המפה הזו צופה איך העולם ייראה ארבע מעלות חם יותר

ארגוני סביבה בעולם הזהירו מאסון סביבתי והומינטרי על רקע הדיווחים על פרישתה הצפויה של ארצות הברית מהסכם פריז במסגרתו התחייבו מדינות העולם להפחית את פליטת גזי החממה. ההחלטה הצפויה לא רק חותרת תחת המאמצים להתמודד עם משבר האקלים שנוצר על ידי אדם אלא גם תחת מעמדה של ארצות הברית כמעצמה עולמית. מנכ”לית ארגון הסביבה הבינלאומי גרינפיס, ג’ניפר מורגן, אמרה: “החלטה כזאת תהיה לא פחות מפשיטת רגל מוסרית של וושינגטון”.

זה קורה מספר ימים לאחר שהארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD), שארה”ב חברה בו, פירסם דו”ח מקיף על הקשר בין שינוי האקלים וכלכלה. המסקנה העיקרית של המחברים היא כי המדינות המפותחות יוכלו להמשיך להשיג צמיחה כלכלית, ולעמוד ביעדי הפחתת פליטות גזי החממה שנקבעו בהסכם. זה ידרוש מהן לעבור לתשתיות יעילות יותר של ייצור אנרגיה, תחבורה ופעילויות נוספות אך הרווחים הכלכליים והאנושיים שיושגו כתוצאה מכך הם חד משמעיים.

איך ייראה העולם חם יותר בארבע מעלות? פולינזיה תעלם תחת הגלים, פקיסטן ודרום הודו יינטשו ואירופה תהפוך אט אט למדבר.

מצד שני, מערב אנטרקטיקה תיפטר מכל הקרח שלה ותהיה ראויה ליישוב אדם, אדמות צפון קנדה, סקנדינביה וסיביר יספקו גידולים שיאכילו את מאות מיליוני פליטי האקלים שיתיישבו בהן. ערים חכמות יצמחו על אדמות ירוקות.

המפה הזו, שממחישה כמה מהשלכות של עליה בת ארבע מעלות בטמפרטורה הממוצעת, היא בת שמונה שנים, אך הופכת רלוונטית יותר משנה לשנה. הדיווחים האחרונים אכן מאשרים כי אנטרקטיקה הופכת ירוקה.

המפה הזו ממחישה כי למשבר האקלים יהיו השלכות דרסטיות על הדמוגרפיה העולמית. בין ההשלכות ההרסנות: איזורים שלמים שיהיו בלתי ראויים למגורי אדם עקב הצפות, בצורת או תנאי מזג אוויר קיצוניים. הודו-סין, פקיסטן, קו החוף של מזרח ארצות הברית, אינדונזיה, פרו יהפכו בלתי ראויות למגורי אדם כפי שמעיד האיזור הכהה במפה.

השטחים שמסומנים בכתום לא מעודדים בהרבה: רוב ארצות הברית ודרום אמריקה יהפכו למדבר שממה, כך גם רוב אפריקה ודרום אירופה ואסיה. כמובן גם המזרח התיכון. הנהרות יהיו יבשים ופסגות האלפים יהיו נטולי שלג. האדמות שמסומנות באדום יאבדו עקב עליית פני הים. ההערכה היא כי גידול ממוצע של ארבע מעלות יוסיף כשני מטרים לפני הים. בארצות הברית, למשל, 10% משטחי האדמה ירדו תחת פני הים בהיקף שישפיע על 40% מהאוכלוסיה.

השטחים המסומנים בירוק מעידים על אדמות חקלאיות בהן גם צפויות לקום הערים החכמות החדשות. מערב אנטרקטיקה צפויה להיות מאוכלסת בערים כאלה ואילו ניו זילנד תהפוך לאיזור המיושב בצפיפות, כמו גם סיביר וקנדה שיספקו בית לרוב אוכלוסיית העולם. גם השטחים שיינטשו לא יהפכו לחלוטין חסרי תועלת. הם צפויים לשמש חוות סולריות ומקורות אנרגיה גיאותרמים. חוות רוח ענקיות על חופי דרום אמריקה, אלסקה והים הצפוני צפויים לספק את צורכי האנרגיה של העולם.

המפה פורסמה לראשונה על ידי ניו סיאנטיסט וראתה אור בספרו של פרג חנה Connectography. חנה מעריך כי בעוד אוכלוסיית החוג הארקטי מונה פחות מארבעה מיליון בני אדם היום, היא צפויה לאכלס 400 מיליון בני אדם תוך 20 שנים. מה שאומר הזדמנות נדל”נית לרכוש שטח משלכם באיסלנד.

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
צבי

לא חשבתם לתת לינק למפה??

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן