על פי החוק המוצע (מסמך pdf באיטלקית), הורים איטלקים צפויים למאסר בפועל אם יכפו על ילדיהם תזונה טבעונית. 

חברת הכנסת האיטלקית שעומדת מאחורי היוזמה, אלווירה סאבינו ממפלגת הימין “פורזה”, כינתה את התזונה הטבעונית הכפויה על ילדים “חסרת אחריות ומסוכנת”. 

קדמו ליוזמת החקיקה קומץ מקרים של תזונה לקויה של ילדים שהגיעו לכותרות. סאבינו הצביעה על היעדר ברזל, אבץ וויטמינים חיוניים בתזונה טבעונית שמסכנים ילדים. יש הרבה יותר מקרים של תזונה בשרית לקויה אך אין יוזמת חקיקה נגדית שמציעה לשלוח לכלא את ההורים שאחראים גם על התזונה הזו.

בבריטניה, למשל, מספר הטבעונים גדל ב-360% מאז 2006, אך משרד הבריאות הבריטי לא ממליץ נגד תזונה טבעונית לילדים אלא מספק מידע כיצד ניתן לספק לילדים כל מה שהגוף שלהם זקוק גם דרך תזונה טבעונית. 

שלוש הצעות חוק חלופיות שהוגשו באיטליה מבקשות לקדם תזונה טבעונית וצמחונית במדינה, מדווח ה-BBC

מומחי בריאות סבורים כי תזונה טבעונית וצמחונית מתוכננת היטב הן בטוחות לחלוטין לילדים. בהצהרה תומכת פירסם איגוד התזונה האמריקני את הדברים הבאים ב-2009: 

“עמדת איגוד התזונה האמריקני היא כי תזונה טבעונית מתוכננת כראוי, ובכלל זה תזונה טבעונית או צמחונית, היא בריאה, מזינה ומספקת, ועשויה להציע יתרונות בריאותיים במניעה וטיפול במחלות מסוימות. תזונה כזו מתאימה לאנשים בכל שלבי החיים, בהם הריון, הנקה, ינקות, ילדות והתבגרות, כמו גם לספורטאים”.

תמונת שער: Bruce Tuten, פליקר