גן עדן טרופי מסתתר בהאנגר נאצי לשעבר מחוץ לברלין

האנגר מטוסים

אם נבקש מאנשים לזהות על גבי הגלובוס המקום בו צולמו התמונות האלה של בריכות שחיה, עצים ירוקי עד, מזג אוויר קיצי של גן עדן טרופי טיפוסי, סביר להניח שברלין תהיה המקום האחרון שהם יציינו.
גרמניה על חורפיה הקשים והטמפרטורות הנמוכות לא נראית קשורה כלל למראות כאלה, ובכל זאת זה מה שמסתתר בתוך האנגר מטוסים נטוש. כך זה נראה מבחוץ:
האנגר מטוסים
ברוכים הבאים לשמורת Tropical Islands בה הקיץ נמשך כל השנה, גם אם בחוץ קר מאוד. הטמפרטורות בתוך המתחם הן באופן קבוע 25 מעלות צלזיוס.

גן עדן טרופי
גן עדן טרופי

השמורה ממוקמת כ-60 ק”מ דרומית מברלין וניתן להגיע אליה דרך כביש A13 או באמצעות רכבת.

איך האנגר מטוסים הפך לגן עדן טרופי? הסיפור של המקום מתחיל ב-1938, אז גרמניה הנאצית החלה לפתח את שדה התעופה “ברנד בריזן” עבור הלופטוואפה, חיל האוויר הנאצי. לקראת סוף המלחמה הצבא האדום של ברית המועצות כבש את המקום ונערך להשתמש בו לצרכיו.

בעקבות נפילת חומת ברלין ואיחוד גרמניה ב-1989, ברית המועצות השיבה את כל הבסיסים הצבאיים שלה לגרמניה עד 1994. הבסיס הספציפי הזה הועבר לגרמניה ב-1992 ונרכש על ידי חברה בשם Cargolifter AG שרצתה לעשות שימוש בהאנגר כדי לבנות מטוסים. ההאנגר, שגובהו 107 מטרים, רוחבו 210 מטרים ואורכו 360 מטרים, עלה לחברה סכום עתק של 78 מיליון אירו.
גן עדן טרופי
אך ב-2002 החברה פשטה את הרגל והמטוס שהיא התכוונה לבנות במקום מעולם לא נבנה.
בשלב הזה נכנסה לתמונה חברה מאלזית שקנתה את המקום ב-2003 עבור גרושים – 17 מיליון אירו בלבד, מתוכם 10 מיליון אירו במימון של הממשל הפדרלי של מדינת ברנדנבורג בה ממוקם ההאנגר. בדצמבר 2004 פתח ההאנגר את שעריו מחדש לציבור בתור שמורת האיים הטרופיים.
גן עדן טרופ
בשנת הפעילות הראשונה ביקרו במקום 975,000 מבקרים. שמורת Tropical Islands היא בית ליער הגשם הגדול בעולם שלא תחת כיפת השמיים. יש בה חוף רחצה, כמה בריכות שחייה, מיני גולף, כדורים פורחים, שבעה ברים ומסעדות והמקום פתוח כל השנה. 600 עובדים מוודאים שהאשליה תפעל ללא תקלות.
גן עדן טרופי
עלות כרטיס – 42 אירו ליום – בהחלט זולה יותר לגרמנים מאשר כרטיס טיסה לתאילנד. זה מימוש של רעיון לא חדש, אותו הסוציולוג ז’אן בודריאר (Jean Baudrillard) כינה “סימולקרה”, הדמיה שאין לה מקור אמיתי במציאות. בדומה לפארקים של דיסני, עבור התיירים שמבקרים ב-Tropical Islands מדובר בייצוג דמיוני של תאילנד המתערבב עם דימויים של המציאות מאמצעי התקשורת.
כדורים פורחים
הרעיון של קולניאליזם תרבותי שמפשיט מתרבויות זרות את העמים שלהן ומשאיר לכובש גירסה מרוככת של השפעה זרה משתלב עם הנטייה הגוברת באירופה לדחות פליטים ותרבויות זרות. בשנת 2015 לבד נרשמו בגרמניה 13,846 תקריות אלימות עקב שנאת זרים. האיים הטרופים מספקים למבקרים אשליה של אקזוטיקה בלי הכורח המעיק להתערבב עם הילידים בפועל.

תמונות נוספות

גן עדן טרופי
גן עדן טרופי csm_ti_spa_angkor-wat4_rgb_c7c085aadc csm_ti_mangroove3_rgb_51d5800873 csm_ti_waterslide7_rgb__1__eda5d4de8c

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן