רבים סובלים מהערכה עצמית נמוכה. פסיכופטים, מנגד, מתאפיינים בביטחון מוחלט, מציין ד”ר ויליאם הירשטיין ב-Psychology Today. המלצה: היזהרו מהעובד שנוטה לספר לכולם כמה הוא אדיר.

הם שקרנים פתולוגים


כאשר פסיכופט מתחיל לשקר הוא לא נוטה להפסיק. פסיכופטים מתאפיינים בחוסר הגינות אינטלקטואלית בסיסית. בניגוד לאנשים רגילים, כלל לא מטריד אותם שהם נחשפים בשקר משום שהם חושבים שהם יוכלו להמשיך לשקר בעתיד כאמצעי שיכול לקדם אותם בחיים.

הם מאמינים שהחוקים לא חלים עליהם


פסיכופטים מזלזלים בנורמות חברתיות ובחוקים. בדומה לנרקיסיסטים הם מרוכזים בעצמם וקרים בתוככם. הם מאמינים שמותר להתנהג באופן נורא גם בלי להיענש, כותבת הפסיכותרפיסטית איימי מורין ב-Psychology Today.
הם חושבים רק על עצמם והיעדים שהם סימנו. הם אשפי המניפולציות, הטיה והטעיה, הכל כדי לגרום לאחרים לשרת אותם. הם חשים כי הם זכאים לחיות את חייהם כשהם חסינים מפני ביקורת ומותר להם לרדת לחייהם של אחרים ולשלוט בהם. הם גם נוטים לקחת את כל הקרדיט לעצמם כאשר משהו מצליח ולהאשים אחרים כאשר משהו משתבש.

הם שולטים דרך אימה ופחד


פסיכופט נוטה להשיג את מבוקשו באמצעות זריעת פחד ולא מתוך כבוד. הם נוטים לחרב ולא לתקן. תכונה זו מבדילה בין פסיכופט לבין עמית לעבודה או בוס שהם פשוט תובעניים.

היו סימנים מקדימים


פסיכופטים נוטים אנשים שהיו בריונים בילדותם, מי שנתפסו משקרים, מרמים, גונבים, מציתים, משחיתים או/ו הגיעו לבשלות מינית מוקדם, כותב הייר. בעוד לא כל מי שהתאפיין בסימנים האלה הוא פסיכופט, פסיכופטים נוטים יותר מאחרים להתאפיין בהם.

הם לא מרגישים רגשות כמו אנשים רגילים


פסיכופטים נוטים לחקות תגובות רגשיות, כותב ד”ר סקוט בון ב-Psychology Today, “אך הם לא מסוגלים להרגיש בהם באמת. האנשים שנמצאים איתם בקשר לא נוטים להבין את זה אלא לאחר שהנזק נגרם”.

הם קובעים יעדים לא ריאליים


על אף שפסיכופטים מתקשים לעמוד ביעדים שהם קבעו לעצמם משום שהם מתכננים גרועים, כותב הייר, “הם מצפים מאחרים כן לעמוד ביעדים האלה גם כאשר המשימה אינה אפשרית”.

אין בהם חרטה או אשמה


פסיכופטים נוטים לא להיות מוטרדים מהשלכות מעשיהם, גם אם אלה עלולות להשפיע קשות על אחרים. נטייה זו קשורה ביכולת המרשימה שלהם לעשות רציונליזציה להתנהגות שלהם, מציין הייר. בעוד חברים ובני משפחה עלולים להיפגע פיזית או רגשית ממעשי הפסיכופט, הם ייטו בעיקר לרחם על עצמם. “הוא מבלה חודשים בבית חולים ואני נרקבת כאן בבית”, אמרה להייר אחת המטופלות.

יש להם מזג מפחיד


לפסיכופטים יש פתיל קצר להפליא. הדבר הכי קטן עלול לגרום להם זעם אדיר. שימו לב לאנשים שנוטים להתפרץ במשרד גם על עניינים שנראים פעוטים, כותב הייר ב-Psychology Today.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן