מחאה בדף הפייסבוק של עיריית תל אביב: בטלו את מופע השירה המסלק נשים

מרימים לכיפור

עדכון: האירוע בוטל

מחאה בפייסבוק נגד החלטת עיריית תל אביב לאשר מופע בכיכר רבין לקראת יום הכיפורים בו ישירו גברים בלבד (נטייתם המינית לא ידועה). העיריה לא נתנה לאירוע חסות ולא שיתפה פעולה עם מארגניו אך ללא ההיתר שלה עריכתו לא הייתה מתאפשרת.

המנהל והמפיק המוזיקלי של המופע הוא הזמר אסף אמדורסקי, שגם יופיע בו בעצמו. בנוסף לאמדורסקי, צפויים לשיר באירוע עוד שבעה זמרים — כולם גברים: שלומי שבת, שלומי שבן, אביתר בנאי, חנן בן ארי, שולי רנד, ישי ריבו וישראל גוריון (גוריון הודיע על ביטול השתתפותו). גם ההסתדרות הציונית העולמית הודיעה על ביטול החסות למופע.

אמדורסקי אמר ל”הארץ”: “מי שמממן את האירוע זה אדם דתי ויש לו את השיקולים שלו ואני מכבד אותם. אני עובד עם כל מיני מגזרים. אני עובד עם נשים, גברים, דתיים, חילונים, הומואים, לסביות, המגזר הערבי, המגזר החרדי. אין לי עניין להכתיב לאחרים את הצורה שבה הם רוצים לעשות את הדברים. אני רק בא לעשות את זה יפה, לייפות את המוזיקה. לזה אני לוהקתי”.

עיריית תל אביב אוהבת להתהדר בערכים ליברליים. גם אם מדובר בעלה תאנה שנועד לחפות על המכירה של שטחי ציבור לכל המרבה במחיר עדיין מדובר בעמדה ראויה לציון במדינה שבחלקים רבים מתוכה הסובלנות היא מהם והלאה.

“זוהי עיר חופשית בה כל אחד ואחת יכולים להרגיש גאים, ולהיות גאים במי שהם”, הגיב ראש העיריה, רון חולדאי, על זכיית תל אביב בפרס העיר הגאה ביותר בעולם ב-2011. בשנת 2012 יצא העיריה ביוזמה המאפשרת לאוהבים מכל דת, גזע ומין להירשם בעירייה ולהצהיר באופן פומבי על אהבתם. מעניין אם בעיריית תל אביב היו מאשרים אירוע אשר האמונה המוצהרת של מארגניו היא לא להזמין אמנים הומוסקסואלים.

אבל רגע, זה פחות או יותר מה שהם עשו! כאשר הבחירה היא בין כסף לבין ערכים מתברר כי העיריה לא היססה ובחרה בכסף.

הדרת נשים

screenshot_226

screenshot_225

screenshot_224

screenshot_223


אסף אמדורסקי הגיב לביקורת:

צוות של בכירי משרד המשפטים פרסם במארס 2013 המלצות למאבק בתופעת הדרת הנשים. בהמלצות נכתב כי “על כל אחת מהרשויות הציבוריות הנוגעות בדבר לפעול באופן מהיר, יעיל ונחרץ להפסקתם של ביטויי ההפרדה וההפליה בתחום אחריותה או השפעתה. יצוין כי חובה זו חלה בעצמה זהה על הרשות הציבורית בכובעה הרגולטורי כאשר ההפרדה היא תוצאה של פעולתם של גופים פרטיים הפועלים מכוח זיכיון או רישיון מאת המדינה או רשות ציבורית אחרת אשר הרשות אחראית להענקתם”. בהמלצות נכתב עוד כי “במצב דברים זה על הרשות הציבורית להפעיל את מלוא האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כגורם מפקח ומאסדר כדי להביא להפסקתה של כל צורת הפליה”.

במקביל התארגן אירוע חלופי הכולל שירת נשים:

“לאור ההחלטה המקוממת של עיריית תל אביב לאשר בכיכר רבין אירוע לקראת יום כיפור שנקרא “מרימים לכיפור” במרחב הציבורי בכיכר רבין תל אביב ללא קולן של נשים ולהפקיר את המרחב הציבורי למקום בו הכסף קונה גם את שתיקת הנשים אנחנו מתאגדות ומחפשות- זמרות, ומוזיקאיות לאירוע הקורא לאחדות בני אדם באשר הם – בחודש הסליחות והרחמים לבקש סליחה על כל הגזענות, ההדרה וצמצום מרחבי המחייה של החברה הישראלית”.

לדף האירוע.

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
אבי

איכס.. תל אביב עיר אנטישמית. צריך להעתיק אותה לברלין. אפשר לחלוק על קול באשה ערווה, אבל להגדיר אותו כרצון להדיר נשים זה אידיוטי. מה הפלא שחברה זנותית שלא שואפת לפרומיל של צניעות לא משדרת על גל קרוב אפילו.

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן