מפתח תוכנה דפק את מסד הנתונים ביום הראשון לעבודה, פוטר ועלול להיתבע

עובד אחד חווה ביומו הראשון בעבודה מבוכה שכנראה לא ישכח בחייו.

מפתח התוכנה הצעיר, שמזוהה בכינוי cscareerthrowaway567, גולל ב”רדאיט” את רצף האירועים הטרגיים שהובילו לפיטוריו וזכה לאוזן קשבת ולתנחומים של משתמשים אחרים.

האיש הצטרף לחברת עלומה לאחר תקופת התמחות במסגרתה. הוא קיבל ממעסיקיו מסמך שהסביר כיצד להקים סביבת פיתוח מקומית לצורך תרגול. המשימה דרשה ממנו להריץ סקריפט קטן ליצירת מסד נתונים אישי קטן.

זו הייתה עבודה פשוטה ליישום. לאחר הרצת הסקריפט הוא היה אמור להעתיק את הקישור, שם המשתמש והסיסמה מהמסמך למסד הנתונים ולהקים את סביבת הפיתוח עבורו בתוך מסד הנתונים.

באופן טרגי, במקום להעתיק את הערכים שחולל הכלי, הוא השתמש בערכים לדוגמה שצוינו במסמך. לרוע המזל, המסמך הכיל נתונים ששימשו את מסד הנתונים המרכזי של החברה בייצור.

לאחר שהעובד השתמש בערכים מתוך מסמך העבודה החל הכאוס: הפקודה מחקה את כל הדאטה ממסד הנתונים של החברה. העובד האומלל ישב בהלם בעוד הוא מבין שמחק למעשה את כל מסד הנתונים של החברה.

כאשר הבינו בחברה מה קרה זימן מנהל הטכנולוגיה את האיש ופיטר אותו במקום. “הוא אמר לי לעזור ולא לחזור יותר לעולם”, סיפר האיש, “לדבריו, ייתכן שיינקטו נגדי צעדים משפטיים עקב ההיקף המשמעותי של נתונים שאבדו. התחננתי בפניו שיאפשר לי לעזור כדי לפצות על הנזק אך נאמר לי שדפקתי את הכל”.

בעוד שאפשר להסכים שהעובד התרשל והוא בהחלט לא ראוי לתואר עובד השנה, העובדה כי מסמך הדרכה של החברה הכיל ערכים אמיתיים מצביעה אף היא על אבטחת מידע רשלנית. אם לא די לו בצרות האלה, העובד האומלל לקח לביתו בהסח הדעת את המחשב הנייד שנמסר לו בעבודה. מאז הוא ממתין בבית להודעה מהמחלקה המשפטית בעניין המשך הדרך.

מגיבים רבים ב”רדאיט” הזדהו עם המפתח וניסו לעודד אותו. לפני חמש שנים, מתמחה צעיר ב”אמזון” כשל בטעות דומה ביומו הראשון בעבודה. גם הוא פוטר אך לא לפני שהשבית מחצית מהאינטרנט העולמי.

אז מה המקרה הכי מביך שקרה לכם בעבודה?

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן