כך לא תתנו לסטרס להשתלט עליכם

סטרס הוא ככל הנראה חלק בלתי נפרד מסגנון החיים המודרני, אבל אין סיבה לשקוע בדיכאון ובחרדות מיותרות. הנה כמה דרכים שבאמצעותן ניתן להתמודד עם תחושת הדחק באופן יעיל ומהיר

המונח סטרס מציין תחושת מצוקה שנובעת כתוצאה מפגיעה באיזון הנפשי, מגירוי חיצוני או מגירוי פסיכולוגי. בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכמות האנשים שמתלוננים על לחץ וחרדה, בין היתר בגלל סגנון החיים המודרני והקצב המהיר. השינויים שמתרחשים סביבנו גורמים סטרס וחרדה ועלולים להוביל למחלות שונות.

התייחסות למאפיינים המיוחדים של תחושת הדחק יכולה לסייע למי שרוצה להתמודד איתה. יש היום מספר דרכים למנוע מהסטרס להשתלט עלינו וכל אחד יכול למצוא את השיטה שמתאימה לו. בנוסף, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה והפיזיולוגיה כדי לשמוע חוות דעת והמלצות בהתאמה אישית.

  1. החשיבות של פעילות גופנית ושעות שינה מרובות
    הדרך הכי טובה להתמודד עם סטרס היא לבצע פעילות גופנית. הפעילות ממריצה את מחזור הדם, מעירה את הגוף ומונעת תחושות של חרדה ודיכאון. הערך המוסף שלה הוא חיטוב הגוף ושיפור הביטחון והדימוי העצמי. אפשר לבצע פעילות גופנית לבד, עם חברים או עם בני זוג וניתן גם להצטרף לספורט קבוצתי כדי לרענן את השגרה ולפגוש אנשים חדשים.
    בנוסף, מאוד חשוב להקפיד על שעות שינה מרובות. 7 שעות שינה בלילה יכולות לעשות פלאים לגוף ולמנוע הצטברות של גירויים מלחיצים. משך זמן השינה גם קובע את עוצמת הסטרס ויש יחס הפוך בין כמות שעות השינה לבין איכות החיים.
  2. היתרונות של דמיון מודרך
    נשים וגברים בטווח רחב של גילאים יכולים להיעזר ביתרונות של דמיון מודרך על מנת להתמודד ולהתגבר על תחושות סטרס. באמצעות הדמיון ניתן להתקרב לעניינים שלא קיימים במציאות הממשית, אך להיעזר בכלים מעולם הפנטזיה והדמיון כדי למנוע דחק וחרדות.
    סביבת הדמיון המודרך עצמה מעניקה ערך מוסף לנשים בהריון, למי שנמצא במצבי משבר אקוטיים ולכל מי שרוצה להסיר עליו מגבלות. הדמיון המודרך גם מומלץ עבור ספורטאים, ילדים ואנשים שרוצים למנוע בעיות בריאותיות תוך כדי חיזוק המערכת החיסונית שלהם.
  3. האופציה הפרקטית: תוספי תזונה
    עוד אופציה שכדאי להכיר בהקשר של התמודדות עם סטרס היא נטילת תוספי תזונה כמו למשל ויטמיני B לסוגיה. כאן הדגש הוא על נקיטת אמצעים פרקטיים, שמוכיחים את עצמם בטווח הקצר והארוך. התוספים מסייעים לאיזון התזונה ומעניקים שלד פיזיולוגי טוב יותר להתמודדות הרגשית עם הלחצים והחרדות. את התוספים ניתן לבחור בהתאם למצב הבריאותי, לפי המלצות של רופאי משפחה ועל פי העדפות אישיות.
    לסיכום, תחושת דחק עלולה להופיע בנסיבות שונות אך ניתן לנבא אותה כדי להקל על ההתמודדות. במקביל, רצוי להיעזר בכמה שיותר כלים ולשלב בין פעילות גופנית, שינה, דמיון מודרך ותזונה נכונה.
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן