בינה מלאכותית חוזה התאבדויות בשיעור הצלחה מרשים

בינה מלאכותית חוזה התאבדויות

בעקבות התאבדות של אדם, חברים, אהובים וקרובים לעתים קרובות מכים על חטא ושואלים את עצמם מה הם היו יכולים לעשות כדי למנוע את הטרגדיה. קולין וולש, מדען דאטה במרכז הרפואי של אוניברסיטת וודרבילט, מקווה שהמחקר שלו שמסייע בחיזוי סכנת התאבדות יאפשר לאנשים להתערב כאשר עוד ניתן הדבר.

וולש וצוות החוקרים פיתחו אלגוריתמים לימוד מכונה אשר חוזים, בשיעורי הצלחה חסרי תקדים, את הסבירות כי אדם יתאבד. במהלך הניסוי הטכנולוגיה דייקה ב-80%-90% מהמקרים כאשר מדובר בחיזוי ניסיון התאבדות בשנתיים הקרובות, ו-92% דיוק בחיזוי ניסיון התאבדות של אדם תוך שבוע.

בשלב הניסוי, המידע התבסס על דוחות של צוותים רפואיים, הכוללים גיל, מין, מיקוד, תרופות ואבחונים קודמים. וולש והצוות התבססו על מידע מ-5,167 מטופלים במרכז הרפואי האוניברסיטאי וונדבילט. המאגר הזהה איפשר לחוקרים לאמן את המכונה לזהות אנשים שנתונים בסכנת ההתאבדות לעומת אנשים שפגעו בעצמם אך לא הראו סימנים אובדניים. החוקרים גם פיתחו אלגוריתמים שמסייעים בחיזוי סכנת התאבדות בקבוצה של 12,695 מטופלים ללא היסטוריה של ניסיונות התאבדות. התוכנה גילתה שיעור הצלחה אף יותר מרשים ביחס למאגר המטופלים הגדול יותר.

המחקר, שפורסם בכתב העת Clinical Psychological Science בחודש אפריל, הוא רק השלב הראשון. וולש מקווה כי התוצר של המחקר תהיה תוכנית שתאפשר חיזוי ניסיונות התאבדות בקנה מידה נרחב תוך שנתיים. החוקרים הופתעו לגלות כי אנשים שנוטלים מלטונין נוטים יותר להתאבד. בעוד לא נמצא כל קשר בין נטילת התרופה לבין התאבדות, הנחת החוקרים כי להפרעות שינה תרומה שלילית להתאבדויות.

המחקר מעורר שאלות אתיות בנוגע לתפקיד הרשתות החברתיות במניעת התאבדויות. בעוד מידע רפואי נחשב באופן מסורתי לחסוי, העובדה כי אנשים מתבטאים ברשתות חברתיות כפי שהם מתבטאים עשויה לחשוף את עובדות היותם אובדניים. בעוד ניתן להשתמש במידע כזה כדי לנסות להציל את חייהם, אנשים אלה לא מודעים לכך שהם חושפים פרטים רגישים אודות עצמם, לא רק בפני קרובים ואהובים אלא גם בפני מעסיקים פוטנציאלים, חברות ביטוח ואחרים.

פייסבוק הכריזה מוקדם יותר השנה כי תתבסס על בינה מלאכותית משלה כדי לסרוק פוסטים של משתמשים ולאתר בהם סימנים אובדניים. שיעורי ההצלחה בחיזוי, על פי פייסבוק, הם כבר עתה גבוהים יותר מאשר דיווחים המתקבלים על ידי משתמשים מודאגים. מדי שנה מתאבדים ברחבי העולם 800,000 בני אדם. מאחר ורוב בני אדם גרועים למדי בחיזוי סכנה של התאבדות, לימוד מכונה עשוי להפוך לגורם חשוב בהצלת חיי אדם. דרך ScienceDaily.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן